Rchr
J-GLOBAL ID:201301056155871870   Update date: Oct. 01, 2024

Okada Yusuke

Okada Yusuke
Affiliation and department:
Job title: Associate professor
Homepage URL  (1): https://sites.google.com/site/liloarise2690/
Research field  (3): Linguistics ,  Sociology ,  Foreign language education
Research keywords  (5): Pragmatics ,  Sociolinguistics ,  Applied Linguistics ,  Conversation Analysis ,  English Education
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2024 - 2025 米公聴会とそのニュース報道の談話分析による事実検証手法の考察
  • 2021 - 2024 アクティブ・ラーニング型大学英語授業におけるTAの授業参加法のモデル化
  • 2021 - 2022 相互行為の放送によるエデュテイメントの達成-NHK 子ども科学電話相談の談話分析
  • 2018 - 2022 学術目的のための英語コミュニケーション活動への口頭フィードバック手法のモデル化
  • 2016 - 2017 タカタリコール問題に関する米公聴会とそのニュース報道の談話分析
Show all
Papers (25):
  • 岡田 悠佑. 「放置されている」ことを示すこと : TikTokを巡る米公聴会の会話分析. 言語文化共同研究プロジェクト. 2024. 2023. 1-10
  • 岡田悠佑. エデュテインメントの相互行為的達成 -NHK『子ども科学電話相談』の会話分析-. 人文学林. 2024. 1. 65-84
  • 岡田 悠佑. 「欠落した相互行為資源」を用いたアイデンティティの達成 : 学生間英語オンラインビデオ会議における語彙探索連鎖の分析. 言語文化共同研究プロジェクト. 2023. 2022. 1-10
  • Yusuke Okada. Socializing Students into Academics Through Feedback-Conversation Analysis of Teacher’s Post-performance Feedback to EAP Classroom Presentation. JALT Journal. 2022. 44. 1. 107-135
  • 岡田悠佑. TAの「授業参加」を介した「教育」の達成-大学EGAP授業での教師・TA間の3パート連鎖の会話分析-. 応用会話分析研究-会話における情意表現の役割- (言語文化研究科共同プロジェクト2021). 2022. 1-10
more...
Books (5):
  • Navigating Friendships in Interaction: Discursive and Ethnographic Perspectives (Routledge Studies in Linguistic Anthropology)
    Routledge 2024 ISBN:1032463775
  • 英語教育徹底リフレッシュ-グローバル化と 21世紀型の教育
    開拓社 2017 ISBN:9784758922449
  • Assessing second language pragmatics (Edited by Steven Ross & Gabriele Kasper)
    Palgrave-Macmillan 2013 ISBN:9781137003515
  • Science Reader II
    Macmillan Languagehouse 2011
  • Observing talk: Conversation analytic studies into second language interaction (Edited by Tim Greer)
    JALT Pragmatics Sig 2010
Lectures and oral presentations  (76):
  • Using “lack of visual resources” for social and pedagogical word search in online video group discussions in EFL classrooms
    (Sociolinguistic Symposium 25 2024)
  • フィードバック連鎖における定式化を通じたTAの役割とアイデンティティの確立
    (第6回JAAL in JACET(日本応用言語学会)学術交流集会 2023)
  • 第二言語語用論研究のための応用会話分析ワークショップ
    (JACET SLA研究会・東京外国語大学英語学習支援センター 2023)
  • 会話分析による第二言語研究入門
    (招待講義・立命館大学大学院言語教育情報研究科「 日本語教育学10」 2023)
  • L2語用論研究における会話分析
    (JACET SLA研究会2023年度9月例会 2023)
more...
Education (2):
  • 2009 - 2012 Kobe University Graduate School of Intercultural Studies
  • 2005 - 2007 University of Hawaii at Manoa M.A. program in Second Language Studies
Professional career (2):
  • 博士(学術) (神戸大学)
  • M.A. in Second Language Studies (University of Hawai'i at Manoa)
Work history (9):
  • 2022/04 - 現在 Kyoto University Institute for Liberal Arts and Sciences
  • 2022/04 - 現在 Osaka University Graduate School of Humanities Associate Professor
  • 2016/04 - 2022/03 Osaka University Graduate School of Language and Culture Associate Professor
  • 2013/04 - 2016/03 Osaka University Graduate School of Language and Culture Associate Professor
  • 2014/04 - 2015/03 Doshisha Women's College of Liberal Arts Faculty of Culture and Representation Department of English
Show all
Awards (2):
  • 2015/07 - 大阪大学 大阪大学総長奨励賞(若手教育部門)
  • 2005/03 - 立命館大学 岡本行夫奨学金
Association Membership(s) (4):
JACET Conversation Analysis SIG ,  The Japan Association of College English Teachers ,  American Association for Applied Linguistics ,  The Japan Association for Language Teaching
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page