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J-GLOBAL ID:201301060581158932   Update date: Feb. 01, 2024

Takeuchi Shogo

Takeuchi Shogo
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): https://sites.google.com/site/takeshogo/
Research field  (1): Entertainment and game informatics
Research keywords  (2): 人工知能 ,  ゲーム情報学
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2021 - 2024 Diversity Evaluation of Game AI and Its Impact
  • 2017 - 2020 助言によるゲームAI強化についての研究
  • 2016 - 2017 人間-AI協調システムへのアタックについての研究 -ゲームAI における実証実験
  • 2014 - 2017 感想戦に基づく、ゲームAI の強化法
  • 2009 - 2011 二人ゲームにおける評価関数の評価と自動生成
Papers (18):
  • Generating Playout Policy of Monte Carlo Geister Using Genetic Programming. 2023. 64. 3. 708-716
  • 竹内 聖悟, 栃川 純平, 松崎 公紀. 不完全情報ゲーム「ガイスター」における相手駒色推定の有効性評価. 2022. 63. 3. 787-795
  • Shogo Takeuchi. Comparison of Search Behaviors in Chess, Shogi, and the game of Go. International Conference on Technologies and Applications of Artificial Intelligence(TAAI). 2022. 183-188
  • 原田 崇司, 竹内 聖悟. Circ1P分割問題の計算困難性とSATソルバを用いたその解法. 電子情報通信学会論文誌 D. 2020. J103-D. 11. 800-807
  • Shogo Takeuchi. Advice is useful for game AIs: Experiments with alpha-beta search players in Shogi. The 16th Advances in Computer Games Conference (ACG2019). 2019
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MISC (28):
  • Estimating Strategy and Imitating Play Style of Human Players Using Sequence Information in Mahjong. 2022. 2022. 118-122
  • Dynamic difficulty adjustment using evaluation values in competitive Tetris. 2022. 2022. 144-150
  • 栃川 純平, 竹内 聖悟. ガイスターの初期盤面における相手駒推定の有効性. ゲームプログラミングワークショップ2020. 2020. 2020. 10-15
  • Harada T., Takeuchi S., Tanaka K., Mikawa K. A Packet Classification Algorithm via Decision Diagram Based on Run-Based Trie with Pointers. IEICE Technical Report. 2020. 120. 13. 25-32
  • 竹内 聖悟. Behavior of Monte-Carlo Tree Search with Increasing Playouts. ゲームプログラミングワークショップ2019論文集. 2019. 2019. 66-72
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Patents (1):
Lectures and oral presentations  (5):
  • 二人ボードゲームでの意思決定における複数ゲームAIの協調について
    (電子情報通信学会総合大会 2023)
  • 二人ボードゲームにおける複数ゲームAIの協調について
    (電子情報通信学会 コンピュテーション研究会(COMP) 2022)
  • ゲーム木探索技術とコンピュータ将棋への応用
    (電子情報通信学会 リコンフィギャラブルシステム研究会 2015)
  • コンピュータ将棋の探索技術と分散計算について
    (電子情報通信学会 情報ネットワーク研究会 2014)
  • コンピュータ将棋の技術とGPS将棋について
    (第19回ビジュアリゼーションカンファレンス 2013)
Committee career (2):
  • 2010/04 - 現在 ゲームプログラミングワークショップ プログラム委員
  • 2020/04 - 2022/03 ゲームプログラミングワークショップ プログラム委員長
Awards (4):
  • 2010/03 - 東京大学 一高記念賞
  • 2009/03 - 情報処理学会 山下記念研究賞
  • 2007/11 - ゲームプログラミングワークショップ優秀論文賞
  • 2006/11 - ゲームプログラミングワークショップ研究奨励賞
Association Membership(s) (1):
INFORMATION PROCESSING SOCIETY OF JAPAN
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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