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J-GLOBAL ID:201301072458525422   Update date: Jan. 31, 2024

Myojin Mie

ミヨウジン ミエ | Myojin Mie
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://kaken.nii.ac.jp/d/r/60461480.ja.html
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (4): Sustainability Marketing ,  Ecological Marketing ,  Brand Management ,  企業の社会的責任
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2014 - 2019 Rethinking Sustainability Marketing
  • 2010 - 2011 toward a reinterpretation of marketing theory : studies of NPO and a concept of relationship
  • 2008 - 2010 A Mechanism of Formation Process of Eco-Understanding as an Assumption of Eco-Marketing
Papers (7):
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MISC (3):
  • 明神 実枝. 流通科学部「総合演習II」におけるピア・サポートの試み. 流通科学研究. 2017. 16. 2. 69-73
  • 明神 実枝. 社会化を伴うマーケティングの可能性 ー平成24年度 流通科学部「総合演習II」を通じてー. 流通科学研究. 2013. 第12巻. 第2号. 103-120
  • Katayama Tomihiro, Akimoto Masasi, Myojin Mie, Tadokoro Kouya. Consideration concerning regional brand formation process : The cases with the Shochu brand of Kyushu. Journal of Faculty of Business, Marketing and Distribution. 2008. 7. 2. 21-40
Books (8):
  • The Power of Marketing
    Yuhikaku 2023 ISBN:9784641166134
  • The 1st step to Brand Management
    Sekigakusha 2021 ISBN:9784502384714
  • The 1st step of marketing, 4th edition
    2019
  • 1からのグローバル・マーケティング
    碩学舎 2017
  • 1からのマーケティング・デザイン
    碩学舎 2016 ISBN:9784502200212
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Lectures and oral presentations  (13):
  • 辛子明太子の博多名物化プロセス: 地域ブランドの観点からの一考察
    (日本商業学会関西部会 2023)
  • 社会課題の解決に向けたマーケティング・アプローチの再考
    (日本商業学会九州部会 2022)
  • Marketing as a starting point of CSR
    (2019)
  • 社会的価値生成への視点についての一考察:Porter&Krammer(2011)の見解を手がかりに
    (日本商業学会 九州部会 2016)
  • 社会的関係としてのエコ理解の一考察
    (日本商業学会 九州部会 2015)
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Education (2):
  • - 2007 Kobe University Graduate School of Business Administration
  • - 2002 Kobe University Graduate School of Business Administration
Professional career (1):
  • 博士(商学)
Work history (2):
  • 2022/04 - 現在 Fukuoka University Faculty of Commerce
  • 2007/04 - 2022/03 Nakamura Gakuen University Faculty of Business, Marketing and Distribution
Committee career (4):
  • 2023/04 - 現在 Japan Marketing Academy Director
  • 2022/06 - 現在 福岡市大規模小売店舗立地協議会 委員
  • 2021/04 - 現在 Japan Marketing Academy Japan Marketing Journal Associate Editor
  • 2013 - 2021 福岡広告協会 福岡広告協会賞審査員
Association Membership(s) (3):
日本消費者行動学会 ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING AND DISTRIBUTION ,  日本マーケティング学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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