Rchr
J-GLOBAL ID:201301072458525422
Update date: Jan. 31, 2024
Myojin Mie
ミヨウジン ミエ | Myojin Mie
Affiliation and department:
Homepage URL (1):
http://kaken.nii.ac.jp/d/r/60461480.ja.html
Research field (1):
Commerce
Research keywords (4):
Sustainability Marketing
, Ecological Marketing
, Brand Management
, 企業の社会的責任
Research theme for competitive and other funds (3):
- 2014 - 2019 Rethinking Sustainability Marketing
- 2010 - 2011 toward a reinterpretation of marketing theory : studies of NPO and a concept of relationship
- 2008 - 2010 A Mechanism of Formation Process of Eco-Understanding as an Assumption of Eco-Marketing
Papers (7):
MISC (3):
-
明神 実枝. 流通科学部「総合演習II」におけるピア・サポートの試み. 流通科学研究. 2017. 16. 2. 69-73
-
明神 実枝. 社会化を伴うマーケティングの可能性 ー平成24年度 流通科学部「総合演習II」を通じてー. 流通科学研究. 2013. 第12巻. 第2号. 103-120
-
Katayama Tomihiro, Akimoto Masasi, Myojin Mie, Tadokoro Kouya. Consideration concerning regional brand formation process : The cases with the Shochu brand of Kyushu. Journal of Faculty of Business, Marketing and Distribution. 2008. 7. 2. 21-40
Books (8):
-
The Power of Marketing
Yuhikaku 2023 ISBN:9784641166134
-
The 1st step to Brand Management
Sekigakusha 2021 ISBN:9784502384714
-
The 1st step of marketing, 4th edition
2019
-
1からのグローバル・マーケティング
碩学舎 2017
-
1からのマーケティング・デザイン
碩学舎 2016 ISBN:9784502200212
more...
Lectures and oral presentations (13):
-
辛子明太子の博多名物化プロセス: 地域ブランドの観点からの一考察
(日本商業学会関西部会 2023)
-
社会課題の解決に向けたマーケティング・アプローチの再考
(日本商業学会九州部会 2022)
-
Marketing as a starting point of CSR
(2019)
-
社会的価値生成への視点についての一考察:Porter&Krammer(2011)の見解を手がかりに
(日本商業学会 九州部会 2016)
-
社会的関係としてのエコ理解の一考察
(日本商業学会 九州部会 2015)
more...
Education (2):
- - 2007 Kobe University Graduate School of Business Administration
- - 2002 Kobe University Graduate School of Business Administration
Professional career (1):
Work history (2):
- 2022/04 - 現在 Fukuoka University Faculty of Commerce
- 2007/04 - 2022/03 Nakamura Gakuen University Faculty of Business, Marketing and Distribution
Committee career (4):
- 2023/04 - 現在 Japan Marketing Academy Director
- 2022/06 - 現在 福岡市大規模小売店舗立地協議会 委員
- 2021/04 - 現在 Japan Marketing Academy Japan Marketing Journal Associate Editor
- 2013 - 2021 福岡広告協会 福岡広告協会賞審査員
Association Membership(s) (3):
日本消費者行動学会
, JAPAN SOCIETY OF MARKETING AND DISTRIBUTION
, 日本マーケティング学会
Return to Previous Page