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J-GLOBAL ID:201301072712779375   Update date: Aug. 31, 2020

Uzuki Yuka

ウヅキ ユカ | Uzuki Yuka
Affiliation and department:
Job title: Senior Researcher
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2018 - 2021 子どもの貧困と不平等:社会的正義に基づく社会政策の再検討
  • 2016 - 2021 若年者の自立プロセスと親子関係および教育の効果に関する研究
  • 2017 - 2020 子どもの貧困と学習の社会的成果に関する理論的実証的研究
  • 2014 - 2018 世帯収入が子どもの発達・学習環境とアウトカムに与える効果に関する日英比較研究
  • 2005 - 2008 福祉国家と教育機会-教育政策における市場原理の導入に関する理論・実証研究
Papers (20):
  • Yuka Uzuki. Expanded evidence and challenges for education policy: European and American trends in education for and research on social and emotional skills (in Japanese). Advances in Social Research. 2018. 21. 20-28
  • Yuka Uzuki. The social and economic background of teenagers' time with parent (in Japanese). SSJDA Research Paper Series. 2016. 57. 1-26
  • Yuka Uzuki, Kaori Suetomi. Household income and academic outcomes for primary and secondary school pupils: An investigation of the mediating effects of households’ education spending and feeling of burden (in Japanese). NIER Discussion Paper Series No.002. 2016
  • Fumio Fujiwara, Yuka Uzuki. Classifying the methods of calculating teacher demand (in Japanese). Journal of the Japan Society for Educational System and Organization. 2015. 22. 207-210
  • Yuka Uzuki. Is After-school Learning Support Effective in Alleviating the Disadvantage of Growing up in Low-income Households? (in Japanese). Social Policy and Labor Studies. 2015. 7. 1. 149-160
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MISC (7):
  • 卯月由佳. 子どもの貧困に関する教育指標-義務教育に関連する指標を中心に. 厚生労働科学研究費補助金政策科学総合研究事業(政策科学推進研究事業)『子どもの貧困の実態と指標の構築に関する研究』平成26年度総括研究報告書. 2015. 101-115
  • 藤原文雄, 卯月由佳, 青木麻衣子, 新井聡, 植田みどり, 上原秀一, 佐藤仁, 橋本昭彦, 藤井穂高, 前原健二, et al. 研究結果の概要. 国立教育政策研究所編『諸外国の教員数の算定方式に関する調査報告書』. 2015. 5-10
  • 小桐間徳, 丸山英樹, 卯月由佳. 千葉県におけるICTを活用した母語による学習支援の概要. 国立教育政策研究所編『外国人児童生徒の教育等に関する国際比較研究報告書』. 2015. 19-25
  • Yuka Uzuki. Public Financial Assistance for Formal Education in Japan. Education in Japan, National Institute for Educational Policy Research. 2014
  • 卯月由佳. 政策研究と規範理論の関係についての文献紹介と議論. 広田照幸編『教育の設計と社会の設計』(平成22~24年度日本学術振興会科学研究費補助金(基盤研究(B)(一般)「社会理論・社会構想と教育システム設計との理論的・現実的整合性に関する研究」(課題番号22330236)研究成果第2次報告書). 2013. 43-49
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Books (7):
  • Public Assistance and Strategies to Confront Poverty: Possibilities and the Future (in Japanese)
    Yuhikaku 2018
  • 教育社会学事典
    丸善出版 2018
  • Education System and Society: Theoretical Investigation (in Japanese)
    Seori Sshobo 2014
  • 教員環境の国際比較:OECD国際教員指導環境調査(TALIS)2013年調査結果報告書
    明石書店 2014
  • 成人スキルの国際比較:OECD国際成人力調査(PIAAC)報告書
    明石書店 2013
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Education (3):
  • - 2010 London School of Economics and Political Science
  • - 2005 The University of Tokyo
  • - 2000 The University of Tokyo
Professional career (1):
  • PhD in Social Policy (London School of Economics and Political Science)
Work history (5):
  • 2018/10 - 現在 National Institute for Educational Policy Research Department for International Research and Co-operation Senior Researcher
  • 2013/04 - 2018/09 National Institute for Educational Policy Research Department for International Research and Co-operation Senior Researcher
  • 2011/04 - 2013/03 Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology Analytical Research Planning Division, Lifelong Learning Policy Bureau Specialist
  • 2006/10 - 2010/09 London School of Economics and Political Science Centre for Analysis of Social Exclusion
  • 2005/04 - 2008/03 Japan Society for the Promotion of Science Research Fellow
Committee career (3):
  • 2014/04 - 2018/12 UNESCO Institute for Lifelong Learning Consulting Editor, International Review of Education
  • 2018/01 - 2018/10 文部科学省 平成30年度以降の子供の学習費調査に関する研究会委員
  • 2013/04 - 2015/03 文部科学省生涯学習政策局 統計分析アドバイザー
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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