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J-GLOBAL ID:201301078826632259   Update date: Aug. 02, 2024

Suzuki Hisao

スズキ ヒサオ | Suzuki Hisao
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://kaken.nii.ac.jp/d/r/20192619.ja.html
Research field  (2): Science education ,  Theoretical studies related to particle-, nuclear-, cosmic ray and astro-physics
Research keywords  (28): Physics Education Research ,  Gravitational Wave ,  entrepreneurship education ,  STEM Education ,  Science Education ,  超弦理論 ,  弦理論 ,  相転移 ,  ゲージ理論 ,  ブラックホール ,  超対称性 ,  非摂動効果 ,  宇宙項 ,  非可換幾何学 ,  重力 ,  超対称性理論 ,  素粒子論 ,  場の理論 ,  超対称性ゲージ理論 ,  量子ホール効果 ,  量子重力 ,  コンパクト化 ,  対称性の破れ ,  超対称ゲージ理論 ,  共形対称性 ,  ニュートリノ ,  超弦理論のブレイン ,  Super Yang-Nills
Research theme for competitive and other funds  (22):
  • 2019 - 2023 学生プロジェクトの国際比較によるイノベーション教育のための教育課程と教授法開発
  • 2019 - 2022 STEM領域での問題解決能力育成と評価についての研究
  • 2019 - 2020 学問に根ざした大学教育の学修成果向上のための教授法・人材・組織の一体的な開発研究
  • 2017 - 2020 IRによるカレッジ・インパクト理論の検証とSTEM教育評価モデルの構築
  • 2017 - 2019 物理教育におけるアクティブ・ラーニングの国際比較研究
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Papers (94):
  • 鈴木久男, 佐々木伸. 英語検定試験の利用と換算表 : 大学における英語能力の質保証. 高等教育ジャーナル-高等教育と生涯学習-. 2024. 31. 25-36
  • 佐々木, 伸, 細川, 敏幸, 鈴木, 久男, 吉永, 契一郎, 斉藤, 準. 創造性駆動型社会に対応したSTEM教育. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習. 2023. 30. 51-62
  • Issues for Disseminating Evidence-based Pedagogic Change. Journal of Quality Education. 2022. 12. 1-24
  • 大森不二雄, 斉藤 準, 鈴木 久男. 理系基礎教育におけるアクティブラーニングと伝統的講義--大学生・大卒者の全国調査による学習者視点からの教授法とその効果--. 大学教育学会誌. 2022. 44. 2. 29-39
  • 吉永契一郎, 鈴木久男, 斉藤準. 理系大学教育の視点から考える高大接続. 大学教育学会誌. 2021. 43. 2. 94-98
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MISC (15):
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Books (11):
  • 科学立国のための大学教育改革 : エビデンスに基づく科学教育の実践
    玉川大学出版部 2021 ISBN:9784472405983
  • インテグレート科学: 現代を生きるための科学力養成講座
    2018
  • 演習しよう量子力学-これでマスター!学期末・大学院入試問題 (ライブラリ物理の演習しよう 3)
    数理工学社 2016
  • Physics II Learned by Level
    Maruzen Publishing 2013
  • Physics I Learned by Level
    Maruzen Publishing 2013
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Lectures and oral presentations  (15):
  • PBL 教育の最前線ーシンガポール・デザイン・工科大学
    (大学教育学会第45回大会 2023)
  • STEM教育とは何か?
    (数学教育学会 2022)
  • 既存の大学入試制度の課題
    (大学教育学会 2021)
  • Educational Improvement in Microscopic and Macroscopic Levels: A Case Study of Hokkaido University
    (2020 International Forum on Liberal Education, Yonsei University, Korea 2020)
  • 学力評価の優位性に関するモデル計算
    (2019年度 物理教育学会 年会 2019)
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Education (5):
  • 1983 - 1988 Nagoya University Graduate Course Department of Physics
  • 1979 - 1983 Nagoya University Faculty of Science Department of Physics
  • 1976 - 1979 静岡県立磐田南高等学校
  • 1973 - 1976 袋井立周南中学校
  • 1967 - 1973 袋井市立山名小学校
Professional career (1):
  • 理学博士 (名古屋大学大学院理学研究科)
Work history (7):
  • 2019/04 - 現在 Hokkaido University Institute for the Advancement of Higher Education
  • 2009/03 - 現在 Hokkaido University Professor
  • 2013/04 - 2017/03 Hokkaido University Institute for the Advancement of Higher Education
  • 1995/10 - 2009/03 Hokkaido University Associate Professor
  • 1988/10 - 1995/09 Osaka University Assistant Professor
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Awards (2):
  • 2018/03 - 一般社団法人 大学教育学会 会長特別賞 「インテグレート科学:現代をい来るための科学力養成講座」教材開発
  • 2006/03 - Soryshiron group Soryushi medal Adovocation of Kazama-Suzuki model
Association Membership(s) (5):
American Association of Physics Teachers ,  IDE大学協会 ,  LIBERAL AND GENERAL EDUCAITION SOCIETY OF JAPAN ,  THE PHYSICS EDUCATION SOSIETY OF JAPAN ,  THE PHYSICAL SOCIETY OF JAPAN
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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