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J-GLOBAL ID:201301092006120418   Update date: Sep. 28, 2024

Oyabu Akira

オオヤブ アキラ | Oyabu Akira
Affiliation and department:
Job title: 教授
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (4): 価値共創 ,  Customer Experience ,  Consumer Behavior ,  Service Marketing
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2024 - 2028 サービス・ロボットを中心とする包括的な顧客経験に関する理論的・経験的研究
  • 2020 - 2024 顧客とサービスロボットの相互作用を通じた価値生成に関する研究
  • 2017 - 2020 消費文脈における価値生成に関する研究:マクロ的視点とミクロ的視点の横断
  • 2014 - 2017 顧客の文脈価値形成・変化のメカニズムに関する研究
  • 2013 - 2014 旅館経営における女将の知の蓄積と継承の意味:顧客価値形成を中心に
Papers (28):
  • Masahiro Kuroda, Akira Oyabu. Structural Equation Modeling for the Effect of Involvement on Consumer Engagement. Lecture Notes in Computer Science. 2024. 14690. 209-223
  • Akira Oyabu, Jing Zhang, Junichi Muramatsu. Service Providers’ Logics and Behaviors in Value Co-Creation. Lecture Notes in Computer Science. 2024. 14689. 223-236
  • Masahiro Kuroda, Akira Oyabu, Ryohei Takahashi. Structural Equation Modeling for the Interplay Among Consumer Engagements with Multiple Engagement Objects in Consumer’s Fashion. Lecture Notes in Computer Science. 2023. 114-126
  • Taguchi Takashi, Oyabu Akira, Shoji Masato. Third-Party Engagement Cycle : The Cases of UNESCO World Cultural Heritage Site Conservation Initiatives. The 8th Naples Forum on Service, Service Dominant Logic, Network & Systems Theory and Service Science: Integrating three Perspectives for a New Service Agenda. 2023. 197-198
  • 田口尚史, 大藪亮, 鷲見 哲男. 世界文化遺産の維持および保全へのサードパーティ・エンゲージメント. 茨城キリスト教大学紀要 II.社会・自然科学. 2022. 56. 125-138
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MISC (1):
  • 林 釗, 大藪 亮. 参加型価格メカニズムに関する一考察 : Pay What You Want方式を中心として-A Study on Participative Pricing Mechanism with Reference to Pay What You Want-特集号 サービスとイノベーション. 社会情報研究. 2016. 15. 65-77
Books (11):
  • 現代流通事典 第3版
    白桃書房 2023 ISBN:9784561652434
  • ベーシック流通論 第2版
    同文舘出版 2023 ISBN:9784495647520
  • サービス・ドミナント・ロジックの核心
    同文舘出版 2021 ISBN:4495650114
  • 北欧学派のマーケティング研究
    白桃書房 2021
  • サービス社会のマネジメント
    同文舘出版 2018
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Lectures and oral presentations  (23):
  • 価値共創におけるサービスプロバイダーのロジックに関する理論的検討
    (サービス学会 第12回国内大会 2024)
  • Third-Party Engagement Cycle : The Cases of UNESCO World Cultural Heritage Site Conservation Initiatives
    (The 8th Naples Forum on Service 2023)
  • 顧客経験はビジネス書においてどのように語られているのか:システマティックレビューによる内容分析
    (日本マーケティング学会カンファレンス2022 2022)
  • 北欧学派におけるサービス・ロジックの展開
    (日本流通学会 関東・甲信越部会 第3回 部会研究会 2022)
  • ボランティア・エンゲージメントの世界文化遺産への適用
    (日本マーケティング学会 第6回カスタマー・エンゲージメント研究報告会 2022)
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Professional career (1):
  • 博士(マネジメント) (広島大学)
Work history (6):
  • 2020/04 - 現在 Okayama University of Science Faculty of Management Professor
  • 2019/10 - 2020/03 Turku University, Turku School of Economics Visiting Scholar
  • 2017/04 - 2020/03 Okayama University of Science Faculty of Management Associate Professor
  • 2019/04 - 2019/09 Hanken School of Economics Visiting Scholar
  • 2015/04 - 2017/03 Okayama University of Science Faculty of Informatics Associate Professor
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Awards (1):
  • 2017/10 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング学会カンファレンスベストペーパー賞 日常的体験における顧客経験の検討
Association Membership(s) (6):
JAPAN SOCIETY FOR DISTRIBUTIVE SCIENCES ,  JAPAN ACADEMY FOR ASIAN MARKET ECONOMIES ,  THE JAPAN ACADEMY FOR CONSUMPTION ECONOMY ,  サービス学会 ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION ,  Japan Marketing Academy
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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