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J-GLOBAL ID:201401000151605905   Update date: Mar. 18, 2024

Enkai Yuki

Enkai Yuki
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://kaken.nii.ac.jp/d/r/20710312.ja.html
Research field  (1): Educational technology
Research keywords  (6): ラーニング・コモンズ ,  自己調整学習 ,  授業研究 ,  初年次教育 ,  高等教育 ,  教育工学
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2020 - 2023 ラーニング・コモンズにおける学生スタッフのコンピテンシーリストの作成と研修の検討
  • 2018 - 2022 深い学びを支援するための機械学習に基づく授業状況・学習状況の推定と可視化
  • 2017 - 2019 Research that to find approach to promote student's self-regulation in outside the standard curriculum through activity of student staff in the Leaning Commons
  • 2014 - 2018 Development of a learning support system which facilitates to reflect learning situation based on acquiring and visualizing learning log
  • 2014 - 2016 Course Design and Evaluation for Promoting Student's Self Regulated Learning in Class for First Year Experience
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Papers (11):
  • The Design of Learning Environment and Learning Support for Higher Education in South Korea. 2024. 15. 113-122
  • Activities of Student Staff at the Learning Commons “Colatelier” in Academic Year 2023. 2024. 24. 107-119
  • 遠海友紀. コロナ禍の学習環境に関する調査報告. 大学教育学会誌. 2022. 44巻. 第1号. 94-97
  • 岩﨑千晶, 川面きよ, 遠海友紀, 村上正行. 我が国の4年制大学におけるラーニングコモンズの学習支援に関する現状. 日本教育工学会論文誌. 2021. 45 巻. Suppl. 197-200
  • The Design of Learning Environment and Learning Support for Higher Education in Taiwan. 2020. 11. 121-129
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Books (3):
  • 学習環境デザインブック
    三恵社 2024
  • 教育の方法・技術とICT活用 : 学びを育む : 教育工学と教育心理学のコラボレーション
    北大路書房 2024 ISBN:9784762832420
  • 教育工学における大学教育研究 教育工学選書II6
    ミネルヴァ書房 2020
Lectures and oral presentations  (72):
  • 大学生の生成AIの認識および態度と メタ認知的方略の使用頻度との関係
    (日本教育メディア学会研究会論集 56 pp.58-64 2024)
  • Research Trends in Learner-Centered Assessment and Discussions on Constructing a Framework for Learning Assessment from the Perspective of Educational Technology
    (2024)
  • Workshop on the Future Learning Environment design :Report on the Development of the Learning Environment Handbook and a Trial of the Extended LSRS
    (2023)
  • グループプレゼンに対する学習支援の探索的検討
    (日本教育工学会 2023 年春季全国大会講演論文集 pp.149-150 2023)
  • コロナ禍におけるラーニングコモンズでの支援内容の変化に関する調査
    (日本教育工学会研究報告集 2021 巻 4 号 pp. 41-44 2021)
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Professional career (1):
  • 修士(情報学) (関西大学)
Work history (6):
  • 2023/04 - 現在 Tohoku Gakuin University
  • 2016/04 - 2023/03 Tohoku Gakuin University
  • 2013/04 - 2016/03 Kyoto University of Foreign Studies the International Research Institute for Studies in Language and Peace
  • 2007/10 - 2013/03 Kansai University
  • 2010/09 - 2012/03 Kyoto University of Foreign Studies
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Association Membership(s) (4):
Japan Association for College and University Education ,  JAPAN ASSOCIATION FOR EDUCATIONAL MEDIA STUDY ,  Japanese Association of First-Year Experience at Universities and Colleges ,  JAPAN SOCIETY FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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