Rchr
J-GLOBAL ID:201401048504296360
Update date: Jul. 18, 2024
FUKUTA YASUNORI
フクタ ヤスノリ | FUKUTA YASUNORI
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (2):
Commerce
, Business administration
Research theme for competitive and other funds (8):
- 2023 - 2026 Cross-cultural study on AI ethics from a perspective of business
- 2022 - 2025 The ethics of Brain Machine Interface
- 2020 - 2024 Development of an integrated research framework for managing multi-layered flow of consumer data on their service usage
- 2020 - 2023 Cross-cultural study on market acceptability of cyborg technology
- 2017 - 2021 Research on the ethical problems of marketing research in the context of value creation
- 2015 - 2018 Easy Security and Privacy
- 2013 - 2017 To establish a framework for regional marketing consisting of the co-creation value network and QOL
- 2012 - 2015 A multi-angled and comprehensive study on consumer inference as information creation process
Show all
Papers (58):
-
Vanessa Bracamonte, Yohko Orito, Yasunori Fukuta, Kiyoshi Murata, Takamasa Isohara. Perception of Privacy Tools for Social Media: A Qualitative Analysis Among Japanese. Proceedings of the 21st International Conference on Security and Cryptography. 2024
-
Kiyoshi Murata, Yohko Orito, Andrew A. Adams, Mario Arias-Oliva, Yasunori Fukuta. The ethics of body modification: Transhumanism in Japan. In Thomas Taro Lennerfors and Kiyoshi Murata (eds.), Ethics and Sustainability in Digital Cultures. 2023. 112-140
-
福田康典. 地域空間に付与される意味の動態性-上書きプロセスにおける相互干渉とその帰結の類型を中心に-. 地域デザイン. 2023. 22. 129-147
-
原田保,福田康典,西田小百合. ニューノーマルからメジャーノーマルへのコンテクスト転換とクリエイティブシティをコアにした我が国の地域デザインに関する試論的研究. 地域デザイン. 2022. 20. 11-47
-
原田 保, 福田 康典, 西田 小百合. 地域の暮らしにおける安全・安心のためのコンテクストデザイン : 災害や感染症による有事への備えと処理のための「SS統合型C&Rデザインモデル」-Context Design for Safety and Security in Local Community Life : SS Integrated C&R Design Model for Contingency Plan and Response to Disasters and Infectious Diseases-特集 地域デザインのコンテクスト転換. 地域デザイン = Journal of zone design : 地域デザイン学会誌 / 地域デザイン学会 編. 2021. 18. 11-62
more...
MISC (7):
-
福田,康典. 人工物デザインの研究枠組み -デザイン科学研究からの示唆-. 明大商學論叢. 2022. 104. 4. 87-101
-
福田,康典, 高橋,昭夫. 地域マーケティングの展開 -資源統合の観点から-. 明治大学社会科学研究所紀要. 2021. 60. 1. 1-60
-
福田 康典. 地域をデザインする能力-みんなのものである地域のデザイン力を考える-. 日本地域政策研究. 2021. 26. 124-125
-
福田,康典. マーケティング・リサーチ・デザインとしての混合研究法 -方法論的多元主義,プラグマティズム,および混合研究法-. 明大商學論叢. 2021. 103. 4. 209-223
-
澁田 寿昭, 高橋 昭夫, 菊池 一夫, 福田 康典, 上原 義子, 外山 徹. 討論 (特別講義抄録 伝統工芸品の経営とマーケティング(Vol.10)備前焼の新たな価値創造 : そのローカルアイデンティティを生かす). 明治大学博物館研究報告 = Bulletin of Meiji University Museum. 2016. 21. 19-26
more...
Books (25):
-
Privacy-related consumer decision-making: risk assessments by cognitively frugal consumers
Universidad de La Rioja 2024
-
Is a brain-machine interface useful for people with disabilities? Cases of spinal muscular atrophy
Universidad de La Rioja 2024
-
The ethics of body modification: Transhumanism in Japan
Routledge 2023
-
地域価値発現に向けた連結培養の推進力としての地域ネットワーキング能力
学文社 2023
-
災害を捉えた復興へのSS統合型C&Rデザインモデルの導入
学文社 2022
more...
Lectures and oral presentations (54):
-
都市連携におけるコンテクスト転換-価値創出ネットワーク研究からの示唆-
(地域デザイン学会第7回地域デザイン研究推進フォーラム 2024)
-
越境する身体:サイボーグ技術への受容と抵抗
(日本情報経営学会第87回全国大会 2024)
-
日本企業における「企業倫理」に対する意識調査
(日本情報経営学会第87回全国大会 2024)
-
消費者によるプライバシーリスクの知覚-想起データによる考察-
(日本情報経営学会第87回全国大会 2024)
-
Privacy-related consumer decision-making
(ETHICOMP 2024 2024)
more...
Return to Previous Page