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J-GLOBAL ID:201401050924373046   Update date: Dec. 16, 2020

Hatano Kai

Hatano Kai
Affiliation and department:
Job title: 准教授
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (1): パーソナリティ
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2018 - 2021 学修成果アセスメント・ツールの活用を通した学習システム・パラダイムへの転換
  • 2018 - 2020 未来を予測し学生の主体性を高めるフィードフォワード型教学IRのシステム構築
  • 2018 - 2020 アイデンティティと精神的健康の日常・発達的関連についての縦断的研究
  • 2015 - 2018 大学生の学修時間と主体的な学修態度が学修成果に及ぼす複合的影響に関する縦断的研究
  • 2014 - 2016 大学生の主体的な学習態度の形成と促進に関する教育心理学的研究
Papers (35):
  • Kazumi Sugimura, Yasuhiro Iwasa, Ryota Kobayashi, Tatsuru Honda, Junya Hashimoto, Shiho Kashihara, Jianhong Zhu, Kazuki Yamamoto, Tsuyoshi Kawahara, Mayo Anno, et al. Association between long-range temporal correlations in intrinsic EEG activity and subjective sense of identity. Scientific Reports. 2021
  • Kai Hatano, Kazumi, Sugimura, Elisabetta, Crocetti, Wim Meeus. Diverse-and-Dynamic Pathways in Educational and Interpersonal Identity Formation during Adolescence: Longitudinal Links with Psychosocial Functioning. Child Development. 2020. 91. 1203-1218
  • 畑野快. パーソナリティ研究の動向と今後の展望:パーソナリティ特性、アイデンティティを中心とした変化・発達研究の展開に向けて. 教育心理学年報. 2020. 59. 57-73
  • Kai Hatano, Kazumi Sugimura, Reiko Nakama, Schinichi Mizokami, Manabu Tsuzuki. 青年期・成人期初期におけるアイデンティティの発達傾向と人生満足感の関連:大規模横断調査に基づく検討. 2020. 31. 26-36
  • Kazumi, Sugimura, Shogo, Hihara, Kai, Hatano. Emotional Separation, Parental Trust, and Psychosocial Adjustment in Preadolescence and Early Adolescence. Journal of Adolescence. 2020. 84. 165-170
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MISC (6):
  • Kai Hatano, Kazumi Sugimura. How is identity related to internal and external problem behaviors in adolescence?. INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY. 2016. 51. 906-906
  • Kai Hatano, Kazumi Sugimura. Identity developmental trajectories in adolescence and young adulthood: based on the five dimensional model. INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY. 2016. 51. 906-906
  • Reiko Nakama, Mizokami Shinichi, Sugimura Kazumi, Hatano Kai, Tsuzuki Manabu. A cross-sectional study on identity development from late childhood to middle adolescence. INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY. 2016. 51. 376-376
  • Kazumi Sugimura, Reiko Nakama, Shinichi Mizokami, Kai Hatano, Manabu Tsuzuki. The relationships between separation, connectedness, and identity: A reconsideration with Japanese adolescents. INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY. 2016. 51. 894-894
  • 松下 佳代, 大山 牧子, 畑野 快, 蒋 研. ハーバード・MIT訪問調査報告(〈5〉国際連携). 京都大学高等教育叢書. 2014. 33. 366-385
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Books (6):
  • 公認心理士スタンダードテキストシリーズ12発達心理学
    ミネルヴァ書房 2019
  • ノードとしての青年期
    ナカニシヤ出版 2018
  • 学生を自己調整学習者に育てる
    北大路書房 2017
  • R. Dimitrova (Eds). Well-Being of Youth and Emerging Adults across Cultures - Novel Approaches and Findings from Europe, Asia, Africa and America.
    Springer 2017
  • 自尊感情の心理学:理解を深める取扱説明書
    金子書房 2016
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Lectures and oral presentations  (55):
  • Developing a scale of reflection in active learning in higher education
    (2020)
  • What and how do identity processes relate to the personality traits in adolescence? Examining within-person associations
    (The 17th European Association for Research on Adolescence conference in Porto (Portugal; ONLINE) 2020)
  • 学位プログラムレベルでの質保証の実現に向けて:スタートアップ支援制度の取組み
    (2020年度私情協教育イノベーション大会 2020)
  • Achievements and issues on Acceleration Program Project in Osaka Prefecture University
    (2020)
  • アイデンティティ発達の軌跡と大人とのつながり
    (日本発達心理学会第31回大会(大阪国際会議場) 2020)
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Education (3):
  • 2009 - 2014 京都大学大学院
  • 2007 - 2009 Kobe University
  • 2002 - 2006 Osaka Kyoiku University
Professional career (1):
  • Ph.D. (教育学)
Committee career (13):
  • 2020/07 - 現在 日本教育工学会 編集委員
  • 2020/04 - 現在 Identity: An International Journal of Theory and Research editorial board
  • 2020/01 - 現在 日本発達心理学会 編集委員
  • 2019/04 - 現在 日本青年心理学会 編集委員
  • 2018/04 - 現在 大阪府立農芸高校SPH運営指導委員副委員長
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Awards (1):
  • 2016/06 - 大学教育学会 第11回大学教育学会奨励賞受賞
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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