Rchr
J-GLOBAL ID:201401052757899645
Update date: Oct. 08, 2024
Kanai Ryo
カナイ リョウ | Kanai Ryo
Research field (2):
Machine materials and mechanics
, Educational technology
Research keywords (3):
最適化設計
, 計算力学
, 材料力学
Research theme for competitive and other funds (1):
- 2006 - 2009 Evaluation of Mechanical Optimality of Structural and Material Composition of Living things and its Application to Structural and Material Design Techniques
Papers (26):
-
坂井 仁美, 宮田 孝富, 金井 亮. AI・DSを利用した社会実装型PBL科目の実施と受講学生の反応. 工学教育研究講演会講演論文集 第72回年次大会. 2024. 2024. 110-111
-
宮田 孝富, 坂井 仁美, 金井 亮. AI・DSを利用した社会実装型PBL科目におけるアイデア実装のための教育システム. 工学教育研究講演会講演論文集 第72回年次大会. 2024. 2024. 108-109
-
金井 亮, 坂井 仁美. コミュニケーションツールを用いたチームビルドによるグループワークへの効果. 工学教育研究講演会講演論文集 第72回年次大会. 2024. 2024. 104-105
-
金井 亮, 古屋 栄彦, 坂井 仁美, 長山 恵子, 酒元 一幸, 宮島 誠治. AI・IoT・DS分野における社会人の学び直しPBL講座の実践. 令和5年度 私情協 教育イノベーション大会 資料. 2023. 226-226
-
KANAI Ryo, FURUYA Shigehiko, NISHIKAWA Yukinobu, TSUKEGI Takayuki. 3E03 Career design in PBL courses for making students aware of study in major field. Proceedings of Annual Conference of Japanese Society for Engineering Education. 2022. 2022. 396-397
more...
MISC (1):
-
Shinobu SAKAI, Yuichiro KITAGAWA, Ryo KANAI, Juhachi ODA. A Study on Throw Simulation for Baseball Pitching Machine with Rollers and Its Optimization. TRANSACTIONS OF THE JAPAN SOCIETY OF MECHANICAL ENGINEERS Series C. 2008. 74. 748. 2864-2869
Lectures and oral presentations (21):
-
AI・IoT・DS分野における社会人の学び直しPBL講座の実践
(令和5年度 私情協 教育イノベーション大会 2023)
-
学生群の受講傾向とコミュニケーションツールによる効果
(日本工学教育協会 第70年次大会 2022)
-
専攻分野の学びを意識させるPBL科目のキャリアデザイン
(日本工学教育協会 第70回年次大会 2022)
-
目標志向型ものづくり授業の取り組み
(日本工学教育協会 第68年次大会 2020)
-
教育効果促進を目的としたコミュニケーションツールの検討
(日本工学教育協会 第67年次大会 2019)
more...
Education (3):
- 2003 - 2005 Kanazawa University Faculty of Engineering
- 2001 - 2003 Kanazawa University
- 1997 - 2001 Kanazawa University Faculty of Engineering
Professional career (1):
Work history (6):
Awards (1):
- 2019/09 - 日本工学教育協会 講演発表賞 学生群におけるアンケートから分析する受講傾向
Association Membership(s) (2):
日本工学教育協会
, The Japan Society of Mechanical Engineers
Return to Previous Page