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J-GLOBAL ID:201401082009390272   Update date: Jan. 30, 2024

Tada kazumi

タダ カズミ | Tada kazumi
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://kaken.nii.ac.jp/d/r/50582805.ja.html
Research field  (1): Business administration
Research keywords  (8): 製品開発 ,  経営学 ,  多国籍企業 ,  海外子会社 ,  国際経営 ,  グローバル ,  イノベーション ,  価値創造
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2022 - 2026 グローバル・イノベーションの研究-新興国子会社の分析と先進国子会社との比較分析-
  • 2019 - 2022 日本多国籍企業の新興国市場戦略の実証研究-進出戦略と深耕戦略の両立-
  • 2015 - 2019 新興国の海外子会社マネジメント-国境を越えた組織社会化のジレンマとその克服-
  • 2012 - 2015 オープン・イノベーションの実証研究-製品,市場,産業,及びマネジメントの観点から-
  • 2012 - 2015 グローバル製品開発戦略と海外子会社の成果生成プロセス
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Papers (17):
  • Kazumi Tada, Masahiro Ida. Two dimensions of the evolution process by R&D subsidiaries in MNCs: comparative analysis of Coca-Cola and 3M in Japan. International Journal of Services Technology and Management. 2021. 27. 4-6. 351-369
  • Nakagawa, K, Nakagawa, M, Fukuchi, H, Sasaki, M, Tada, K. Japanese management styles: To change or not to change? A subsidiary control perspective. Journal of International Business and Economics. 2018. 6. 2. 1-17
  • 多田和美, 中川充, 福地宏之. 新興国市場における流通チャネルの二重構造-文献検討と今後の研究課題. 日本経営学会誌. 2018. 41. 40-51
  • Nakagawa, K, Tada, K, Fukuchi, H. Organizational cultural crossvergence and innovation: Evidence from Japanese multinationals in emerging markets. Cross-cultural Management Journal. 2017. 11. 1. 47-57
  • Nakagawa Mitsuru, Nakagawa Kouichi, Tada Kazumi. THE DARK SIDE OF ORGANIZATIONAL SOCIALIZATION IN MNC SUBSIDIARIES IN EMERGING MARKETS. JOURNAL OF BUSINESS MANAGEMENT. 2015. 36. 38-48
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MISC (1):
  • 多田 和美. 国際ビジネス研究学会第20回全国大会ノート 統一論題「地域イノベーションとグローバル化」. 世界経済評論. 2014. 58. 2. 52-57
Books (3):
  • はじめての国際経営
    有斐閣 2015
  • グローバル製品開発戦略-日本コカ・コーラ社の成功と日本ペプシコ社の撤退-
    有斐閣 2014
  • はじめて学ぶ人のためのグローバル・ビジネス(改訂新版)
    文眞堂 2014
Lectures and oral presentations  (29):
  • How MNCs exploit overseas subsidiaries’ innovation globally: A comparative analysis of best practices
    (European International Business Academy 2018 Poznan Conference 2018)
  • 越境ECにおける各国消費者動向-2018年6か国調査から-
    (国際ビジネス研究学会第25回全国大会 2018)
  • 新興国市場における流通チャネルの二重構造-先行研究の課題と日本多国籍企業の動向
    (多国籍企業学会第11回全国大会 2018)
  • Channel-Specific Advantages in Emerging Market: Theoretical Framework and Research Propositions
    (Academy of International Business Annual Conference 2018 2018)
  • 多国籍企業におけるイノベーション・プロセス
    (2018年度組織学会研究発表大会 2018)
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Education (1):
  • 2007 - 2010 北海道大学大学院 経済学研究科 現代経済経営専攻
Professional career (1):
  • 博士(経営学) (北海道大学)
Work history (5):
  • 2019/04 - 現在 Hosei University Faculty of Social Sciences
  • 2016/04 - 2019/03 Hokusei Gakuen University School of Economics
  • 2014/04 - 2016/03 Kindai University Faculty of Business Administration
  • 2011/04 - 2014/03 Kindai University Faculty of Business Administration
  • 2010/04 - 2011/03 北海道大学大学院 経済学研究科 専門研究員
Awards (4):
  • 2016/06 - Association of Japanese Business Studies AJBS Best Paper Award 2016 “Should Japanese Multinationals Change their Original Business Style in Emerging Markets?”
  • 2014/11 - 国際ビジネス研究学会 国際ビジネス研究学会賞[単行本の部] 『グローバル製品開発戦略-日本コカ・コーラ社の成功と日本ペプシコ社の撤退-』
  • 2010/03 - 北海道大学 北海道大学大塚賞
  • 2008/09 - 国際ビジネス研究学会 国際ビジネス研究学会院生優秀論文賞受賞
Association Membership(s) (9):
European International Business Academy ,  Association of Japanese Business Studies ,  Academy of International Business ,  JAPAN SOCIETY FOR PRODUCTION MANAGEMENT ,  TRANSCULTURAL MANAGEMENT SOCIETY ,  Japan Academy of Multinational Enterprises ,  JAPAN ACADEMY OF INTERNATIONAL BUSINESS STUDIES ,  Japan Academy OF Business Administration ,  THE ACADEMIC ASSOCIATION FOR ORGANIZATIONAL SCIENCE
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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