Research theme for competitive and other funds (9):
2023 - 2026 Practices of "Period for Inquiry-Based Cross-Disciplinary Study" through collaboration between zoos and high schools.
2020 - 2023 新学習指導要領下における博物館学校連携の継続的・定量的評価の試み
2019 - 2023 動物園を活用した保全教育プログラムと教材の開発と評価
2019 - 2023 Research on guideline for children's zoo and aquarium ( environmental education ) for SDGs
2016 - 2018 プロトコル分析を用いた動物園における学びの構造的研究
2013 - 2015 動物園における学習利用促進のための利用者研究と事前学習教材の開発
2008 - 2010 学校教育との連携による地域密着型博物館活動の展開
2001 - 精神疾患を有した患者の特性に見る動物観研究
1999 - 動物園・水族館の展示の、教育的側面の評価-来園者の動物観という視点から-
Show all
Papers (11):
Tomo TAKANO, Wakana SAKAKURA, Ayako ETO, Rie AKAMI. Impacts of the spread of the new coronavirus on the museum education activity of Japan Monkey Centre. Primate Research. 2021. 37. 1. 121-123
高野智, 赤見理恵. Making a Zoo the School “The Monkey Day Program” of Inuyama Kita Elementary School. 日本科学教育学会研究会研究報告(Web). 2019. 33. 8. 89-92(J-STAGE)
Tomo TAKANO, Rie Akami. On the criteria of Primate classification by Japanese junior high school students. Primate Research. 2023. 39. Supplement. 49-50
Tomo TAKANO, Rie AKAMI. Cooperative education programs in the Anthropology and Primatology fields with the compulsory education under the new government curriculum guidelines. Primate Research. 2022. 38. Supplement