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J-GLOBAL ID:201401092177768235
Update date: Oct. 02, 2024
Toshiaki Kawaguchi
Toshiaki Kawaguchi
Affiliation and department:
Research field (2):
Education - general
, Sociology of education
Research keywords (4):
教育と不平等
, 学力調査
, 学力
, 学校教育の効果
Papers (32):
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カワグチ, トシアキ, イシカワ, トモコ, オクムラ, ミホ, エノイ, ユカリ, ヤマダ, アヤノ. How has the “success” of human rights education in Osaka been described?. 2024. 73. 51-61
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Kawaguchi Toshiaki. Accuracy of Re-estimation of the National Assessment of Academic Ability (Parent Questionnaire and Long-Term Trend Survey) Using Multidimensional Item Response Theory and Plausible Values. Japanese Journal for Research on Testing. 2024. 20. 1. 73-89
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オンラインを活用した保護者調査の可能性と課題. 福岡教育大学紀要. 2023. 72. 85-94
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Nonoyama-Tarumi Yuko, Kawaguchi Toshiaki, Nishi Norihiro. Features of Large-Scale Longitudinal Surveys of Academic Achievement in the United States: A Case Study of Surveys Conducted by the National Center for Education Statistics. Japanese Journal for Research on Testing. 2023. 19. 1. 135-153
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小中学校パネルデータの構築と課題. 福岡教育大学紀要. 2022. 71. 89-98
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MISC (1):
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川口 俊明. 書評 須藤康介[著]『学校の教育効果と階層 : 中学生の理数系学力』. 教育社会学研究. 2013. 93. 251-254
Books (10):
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教育格差の診断書 : データからわかる実態と処方箋
岩波書店 2022 ISBN:9784000615242
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全国学力テストはなぜ失敗したのか
岩波書店 2020
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日本と世界の学力格差(シリーズ学力格差1)
明石書店 2019
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混合研究法
丸善 2018
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マインド・ザ・ギャップ
大阪大学出版会 2016
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Works (13):
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全国学力テストはどこへ向かうのか
2021 -
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「日本の学力調査は世界の“30年遅れ”」、専門家が言い切る“深刻なワケ”...!
2021 -
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日本の「全国学力テスト」は失敗...? 専門家が指摘する“知られざる”実態
2021 -
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教育格差にどう立ち向かうか
2021 -
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全国的な学力調査のCBT化
2021 -
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Work history (2):
- 2019/04/01 - 現在 University of Teacher Education Fukuoka School Education, Faculty of Education
- 2009/04/01 - 2019/03/31 University of Teacher Education Fukuoka Faculty of Education
Association Membership(s) (4):
日本家族社会学会
, 日本教育社会学会
, 日本教育学会
, 日本テスト学会
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