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J-GLOBAL ID:201401092177768235   Update date: Oct. 02, 2024

Toshiaki Kawaguchi

Toshiaki Kawaguchi
Affiliation and department:
Research field  (2): Education - general ,  Sociology of education
Research keywords  (4): 教育と不平等 ,  学力調査 ,  学力 ,  学校教育の効果
Papers (32):
  • カワグチ, トシアキ, イシカワ, トモコ, オクムラ, ミホ, エノイ, ユカリ, ヤマダ, アヤノ. How has the “success” of human rights education in Osaka been described?. 2024. 73. 51-61
  • Kawaguchi Toshiaki. Accuracy of Re-estimation of the National Assessment of Academic Ability (Parent Questionnaire and Long-Term Trend Survey) Using Multidimensional Item Response Theory and Plausible Values. Japanese Journal for Research on Testing. 2024. 20. 1. 73-89
  • オンラインを活用した保護者調査の可能性と課題. 福岡教育大学紀要. 2023. 72. 85-94
  • Nonoyama-Tarumi Yuko, Kawaguchi Toshiaki, Nishi Norihiro. Features of Large-Scale Longitudinal Surveys of Academic Achievement in the United States: A Case Study of Surveys Conducted by the National Center for Education Statistics. Japanese Journal for Research on Testing. 2023. 19. 1. 135-153
  • 小中学校パネルデータの構築と課題. 福岡教育大学紀要. 2022. 71. 89-98
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MISC (1):
  • 川口 俊明. 書評 須藤康介[著]『学校の教育効果と階層 : 中学生の理数系学力』. 教育社会学研究. 2013. 93. 251-254
Books (10):
  • 教育格差の診断書 : データからわかる実態と処方箋
    岩波書店 2022 ISBN:9784000615242
  • 全国学力テストはなぜ失敗したのか
    岩波書店 2020
  • 日本と世界の学力格差(シリーズ学力格差1)
    明石書店 2019
  • 混合研究法
    丸善 2018
  • マインド・ザ・ギャップ
    大阪大学出版会 2016
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Works (13):
  • 全国学力テストはどこへ向かうのか
    2021 -
  • 「日本の学力調査は世界の“30年遅れ”」、専門家が言い切る“深刻なワケ”...!
    2021 -
  • 日本の「全国学力テスト」は失敗...? 専門家が指摘する“知られざる”実態
    2021 -
  • 教育格差にどう立ち向かうか
    2021 -
  • 全国的な学力調査のCBT化
    2021 -
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Work history (2):
  • 2019/04/01 - 現在 University of Teacher Education Fukuoka School Education, Faculty of Education
  • 2009/04/01 - 2019/03/31 University of Teacher Education Fukuoka Faculty of Education
Association Membership(s) (4):
日本家族社会学会 ,  日本教育社会学会 ,  日本教育学会 ,  日本テスト学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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