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J-GLOBAL ID:201401097483150891
Update date: Dec. 09, 2024
Oai Takaharu
オオアイ タカハル | Oai Takaharu
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (1):
Aesthetics and art studies
Research theme for competitive and other funds (3):
- 2019 - 2022 Mathematical Basis of the Theoretical Works of Giuseppe Tartini and its Background
- 2010 - 2012 Study on the Approach to Music in the Early Activities of the Royal Society of London
- 2007 - 2010 17世紀後半のイタリアにおける協和音とその受容の理論の研究
Papers (16):
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OAI, Takaharu. Ancient Greek and Roman Music as an Ideal: Views of the Ancient Music in Peri, Tartini and Carli. Bulletin of Japan Harpsichord Society. 2021. 5. 26-38
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OAI Takaharu. A Study of Giuseppe Tartini's Aria del Tasso: The Concept of "Nature" in the Fifth Chapter of Trattato di musica as a Clue. 2021. 36. 1-26
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大愛崇晴. 古楽のLPレコード/CDのジャケット・デザインにみる歴史性の強調と脱歴史化. 『美学芸術学』(美学芸術学会). 2017. 第32号. 1-28
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大愛崇晴. 1960ー70年代の日米におけるイタリア・バロック音楽の受容-集中的聴取の退化とそれへの批判-. 『社会科学』(同志社大学人文科学研究所). 2017. 第47巻. 3. 43-64
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Oai Takaharu. Thomas Salmon's Just Intonation Viol. 2014. 第194号. 194. 1(392)-29 (364)
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MISC (9):
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大愛崇晴. [事典項目]音楽理論(ルネサンスから近代へ)-科学と芸術はいかに袂を分かったのか. 『美学の事典』,美学会編,丸善出版. 2020. 370-371
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OAI Takaharu. Review: Guido d'Arezzo, Micrologus, Shunjusha, 2018. Bulletin of Japan Harpsichord Society. 2019. 3. 125-128
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OAI Takaharu. Thomas Willis's "Musical Ear" and the Perception of Musical Pleasure : Neurophysiology and Auditory Sensibility in the Scientific Revolution in England(Abstracts of the Papers Read at the 62st National Congress). 2011. 62. 2. 105-105
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OAI Takaharu. Sense Perception through Calculation of the Soul: Pietro Mengoli's Doctrine on the Perception of Musical Intervals. 2008. 59. 2. 142-142
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大愛崇晴. [解説]「ロッシの『システマ・ムジコ』(1666年)」. 『国立音楽大学附属図書館所蔵 貴重書解題目録』(国立音楽大学). 2007. 12-13
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Books (4):
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原典イタリア・ルネサンス芸術論【下巻】
名古屋大学出版会 2021
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16・17世紀の数学的音楽理論:音楽の数量化と感性的判断をめぐって
晃洋書房 2021
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ハーモニー探究の歴史
音楽之友社 2019
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カルチャー・ミックスII :「文化交換」の美学応用編
晃洋書房 2018
Lectures and oral presentations (11):
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「協和音を規定する数は6を超えるか-ジュゼッペ・タルティーニの音程比理論における自然7度の位置ー」
(日本音楽学会第75回全国大会 2024)
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「ジュゼッペ・タルティーニ〈タッソのアリア〉の創作理念ー『音楽論』第五章における「自然」概念を手がかりにー」
(美学芸術学会第23回大会 2020)
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「1960-70年代の日本におけるヴィヴァルディ《四季》の受容 -聴き手の主体性の喪失とその回復のゆくえ-」
(美学会西部会第314回研究発表会 2017)
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「古楽レコード/CDのジャケット・デザインにみる歴史性の強調と脱歴史化」
(美学芸術学会第19回大会 2016)
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「トマス・サモンの純正律ヴィオル」
(第43回ルネサンス研究会 2014)
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Education (3):
- - 2009 The University of Tokyo
- - 2001 The University of Tokyo
- - 1999 The University of Tokyo Faculty of Letters
Professional career (1):
Committee career (4):
- 2023/04 - 2025/03 日本音楽学会 西日本支部委員(会計)
- 2019/04 - 2021/03 日本音楽学会 機関誌編集委員
- 2016/10 - 2019/10 美学会 西部会委員
- 2017/04 - 2019/03 日本音楽学会 西日本支部委員(例会)
Awards (1):
- 2014 - 第31回 とやま賞 学術研究(人文・社会)部門
Association Membership(s) (3):
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