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J-GLOBAL ID:201501000327880272   Update date: Apr. 12, 2024

Sasaki Tomomi

ササキ トモミ | Sasaki Tomomi
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (2): Linguistics ,  Foreign language education
Research keywords  (1): Second/foreign language education, Language socialization, Sociocultural theory, Qualitative research
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2022 - 2025 「個の活動」から「協働学習の場」としての英語多読活動へ
  • 2021 - 2022 「個の活動」から「協働学習の場」としての英語多読活動へ
  • 2018 - 2019 「自ら読む」自律的な学習者を目指して-多読環境の充実による授業外学修促進プロジェクト
  • 2017 - 2018 統一シラバス科目における教員の自律性に関する考察
Papers (16):
  • Tomomi SASAKI, Atsuko UEDA. Pleasure Reading as a Possible Means of Mitigating Foreign Language Reading Anxiety. 2023. 6. 15-32
  • 小西 康文・上田 敦子・大津 理香・大森 真・大山 簾・菊池 武・小林 邦彦・佐々木友美・館 深雪. TOEICの結果から考察するコロナ禍の学生の英語学修状況. 茨城大学全学教育機構論集 大学教育研究. 2023. 6. 81-88
  • 佐々木友美, 上田敦子. Reading Anxietyと英語習熟度の関連性に関する一考察. 茨城大学全学教育機構論集 大学教育研究. 2022. 5. 41-60
  • 佐々木友美・上田敦子. 統一シラバス科目におけるPleasure Reading導入に対する課題と対応. 茨城大学全学教育機構論集 大学教育研究. 2021. 4. 133-144
  • 大森真・矢嶋敬弘・上田敦子・佐々木友美・館深雪. 共通シラバス英語科目における質保証と学修支援への取り組み(1)-パフォーマンス評価におけるルーブリックの開発・導入と学習者の意識への影響-. 茨城大学全学教育機構論集 大学教育研究. 2020. 3. 95-107
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MISC (3):
  • 佐々木 友美, ブルックス ミキオ. アジアから世界へ : 亜細亜大学における取り組み(関東地区大学,支部特別企画「変わる大学英語」,国際交流「新」時代における大学英語教育カリキュラム刷新). JACET全国大会要綱. 2009. 48. 341-342
  • 臼井 芳子, 佐野 裕美子, 杉橋 朝子, 佐々木 友美. Program Development, Evaluation, and Evolution at a Faculty of Management and Information Sciences : The English Shower Program at Tama University(English as an 'International Language' : Educational Goals and Standards). JACET全国大会要綱. 2004. 43. 196-197
  • 佐々木 友美, 夏苅 佐宜. ライティングにおけるフィードバックの影響. 経営・情報研究 : 多摩大学研究紀要. 2004. 8. 83-89
Books (1):
  • Let's improve our English Skills!
    亜細亜大学購買部 2010
Lectures and oral presentations  (11):
  • 茨城大学英語教育における多読実践と課題
    (茨城大学公開シンポジウム 第二言語習得における​多読の実践と研究 2022)
  • アジアから世界へ:亜細亜大学における取り組み(特別ポスターセッション:変わる大学英語)
    (JACET全国大会 北海道 特別ポスターセッション 2009)
  • Concurrent think-aloud protocol as a socially situated construct
    (International Society for Cultural and Activity Research (ISCAR) 2nd World Congress 2008)
  • Use of think-aloud protocols in pragmatic research (コロキアム“Perspectives on Research Methods in Pragmatics”)
    (JALT (Japan Association of Language Teaching) Pan-SIG conference, Tokyo 2006)
  • Learners' perception and attention to instructors' feedback in writing
    (JALT (The Japan Association for Language Teaching) 30th Annual International ,conference 2005)
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Education (3):
  • 2010 - 2011 上智大学 外国語研究科 言語学専攻
  • 2000 - 2003 University of Hawaii at Manoa Department of Second Language Studies Master’s Program in English as a Second Language
  • 1996 - 2000 International Christian University Faculty of Liberal Arts Division of Languages
Professional career (1):
  • M.A. in English as a Second Language (University of Hawaii at Manoa)
Work history (11):
  • 2024/04 - 現在 Tokyo University of Pharmacy and Life Sciences School of Life Science Associate Professor
  • 2023/04 - 2024/03 Ibaraki University Institute for Liberal Arts Education
  • 2017/04 - 2023/03 Ibaraki University Institute for Liberal Art Education Lecturer
  • 2015/10 - 2017/03 Ibaraki University The College of Humanities Lecturer
  • 2015/03 - 2015/09 Tokyo Survey Research Co. Senior Researcher
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Committee career (1):
  • 2001 - 2002 Hawaii Association for Teachers of English as a Second Language (HATESL) Treasurer
Association Membership(s) (12):
Japan Association for College and University Education ,  The Japan Association of College English Teachers ,  International Society for Cultural and Activity Research (ISCAR) ,  Association for Language and Cultural Education ,  International Society for Cultural and Activity Research (ISCAR) ,  The Japan-Britain Association for English Teaching ,  The Japan Association of College English Teachers ,  Kanto-Koshinetsu Association of Teachers of English ,  American Association for Applied Linguistics (AAAL) ,  Modern Language Association ,  Hawaii Association for Teachers of English as a Second Language (HATESL) ,  Hawaii TESOL
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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