Rchr
J-GLOBAL ID:201501020751624928   Update date: Jul. 18, 2024

Egawa Jun

Egawa Jun
Affiliation and department:
Research field  (3): Social psychology ,  Sociology of education ,  Physical and health education
Research keywords  (6): 身体活動 ,  Outdoor Education ,  アドベンチャー教育 ,  教養教育 ,  Communication ,  Organizational Behavior
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2023 - 2026 ポストコロナにおける新たなアドベンチャー教育プログラムの開発
  • 2016 - 2019 アドベンチャーコミュニケーションプログラムがグローバル人材育成機関における第二言語学習者に与える影響とプログラムの構造化に関する研究
  • 2015 - 2016 アドベンチャーコミュニケーションプログラムを通した言語不安の変化に関する研究
Papers (14):
  • Shinji Murai, Jun Egawa. How to Sustain and Have a Future Perspective of a Traditional Course in Japan: The Survey Tells Us That Safer and More Creative Programs Are Required. 2024. 9. 17-37
  • JUN EGAWA, YASUYUKI YAMADA, MOTOKI MIZUNO. The Impact of Sports and Physical Activities on Assertiveness in University Students. Juntendo Medical Journal. 2021. 67. 3. 257-263
  • Effects of Differences in the Structure of "The Way to JIN (Humanity)" as First-year Experience Program on the Communication Skills and Mental Health of Fresh Students. 2021. 9. 14-22
  • 江川 潤, 市瀬 良行, 村井 伸二. 第二言語学習者における アドベンチャーコミュニケーションプログラムの効果に関する研究. 神田外語大学紀要. 2020. 32. 473-485
  • The Learning Outcome of Senior Students who were involved as Supporters in First-year Education and Challenges in vertical Connection between Students. 2020. 8. 18-26
more...
MISC (4):
  • The Trial of Therapeutic Recreation Program on Freshman's Camp in The Faculty of Nursining. 2016. 4. 42-48
  • Jun Egawa, Yoshiyuki Ichinose. Effects of Outdoor Activity on the Mood Change and Self-esteem in the University Students. 神田外語大学紀要 = The journal of Kanda University of International Studies. 2015. 27. 27. 283-295
  • 江川 潤, 丸山 裕司. 特定高齢者を対象とした運動教室--介護予防を目的として. ウエルネスジャーナル. 2011. 7. 1. 19-21
  • 丸山 裕司, 門屋 悠香, 江川 潤, 塩谷 みき, 染谷 由希. 696. 長期運動教室参加者の体力の経時的変化 : 東京都北区を事例として(スポーツ医学的研究/その他,一般口演,第63回日本体力医学会大会). 体力科學. 2008. 57. 6. 980-980
Books (2):
  • Effective Leadership in Adventure Programming
    2023
  • Advances in Social and Occupational Ergonomics
    Springer 2019
Lectures and oral presentations  (16):
  • Study on the Relationship between Physical Activity and Communication Skills: A Case Study of Adventure Ropes Course
    (10th International Outdoor Education Research Conference (IOERC) 2024)
  • The Impact of Communication and Adventure Education on Psychological Safety in Mask Wearing for the Corona Disaster
    (2023)
  • スポーツ経験がAssertiveness(アサーティブネス:自己主張)に及ぼす要因の検討
    (日本体育・スポーツ・健康学会第72回大会 2022)
  • チャレンジコースは野外教育の教育ツールとなりうるか? - 萌芽期、黎明期からの展望に関する一考察-
    (日本野外教育学会第24回大会 2021)
  • A study on the roles of student coach in university baseball
    (The 10th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics 2019)
more...
Education (4):
  • 2017 - 2021 Juntendo University Graduate School of Health and Sports Science.
  • 2004 - 2008 University of Tsukuba
  • 2001 - 2002 Juntendo University Faculty of Health and Sports Science
  • 1996 - 2000 Juntendo University Faculty of Health and Sports Science Juntendo University Department of Sports Management
Professional career (2):
  • 修士(体育学) (筑波大学)
  • 博士(スポーツ健康科学) (順天堂大学)
Work history (4):
  • 2015 - 現在 Juntendo University
  • 2008 - 現在 Toho University
  • 2012/04 - 2013/03 Musashino University
  • 2006/04 - 2013/03 Kanda University of International Studies
Committee career (7):
  • 2022 - 人類慟態学会 選挙管理委員会
  • 2018 - 2021 日本野外教育学会 選挙管理委員会
  • 2019 - 日本野外教育学会 表彰委員会 委員
  • 2016 - 2016/11 日本キャンプ協会 6th AOCC Asia Oceania Camping Congress 2016 Tokyo Hospitality
  • 2014/06 - 日本野外教育学会 第17回学会大会 実行委員
Show all
Association Membership(s) (7):
HUMAN ERGOLOGY SOCIETY ,  JAPAN SOCIETY OF PHYSICAL EDUCATION, HEALTH AND SPORT SCIENCES ,  Association for Challenge Course Technology ,  JAPAN OUTDOOR EDUCATION SOCIETY ,  The Juntendo Medical Society ,  Association for Experiential Education ,  Applied Human Factors and Ergonomics Conference
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page