Rchr
J-GLOBAL ID:201501043286688817
Update date: Aug. 25, 2022
Takahashi Ryouko
タカハシ リョウコ | Takahashi Ryouko
Research field (1):
Primary/secondary education and curricula
Research keywords (1):
Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL), Second Language Acquisition, English for Specific Purposes
Research theme for competitive and other funds (2):
- 医学英語CAN-DOリストの開発
- 医学英語CAN-DOリストの開発と妥当性の検証に関する総合的研究
Papers (2):
-
高橋良子. 医師の英語観:医学部における英語教育に影響を与える社会文化的要因のひとつとして. 日本大学医学部一般教育研究紀要. 2017. 45. 45-52
-
Ryoko TAKAHASHI. The relationships between teacher’s written feedback and students’ responses. Sophia TESOL Forum. 2010. 4
MISC (4):
-
高橋良子. 医学部2年次学生が対話型英語ジャーナル・ライティングを通じて医療におけるプロフェッショナリズムに関する気づきを得る過程. 日本大学FD研究. 2016. 4. 73-82
-
高橋良子. 英語話者模擬患者は医療面接を行う医学生に何を求めているのか. 日本大学医学部一般教育研究紀要. 2015. 43. 43. 39-47
-
高橋良子. 医学英語CAN-DOリストの開発. Eiken Bulletin. 2015. 27. 217-228
-
Takahashi, R. How do Japanese medical students express "empathy" during history taking conducted in English?. Area and Culture Studies. 2015. 21. 209-312
Books (10):
-
医師のための身体診察と検査の英語
アスク出版 2016
-
医師のための医療面接の英語
アスク出版 2016
-
TOEFL ITPテスト英文法スピードマスター
Jリサーチ出版 2013
-
TOEFL ITPテストスピードマスター完全模試
Jリサーチ出版 2012
-
TOEFL ITPテスト総合スピードマスター入門編
Jリサーチ出版 2011
more...
Lectures and oral presentations (5):
-
医学英語CAN-DOリスト(医療面接)の開発と妥当性の検証
(第50回日本医学教育学会大会 2018)
-
2年次学生が分析したアメリカ人医師と日本人医学生による英語医療面接技術の相違点
(第48回日本医学教育学会大会 2016)
-
遠隔教育ツールを用いた多職種連携教育に対する医療系学生の意識
(第48回日本医学教育学会大会 2016)
-
Expressions demonstrating "empathy" used by Japanese medical students during history taking conducted in English
(第47回日本医学教育学会大会 2015)
-
History taking examination with English-speaking SPs for second-year students
(第47回日本医学教育学会大会 2015)
Education (3):
- 上智大学 外国語学研究科 言語学専攻
- Temple University School of Education
- 慶應義塾大学 法学部 法律学科
Professional career (3):
- 学士(法学) (慶應義塾大学)
- 修士(教育学) (Temple University)
- 修士(言語学) (上智大学)
Work history (1):
- Nihon University School of Medicine, Department of Medicine, - Assistant Professor
Association Membership(s) (1):
Return to Previous Page