Rchr
J-GLOBAL ID:201501061504207832
Update date: Sep. 11, 2024
Kitajima Hirotsugu
キタジマ ヒロツグ | Kitajima Hirotsugu
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Homepage URL (1):
https://kaken.nii.ac.jp/d/r/60398980.ja.html
Research field (2):
Business administration
, Commerce
Research keywords (27):
取引費用
, 所有権理論
, 比較制度分析
, 百貨店
, 組織の経済学
, 所有権
, ナレッジ
, 国際比較
, 共同組合方式
, ケイパビリティ
, CRM
, 産業財
, マーケティング
, ブランド
, 素材・部品
, 部品・素材
, 産業財マーケティング
, オフショアリング
, ブランド・エクイティ
, BtoB
, 新興国市場
, イノベーション
, ガバナンス
, 産業クラスター
, 産業集積
, 正統性
, 「顧客の顧客」戦略
Research theme for competitive and other funds (13):
- 2023 - 2026 デジタル時代における製造業者の流通環境への適応
- 2023 - 2026 デジタル時代における製造業者の流通環境への適応
- 2019 - 2023 Research on two-sided market of multi-franchisee
- 2019 - 2022 Marketing Channel Rigidity: Exploration of Causes Preventing Agile Channel Transformation
- 2015 - 2019 Management control system of Big Stores
- 2015 - 2018 Roles of Boundary Spanners in Emerging Countries - From the Perspective of Institution-Based Strategy -
- 2015 - 2018 An Empirical Study of Value Creation and Value Appropriation in Channel Relationships
- 2012 - 2015 Institutional and Cultural Coevolution in Emerging Markets
- 2011 - 2015 Research of property right structure of shopping center
- 2009 - 2011 The role of brand equity in building competitive advantage of industrial goods.
- 2009 - 2011 On "innovation mix" in an industrial cluster
- 2008 - 2010 Deciding factor of dual channel in the franchise system
- 2007 - 2008 An Exploratory Study on the Effects of Brand Equity in Industrial Goods.
Show all
Papers (3):
-
Kitajima Hirotsugu. Market expansion for a local product. Abstracts of Annual Conference of Japan Society for Management Information. 2016. 2016. 337-340
-
Kitajima Hirotsugu. Open Data in regional cities. Abstracts of Annual Conference of Japan Society for Management Information. 2014. 2014. 61-64
-
kitajima hirotsugu. A study of the location of the direct marketing enterprise. Abstracts of Annual Conference of Japan Society for Management Information. 2006. 2006. 19-19
MISC (60):
-
北島 啓嗣, 早川 貴. 地域観光振興の課題 : 組織と戦略-第12回北陸地域政策研究フォーラム2021年度. 地域公共政策研究 = Public policy in local governments / 地域公共政策研究編集委員会 編. 2022. 32. 1-8
-
チイキ コウキョウ セイサク ガッカイ 2021ネンド シュウキ ケンキュウ タイカイ 「 レキシ ト カンコウ マチズクリ 」. 2022. 31. 27-30
-
北島 啓嗣. プラットフォームと正当性--株式会社フィッシュパスを事例として--. 中央大学経済研究所年報第54号. 2022. 54. 54. 105-121
-
トクシュウ ヒャッカテン サイセイ ニ ハクシャ 、 ソノ ヨウテイ. 2022. 63. 1. 16-19
-
KITAJIMA Hirotsugu. Problems of integrated learning. The Journal of Economic Education. 2021. 40. 40. 24-25
more...
Books (3):
-
福井県の企業に学ぶ地方を豊かにする経営理論
白桃書房 2024 ISBN:9784561267904
-
オープン・インテグラルアーキテクチャ : 百貨店・ショッピングセンターの企業戦略
白桃書房 2009 ISBN:9784561661788
-
組織の経済学入門
文眞堂 2007 ISBN:9784830945816
Professional career (1):
Work history (1):
- 2015 - 現在 Fukui Prefectural University Faculty of Economics
Return to Previous Page