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J-GLOBAL ID:201501061504207832   Update date: Jan. 30, 2024

Kitajima Hirotsugu

キタジマ ヒロツグ | Kitajima Hirotsugu
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): https://kaken.nii.ac.jp/d/r/60398980.ja.html
Research field  (2): Business administration ,  Commerce
Research keywords  (27): 取引費用 ,  所有権理論 ,  比較制度分析 ,  百貨店 ,  組織の経済学 ,  所有権 ,  ナレッジ ,  国際比較 ,  共同組合方式 ,  ケイパビリティ ,  CRM ,  産業財 ,  マーケティング ,  ブランド ,  素材・部品 ,  部品・素材 ,  産業財マーケティング ,  オフショアリング ,  ブランド・エクイティ ,  BtoB ,  新興国市場 ,  イノベーション ,  ガバナンス ,  産業クラスター ,  産業集積 ,  正統性 ,  「顧客の顧客」戦略
Research theme for competitive and other funds  (12):
  • 2023 - 2026 デジタル時代における製造業者の流通環境への適応
  • 2019 - 2023 Research on two-sided market of multi-franchisee
  • 2019 - 2022 Marketing Channel Rigidity: Exploration of Causes Preventing Agile Channel Transformation
  • 2015 - 2019 Management control system of Big Stores
  • 2015 - 2018 Roles of Boundary Spanners in Emerging Countries - From the Perspective of Institution-Based Strategy -
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MISC (3):
  • Kitajima Hirotsugu. Dynamic Capabilities and Shopping Centre(SC) (ESSAYS IN COMMEMORATION OF THE SEVENTIETH BIRTHDAY OF PROFESSOR TOMOKO FURUGORI). The Journal of economics. 2013. 53. 5. 65-78
  • Kitajima Hirotsugu. Area contribution of the industry material enterprise : Blanding of YKK. Co., as a case(General Themes). Journal of Japan Society for Business Ethics Study. 2010. 17. 17. 275-285
  • Kitajima Hirotsugu. The meaning of "New Year's greetings" advertisement and support advertisement : The case analysis of the local newspaper company(General Themes). Journal of Japan Society for Business Ethics Study. 2007. 14. 14. 229-237
Professional career (1):
  • 博士 (中央大学)
Work history (1):
  • 2008 - 2012 Fukui Prefectural University Faculty of Economics
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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