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J-GLOBAL ID:201501083775983092   Update date: Jan. 30, 2024

KYOKO KOMA

コウマ キョウコ | KYOKO KOMA
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (3): Aesthetics and art studies ,  Local studies ,  Gender studies
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2021 - 2025 Gender Norms Construction in National and Transnational Digital Media Spaces
  • 2016 - 2020 フランスとリトアニアにおける社会規範としての女性性形成の比較研究
  • 2013 - 2014 国際研究コンフェランスJapan and Europe in Global Communicationとその成果出版(ミコラスロメリス大学)
  • 2012 - 2013 国際研究プロジェクトRepresentation of Japanese Popular Culture in Europeとその成果出版(ヴィータウタスマグヌス大学)
  • 2011 - 2012 Comparative studies on Reception of Japanese and Korean Popular Culture in Europeとその成果出版
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Papers (8):
  • 転生するモードーデジタルメディア時代のファッション. セミオトポス14号. 2019
  • Japanese Women in Popular Culture. International Encyclopedia of Gender, Media, and Communication,. 2019
  • Dr.Kumiko Ishimaru. Comment enseigner la culture et la société françaises dans un pays de la région Asie-Pacifique ?. Actes du IVe congrès régional de la Commission Asie-Pacifique" (CAP 2017 Kyoto). 2018
  • カワイイ/kawaii 成熟と未熟の間で. アリーナ. 2013. 16
  • L'identitè de la femme japonaise par les autres:la reprèsentation de femme japonaise á travers la mode japonaise dans la presse française au dèbut des 20e et 21e siècles. 2013
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Books (24):
  • はじめに 問題提起
    新曜社 2019
  • 「『モード』を構築・伝達する言説ーゲートキーパーと読者の審級の構築」
    新潮社 2019
  • kawaii論(仮)
    明石書店 2019
  • Construction of kawaii as an Idealized Femininity in the Context of Fashion in Modern Urban Japan
    Rawat/Springer, forthcoming 2019
  • ドミニック・マングノー著『コミュニケーションテクスト分析:フランス学派によるメディア言説分析への招待』石丸久美子、高馬京子訳
    2018
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Lectures and oral presentations  (32):
  • Discourses of Several Actors on Transnationalising Non-Western Kawaii Fashion in the 21th Century
    (Seminar 5.2 (Re)thinking Fashion Globalization 2019)
  • “The Portrayals of Women in a Japanese Women’s Life Style Magazine”
    (2018)
  • “Gender Representation and the Portrayals of Women in Japanese Media: A Changing Pattern,”
    (2018)
  • Normative Femininity of Japanese Women and Kawaii constructed through discourses of Japanese Fashion Magazine anan n Comparison with ELLE France
    (22nd biennial Asian Studies Association of Australia Conference 2018)
  • Archaeology of kawaiis
    (International WorkShop of Tsukuba University: Japanese Pop-Texts in Global Context 2017)
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Works (1):
  • 第276回日文研フォーラムめぐりめぐる日本文化
    高馬京子, ハラルドフース, 深井晃子 2014 -
Education (4):
  • 2004 - 2007 Université Paris 12 Centre d'étude des discours,images, textes, écrits, communication(CEDITEC) Science de l'information et de la communication
  • 2001 - 2006 Osaka University Graduate School, Division of Language and Culture
  • 2002 - 2004 Université Paris XII DEA: Discours, Pouvoir, Société
  • 1999 - 2001 Osaka University Graduate School, Division of Language and Culture
Professional career (3):
  • DEA: Pouvoir, Discours, Société (Université Paris XII)
  • 言語文化学博士 (大阪大学)
  • 言語文化学修士 (大阪大学)
Work history (5):
  • 2015/04 - 現在 Associate Professor
  • 2012/09 - 2015/03 Associate Professor
  • 2013/09 - 2014/08 Researcher
  • 2013/02 - 2014/08 Director in General
  • 2006/01 - 2013/08 Researcher
Committee career (3):
  • 2019/04 - 現在 日本記号学会 編集委員
  • 2019/04 - 現在 日本記号学会 理事
  • 2019/04 - 現在 ジャポニスム学会 理事
Association Membership(s) (5):
国際ジェンダー学会 ,  服飾美学会 ,  日本記号学会 ,  ジャポニスム学会 ,  日仏女性学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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