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J-GLOBAL ID:201501092306515249
Update date: Oct. 21, 2024
Harada Hiromi
ハラダ ヒロミ | Harada Hiromi
Affiliation and department:
Research field (1):
Literature - British/English-languag
Research keywords (4):
ヴァージニア・ウルフ
, 動物表象
, 20世紀イギリス小説
, 英語圏児童文学
Research theme for competitive and other funds (1):
- 2024 - 2029 動物表象の分析による英国モダニズム期の文化的考察
Papers (6):
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Hiromi Harada. Internal Conflict between Humanity and Animality in Virginia Woolf's Mrs. Dalloway. The Bulletin of Central Research Institute Fukuoka University. 2019. 19. 2. 53-59
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Hiromi Harada. "Of course, we are animals": The Reconciliation between Humans and Animals in The Waves. Fukuoka University Review of Literature & Humanities. 2017. 49. 3. 787-803
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Hiromi Harada. One Could Say What One Meant: Communicating Feelings in To the Lighthouse. 九大英文学. 2014. 56. 56. 59-70
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Souls Blessed with Life: Communication in Mrs. Dalloway. 九大英文学. 2013. 55. 55. 41-56
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Lingering Fear in Philippa Pearce's "The Shadow-Cage" and "Miss Mountain". Tinker Bell. 2011. 56. 29-40
more...
MISC (2):
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(書評)Elizabeth F. Evans, Threshold Modernism: New Public Women and the Literary Spaces of Imperial London (Cambridge UP, 2019). 『ヴァージニア・ウルフ研究』. 2019. 36
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(書評)Megan Quigley, Modernist Fiction and Vagueness: Philosophy, Form, and Language (Cambridge UP, 2015). 『ヴァージニア・ウルフ研究』. 2016. 33
Lectures and oral presentations (5):
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越境するオーランドー(シンポジウム「動物表象とフェミニズム:ブロンテ姉妹、ジョイス、ウルフの場合」)
(日本ブロンテ協会第39回大会 2024)
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犬を見る目ー“Gipsy, the Mongrel”試論(ワークショップ「2022年、30’s(サーティーズ)それぞれの課題」)
(日本ヴァージニア・ウルフ協会第125回例会(3月例会) 2022)
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ヴェールを破るパーシヴァル-The Wavesにおける内的ヴィジョンの顕現-
(第34回日本ヴァージニア・ウルフ協会全国大会 2014)
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To the Lighthouseにおける他者理解の可能性
(日本英文学会九州支部第66回大会 2013)
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Philippa Pearceの作品における子どもの願望の実現と喪失
(日本英文学会九州支部第62回大会 2009)
Education (3):
- 2010 - 2015 九州大学大学院 人文科学府 言語・文学専攻博士後期課程
- 2008 - 2010 Kyushu University
- 2004 - 2008 Kyushu University
Professional career (1):
Work history (2):
- 2022/04 - 現在 Kitakyushu National College of Technology
- 2015/04 - 2022/03 福岡大学共通教育センター 外国語講師
Committee career (6):
Association Membership(s) (3):
日本ヴァージニア・ウルフ協会
, 英語圏児童文学会
, 日本英文学会
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