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J-GLOBAL ID:201501095582555563
Update date: Jan. 30, 2024
Uémoto Wataru
ウエモト ワタル | Uémoto Wataru
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Affiliation and department:
Kyoto Sangyo University Faculty of Business Administration
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Detailed information
Job title:
Associate Professor
Research field (2):
Business administration
, Commerce
Research keywords (3):
Consumer Behaviour
, Service marketing
, Marketing
Research theme for competitive and other funds (2):
2019 - 2022 Customers' Normative Influences in Service Settings
2015 - 2017 Customer's Behaviour Modification in Service Encounters
Papers (4):
Triggers for Modifying Dysfunctional Customer Behaviour. Journal of Serviceology. 2018. 3. 1. 9-17
コミュニティ意識の規定要因-互恵性期待と外集団脅威の観点から. 消費者行動研究. 2017. 23. 2. 79-98
サービス・エンカウンターにおける社会的存在感に関する実証研究. 神戸大学大学院経営学研究科博士論文. 2015
ブランド・コミュニティ意識とブランド消費の関係:サービスにおける社会的存在感に注目して. 商品研究. 2014. 59. 1・2. 1-14
MISC (11):
上元 亘. 若年層消費者の和牛肉選好に関する視覚と味覚による官能実験. 日本マーケティング学会ワーキングペーパー. 2023. 9. 8. 1-14
上元 亘. サービス提供者に対する顧客フィードバックにおける個人および環境要因が与える影響. 日本マーケティング学会ワーキングペーパー. 2022. 8. 8. 1-21
上元 亘. 顧客のサービス従業員に対するありがた迷惑行動 - 飲食業・小売業・宿泊業における分析. 京都マネジメント・レビュー. 2021. 39. 55-73
上元 亘. サービススケープにおける顧客間相互作用の再検討- 15 サービスの比較. 京都マネジメント・レビュー. 2021. 38. 203-216
上元 亘. 顧客のオピニオンリーダーに対するクチコミに関する考察 -ある菓子製造小売店の事例より. 京都マネジメント・レビュー. 2019. 35. 91-103
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Books (2):
1からのマーケティング(第4版)
碩学舎,中央経済グループパブリッシング (発売) 2020 ISBN:9784502327711
1からのグローバル・マーケティング -第13章 グローバル営業戦略
碩学舎 2017
Lectures and oral presentations (16):
飲食店におけるセルフオーダー導入による利用客の態度変化に関する研究
(サービス学会第11回国内大会 2023)
同伴利用者との会話がサービス・リカバリーに与える影響
(第64回消費者行動研究コンファレンス 2022)
サービス従事者が知覚する顧客の「ありがた迷惑」行動に関する研究
(サービス学会第10回国内大会 2022)
サービス顧客の「ありがた迷惑」行為:利他的動機に基づく顧客の機能不全行動
(第61回消費者行動研究コンファレンス 2020)
ホテル・旅館におけるサービス提供と利用者のおもてなし経験に関する研究
(第7回マーケティングカンファレンス 2018)
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Education (3):
2011 - 2015 Kobe University Graduate School of Business Administration
2009 - 2011 Kobe University Graduate School of Business Administration
2002 - 2006 Kwansei Gakuin University School of Business Administration
Professional career (3):
学士(商学) (関西学院大学)
修士(商学) (神戸大学)
博士(商学) (神戸大学)
Work history (4):
2018 - 現在 Kyoto Sangyo University Faculty of Business Administration
2015 - 2018 Reitaku University The International School of Economics and Business Administration, Department of Business Administration
2012 - 2014 Kindai University Faculty of Business Administration, Department of Business and Marketing Strategy
2007 - 2008 大和証券株式会社
Awards (1):
2022/06 - Society for Serviceology Excellent Presentation Award
Association Membership(s) (4):
Japan Marketing Academy
, Society for Serviceology
, JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES
, JAPAN SOCIETY OF MARKETING AND DISTRIBUTION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
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