Rchr
J-GLOBAL ID:201601004729226261   Update date: Sep. 17, 2024

Eri Yoshizawa

Eri Yoshizawa
Affiliation and department:
Research field  (2): Social psychology ,  Educational psychology
Research keywords  (2): スピーチ ,  対人コミュニケーション
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2022 - 2026 放課後児童クラブのチームワークを高める研修プログラムの開発
  • 2021 - 2025 Collaborative action research with a view to visualizing and sharing the "10 images" in early childhood education.
  • 2016 - 2019 Improving firefighters' immunity against stress
Papers (20):
  • Takafumi Sawaumi, Masaya Mochizuki, Jun Takizawa, Eri Yoshizawa. Affective experience involved in <i>ijiri</i> as compared with teasing and bullying. JAPANESE JOURNAL OF RESEARCH ON EMOTIONS. 2023. 30. 1. 1-10
  • Ayame Morikawa, Misako Takayama, Eri Yoshizawa. The efficacy of thought field therapy and its impact on heart rate variability in student counseling: A randomized controlled trial. EXPLORE. 2022. 18. 5. 579-586
  • 吉澤裕子, 吉澤英里. COVID-19流行禍における大学生のマスク着用動機の検討. 容装心理学研究. 2022. 1. 20-28
  • 吉澤 英里, 鈴木 瞬. 放課後児童支援員の個人のチームワーク能力に関わる要因の分析. 星槎道都大学研究紀要. 2022. 3. 103-112
  • YOSHIZAWA Eri. Meta-analytical comparison of correlations between fear of positive evaluation and social anxiety in individualistic and collectivistic societies. The Bulletin of Seisa Dohto University. 2022. 3. 93-102
more...
MISC (14):
  • 吉澤 英里. 図書紹介『日本全国続々と学童保育に作業療法士がやって来た』. 学童保育. 2024. 14. 118-120
  • 吉澤 英里. チームワークの量的測定法に関する文献レビュー. 星槎道都大学紀要. 2024. 5. 145-158
  • 吉澤 英里. 学童保育の研究動向2022. 学童保育. 2023. 13. 103-111
  • 吉澤 英里. スピーチ場面の否定的感情に対する話者の社交不安の影響-原因の認知を媒介とした検討-. 星槎道都大学研究紀要. 2023. 4. 109-115
  • 吉澤英里, 薮田弘美, 前川真姫, 安久津太一. 森のようちえんの遊びで観察される「幼児期の終わりまでに育ってほしい10の姿」の特徴-認可保育園との比較に基づく一考察-. チャイルドサイエンス. 2021. 21. 58-61
more...
Books (2):
  • 児童の教育と支援ー学びをみつめる-
    東信堂 2018
  • 対人関係を通しての自己理解ワークブック-ひとのこころとふれあう私
    培風館 2013
Lectures and oral presentations  (38):
  • 学童保育指導員に対するチームレベルのチームワークの量的検討
    (日本学童保育学会 第14回大会 2024)
  • スピーチ場面の否定的感情が強い話者の特徴-社交不安と原因の認知に基づく検討-
    (日本感情心理学会 第30回大会 2022)
  • ニュージーランドの保育評価learning storyに基づく、日本の森のようちえんの活動の分析
    (第17回子ども学会議 2021)
  • 学童保育指導員のチームワーク能力に影響を与える要因 -個人要因と組織要因の検討を通して-
    (日本学童保育学会 第11回研究大会 2021)
  • Characteristics of views on childcare possessed by nursery teachers who work in license nursery school and unlicensed nursery school in Japan: Study of “Ten Ideal Figures of Children by the End of Early Childhood” based on interviews and episode records.
    (International Association of Early Childhood Education 41st Annual Conference 2020)
more...
Education (2):
  • 2008 - 2011 Aoyama Gakuin University Division of Literature, The Graduate School Department of Psychology
  • 2006 - 2008 Aoyama Gakuin University Division of Literature, The Graduate School Department of Psychology
Work history (4):
  • 2023/04 - 現在 Seisa Dohto University the Faculty of Social Welfare Professor
  • 2020/04 - 2023/03 Seisa Dohto University the Faculty of Social Welfare
  • 2014/04 - 2020/03 International Pacific University
  • 2011/04 - 2014/03 Aoyama Gakuin University College of Education, Psychology and Human Studies
Committee career (3):
  • 2022/04 - 現在 日本パーソナリティ心理学会 機関誌編集委員会 委員
  • 2022/07 - 2023/03 北広島市立東部中学校区学校運営協議会 準備検討委員会
  • 2015/04 - 2015/08 日本カウンセリング学会 第48回大会準備委員
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page