Rchr
J-GLOBAL ID:201601004729226261   Update date: Mar. 26, 2024

Eri Yoshizawa

Eri Yoshizawa
Affiliation and department:
Research field  (2): Social psychology ,  Educational psychology
Research keywords  (2): スピーチ ,  対人コミュニケーション
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2022 - 2026 放課後児童クラブのチームワークを高める研修プログラムの開発
  • 2021 - 2025 Collaborative action research with a view to visualizing and sharing the "10 images" in early childhood education.
  • 2016 - 2019 Improving firefighters' immunity against stress
Papers (20):
  • Takafumi Sawaumi, Masaya Mochizuki, Jun Takizawa, Eri Yoshizawa. Affective experience involved in <i>ijiri</i> as compared with teasing and bullying. JAPANESE JOURNAL OF RESEARCH ON EMOTIONS. 2023. 30. 1. 1-10
  • Ayame Morikawa, Misako Takayama, Eri Yoshizawa. The efficacy of thought field therapy and its impact on heart rate variability in student counseling: A randomized controlled trial. EXPLORE. 2022. 18. 5. 579-586
  • 吉澤裕子, 吉澤英里. COVID-19流行禍における大学生のマスク着用動機の検討. 容装心理学研究. 2022. 1. 20-28
  • 吉澤 英里, 鈴木 瞬. 放課後児童支援員の個人のチームワーク能力に関わる要因の分析. 星槎道都大学研究紀要. 2022. 3. 103-112
  • YOSHIZAWA Eri. Meta-analytical comparison of correlations between fear of positive evaluation and social anxiety in individualistic and collectivistic societies. The Bulletin of Seisa Dohto University. 2022. 3. 93-102
more...
MISC (13):
  • 吉澤 英里. チームワークの量的測定法に関する文献レビュー. 星槎道都大学紀要. 2024. 5. 145-158
  • 吉澤 英里. 学童保育の研究動向2022. 学童保育. 2023. 13. 103-111
  • 吉澤 英里. スピーチ場面の否定的感情に対する話者の社交不安の影響-原因の認知を媒介とした検討-. 星槎道都大学研究紀要. 2023. 4. 109-115
  • 吉澤英里, 薮田弘美, 前川真姫, 安久津太一. 森のようちえんの遊びで観察される「幼児期の終わりまでに育ってほしい10の姿」の特徴-認可保育園との比較に基づく一考察-. チャイルドサイエンス. 2021. 21. 58-61
  • Eri Yoshizawa. Relationship between Self-Deprecating Presentation and Fear of Evaluation. The Japanese Journal of Personality. 2021. 29. 3. 147-149
more...
Books (2):
  • 児童の教育と支援ー学びをみつめる-
    東信堂 2018
  • 対人関係を通しての自己理解ワークブック-ひとのこころとふれあう私
    培風館 2013
Lectures and oral presentations  (37):
  • スピーチ場面の否定的感情が強い話者の特徴-社交不安と原因の認知に基づく検討-
    (日本感情心理学会 第30回大会 2022)
  • ニュージーランドの保育評価learning storyに基づく、日本の森のようちえんの活動の分析
    (第17回子ども学会議 2021)
  • 学童保育指導員のチームワーク能力に影響を与える要因 -個人要因と組織要因の検討を通して-
    (日本学童保育学会 第11回研究大会 2021)
  • Characteristics of views on childcare possessed by nursery teachers who work in license nursery school and unlicensed nursery school in Japan: Study of “Ten Ideal Figures of Children by the End of Early Childhood” based on interviews and episode records.
    (International Association of Early Childhood Education 41st Annual Conference 2020)
  • Symposium Planned by the Organizing Committee 4
    (2019)
more...
Education (2):
  • 2008 - 2011 Aoyama Gakuin University Division of Literature, The Graduate School Department of Psychology
  • 2006 - 2008 Aoyama Gakuin University Division of Literature, The Graduate School Department of Psychology
Work history (4):
  • 2023/04 - 現在 Seisa Dohto University the Faculty of Social Welfare Professor
  • 2020/04 - 2023/03 Seisa Dohto University the Faculty of Social Welfare
  • 2014/04 - 2020/03 International Pacific University
  • 2011/04 - 2014/03 Aoyama Gakuin University College of Education, Psychology and Human Studies
Committee career (3):
  • 2022/04 - 現在 日本パーソナリティ心理学会 機関誌編集委員会 委員
  • 2022/07 - 2023/03 北広島市立東部中学校区学校運営協議会 準備検討委員会
  • 2015/04 - 2015/08 日本カウンセリング学会 第48回大会準備委員
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page