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J-GLOBAL ID:201601006718937894   Update date: Jul. 22, 2024

Motoko Fujitani

Motoko Fujitani
Affiliation and department:
Research field  (1): Educational technology
Research keywords  (3): 教育工学 ,  科学教育 ,  国際協力
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2022 - 2025 Embedding COIL for development of teacher education curriculum in Japan: Focusing on virtual experience
  • 2020 - 2023 Curriculum Contents Development of TAIWA Learning in the case of Japan
  • 2010 - 2011 Research on Cost-effectiveness of Capacity Developments
Papers (14):
  • 藤谷元子, 藤谷哲. 留学生大学院生の学校に関与する仕組みの一検討 派遣先学校での役割に着目して. 日本教育工学会2020年秋季全国大会講演論文集. 2020. 525-526
  • Motoko FUJITANI, Satoru FUJITANI. Measurement of Effects of Studies of Overseas Education Including Short Term Study Abroad in Republic of Korea. Proceedings of the 36th 2020 Annual Spring Conference of JSET. 2020. 535-536
  • FUJITANI, Satoru, FUJITANI, Motoko. Does Students’ ICT Usage Affect their Achievements in Civic and Citizenship Education? -A Comparative Analysis Based on IEA-ICCS-. Proceedings of EdMedia + Innovate Learning. 2019. 1631-1635
  • Funaki, S, Fujitani, S, Fujitani, M. What kind of factor defines students' tolerance for diversity? - An analysis based of International Civic and Citizenship Education Study -. Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2019. Las Vegas: AACE. 2019. 598-602
  • 藤谷 元子, 藤谷 哲. IEA-ICCS調査生徒質問紙日本語版の試作. 日本教育工学会研究報告集. 2019. 19. 1. 267-270
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MISC (5):
  • Satoru Fujitani, Motoko Fujitani. HOW DOES FIRST-YEAR SCITECH EXPERIENCE OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT EFFECT MATHEMATIC EDUCATION?. The 21th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications(ICTMA21), Conference Booklet. 2023. 143-143
  • 藤谷哲, 藤谷元子, 小宮山郁子. ICT活用からみた市民性教育国際調査の分析と教職課程を通じた涵養-特別活動・総合学習の可能性に着目して-. 電子情報通信学会技術研究報告. 2022. 1121. 406. 147-152
  • 藤谷 元子, 藤谷 哲, 太田 剛. ヨルダンにおける理科教育TOT研修評価. 日本評価学会第9回全国大会発表要旨集録. 2008. 187-192
  • 藤谷 元子. TIMSS2003における理科の学力に関する要因分析-ヨルダンを事例として-. 日本評価学会第8回全国大会発表要旨集録. 2007. 127-130
  • 藤谷 元子. 読解リテラシーの規定要因に関する国際比較-OECD PISA 2000の再分析-. 日本評価学会第4回全国大会報告論文集. 2003. 208-211
Education (2):
  • - 2012 東京工業大学大学院 社会理工学研究科 人間行動システム専攻 博士課程
  • - 2004 東京工業大学大学院 社会理工学研究科 人間行動システム専攻 修士課程
Professional career (1):
  • 博士(学術) (東京工業大学)
Work history (3):
  • 2022/04 - 現在 Joetsu University of Education International Exchange Center Associate Professor
  • 2019/04 - 2022/03 Joetsu University of Education Graduate School of Education
  • 2015/10 - 2019/03 Joetsu University of Education
Association Membership(s) (4):
JAPAN SOCIETY FOR SCIENCE EDUCATION ,  JAPAN SOCIETY FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY ,  THE JAPAN SOCIETY FOR INTERNATIONAL DEVELOPMENT ,  THE JAPAN EVALUATION SOCIETY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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