Rchr
J-GLOBAL ID:201601007816498862   Update date: Dec. 03, 2023

Okada Saori

オカダ サオリ | Okada Saori
Affiliation and department:
Research field  (2): Education - general ,  Tertiary education
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2020 - 2023 大学院生を対象にしたリーダーシップ教育の効果検証
Papers (9):
  • Sharing the Meanings of Student Survey Items Based on the "Learning and Growth Process Model". 2023. 122-127
  • Saori OKADA. 2022. 42-47
  • Saori OKADA. Functions of Faculty/Course Level Curriculum Management ー How to Make IR Work? -. 2021. 118-123
  • 岡田 佐織. 教育評価の2つの文脈ーその橋渡しとしてのIRの可能性ー. 第9回 大学情報・機関調査研究集会 論文集. 2020. 62-67
  • 杉原亨, 岡田佐織, 友滝歩, 奈良堂史, 佐藤昭宏, 松尾洋希, 田上慧子. 学生の成長プロセスを可視化する発展的研究 -初年次キャリア教育科目の記録分析及び総まとめプログラムの開発-. 関東学院大学 高等教育研究・開発センター年報. 2019. 4. 48-76
more...
Books (9):
  • Standard Guidebook for Institutional Research
    2022 ISBN:9784295601203
  • 多面的な入試と学修成果の可視化: 追手門学院大学 高大接続への挑戦
    追手門学院大学出版会 2021 ISBN:4907574258
  • 【新訂版】保育者・小学校教員のための教育制度論 : この1冊で基礎から学ぶ
    2021
  • 「学びと成長の可視化」からその先へ ーアサーティブプログラム・アサーティブ入試の実証的研究で見えてきたことー 共同研究成果報告書
    追手門学院大学、ベネッセホールディングス 2018
  • 大学IRスタンダード指標集 -教育質保証から財務まで- (高等教育シリーズ)
    玉川大学出版部 2017 ISBN:4472405393
more...
Lectures and oral presentations  (3):
  • Sharing the Meanings of Student Survey Items Based on the "Learning and Growth Process Model"
    (2023)
  • Multi-layered structure of teaching and learning management: Designing nodes to support middle-level teaching and learning management
    (2023)
  • 学生との協働による 文理共創人材育成をめざす授業の開発 -東京工業大学「リベラルアーツ探究プログラム(仮称)」開設に向けて(1)-
    (大学教育フォーラム 2023)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page