Rchr
J-GLOBAL ID:201601007885634921
Update date: Jan. 30, 2024
Saito Ryoko
サイトウ リョウコ | Saito Ryoko
Research field (1):
Foreign language education
Research theme for competitive and other funds (2):
- 2018 - 2022 Developing Effective Approaches to Acquire Vocabulary on the Basis of Analytical Research on Vocabulary Competence to Promote Reading Comprehension
- 2014 - 2017 Nurturing vocabulary knowledge and developing vocabulary acquisition tasks in reading comprehension: making use of capacity to infer unknown words
Papers (4):
-
宮本 弦, 倉住 修, 安藤 聖子, 齊藤 涼子. 「大学が提供する研修講座における探索的な試みー参加者によって体験的に感知されたニーズを探るー」A case study in in-service training organized by a university -Exploring the subjective and felt needs through lived experience of a training programme. 『児童英語研究学会研究紀要』. 2016. 第35号. 121-141
-
Lexical Inferencing in L2 Reading Comprehension by Japanese Learners of English. 2016. 第31号. 49-58
-
齊藤涼子, 安藤聖子. 「全人教育をめざした英語教育 〜ヒューマニスティック・アプローチの必要性〜」. 白百合女子大学英語英文学会『SELLA』. 2014. 第43号. 1-18
-
倉住 修, 齊藤涼子. 「日本の中学校英語教育の行方 〜中学校教員の内省レポートを通じて〜」. 白百合女子大学『白百合女子大学研究紀要』第49号. 2013. 第49号
Books (1):
-
Language Studies and Quantitative Methods
Kinsei-do 2016 ISBN:9784764711563
Lectures and oral presentations (7):
-
Examination of Affects among Japanese 5th, 6th, 7th-grade Students
(Hawaii International Conference on education, 16th Anual Conference 2018)
-
Effects of contextual clues in inferencing unknown words in reading
(26th ETA International Symposium on English Teaching 2017)
-
How learners infer the meaning of unfamiliar words in L2 reading comprehension
(PacSLRF 2016 2016)
-
Lexical Inferencing in Context in L2 Reading Comprehension
(BAAL2016 2016)
-
「大学が提供する研修講座における探索的な試み-小学校教員と民間指導者の研修に対する意識を 探る-」
(日本児童英語教育学会(JASTEC) 第36回全国大会 2015)
more...
Association Membership(s) (2):
小学校英語教育学会
, The Japan Accociation for the Study of Teaching English to Children
Return to Previous Page