Rchr
J-GLOBAL ID:201601007885634921   Update date: Jan. 30, 2024

Saito Ryoko

サイトウ リョウコ | Saito Ryoko
Research field  (1): Foreign language education
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2018 - 2022 Developing Effective Approaches to Acquire Vocabulary on the Basis of Analytical Research on Vocabulary Competence to Promote Reading Comprehension
  • 2014 - 2017 Nurturing vocabulary knowledge and developing vocabulary acquisition tasks in reading comprehension: making use of capacity to infer unknown words
Papers (4):
  • 宮本 弦, 倉住 修, 安藤 聖子, 齊藤 涼子. 「大学が提供する研修講座における探索的な試みー参加者によって体験的に感知されたニーズを探るー」A case study in in-service training organized by a university -Exploring the subjective and felt needs through lived experience of a training programme. 『児童英語研究学会研究紀要』. 2016. 第35号. 121-141
  • Lexical Inferencing in L2 Reading Comprehension by Japanese Learners of English. 2016. 第31号. 49-58
  • 齊藤涼子, 安藤聖子. 「全人教育をめざした英語教育 〜ヒューマニスティック・アプローチの必要性〜」. 白百合女子大学英語英文学会『SELLA』. 2014. 第43号. 1-18
  • 倉住 修, 齊藤涼子. 「日本の中学校英語教育の行方 〜中学校教員の内省レポートを通じて〜」. 白百合女子大学『白百合女子大学研究紀要』第49号. 2013. 第49号
Books (1):
  • Language Studies and Quantitative Methods
    Kinsei-do 2016 ISBN:9784764711563
Lectures and oral presentations  (7):
  • Examination of Affects among Japanese 5th, 6th, 7th-grade Students
    (Hawaii International Conference on education, 16th Anual Conference 2018)
  • Effects of contextual clues in inferencing unknown words in reading
    (26th ETA International Symposium on English Teaching 2017)
  • How learners infer the meaning of unfamiliar words in L2 reading comprehension
    (PacSLRF 2016 2016)
  • Lexical Inferencing in Context in L2 Reading Comprehension
    (BAAL2016 2016)
  • 「大学が提供する研修講座における探索的な試み-小学校教員と民間指導者の研修に対する意識を 探る-」
    (日本児童英語教育学会(JASTEC) 第36回全国大会 2015)
more...
Association Membership(s) (2):
小学校英語教育学会 ,  The Japan Accociation for the Study of Teaching English to Children
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page