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J-GLOBAL ID:201601012239002279   Update date: Jun. 19, 2024

Nagasawa Taka

Nagasawa Taka
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (3): 国語科教育学 ,  保育学 ,  教育学
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2021 - 2026 価値観・行動規範の多様化に伴う保育現場の変容に着目した多文化共生保育の研究
  • 2018 - 2020 行動規範や価値観の多様性に着目した多文化共生保育の研究
  • 2015 - 2017 多文化化の状況要因を踏まえた多文化共生保育実践の多様性の把握枠組みの精緻化
Papers (12):
  • 長澤 貴. 「学びの共同体」の取り組みと特別活動の関係について-「学びの共同体」に取り組んだ中学校元校長のインタビュー調査から-. 教職教育センター紀要. 2024. 6. 1-10
  • 森美智代, 長澤. 「主体」概念の議論にみる国語教育学の自明性 : SubjectとAgencyを手掛かりとして. 国語教育思想研究. 2023. 32. 158-165
  • 長澤 貴. 乳幼児期の言葉の発達と領域「言葉」の指導法についての考察. 鈴鹿大学・鈴鹿大学短期大学部紀要. 2022. 5. 57-68
  • Takashi Nagasawa. Significance and Meaning of Elementary Schools in Creating School -Based on Interviews with Principals having worked on Creating Schools on " Learning Community "-. 2020. 1. 12-20
  • 石川拓次, 長澤. 保育士・幼稚園教諭実習生に求められる資質及び技能についての考察. 鈴鹿大学・鈴鹿大学短期大学部紀要 人文科学・社会学編. 2018. 1. 249-272
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MISC (13):
  • 長澤 貴. 「学びの共同体」に関しての特別活動からの考察 -研究上の課題の所在と視座-. 鈴鹿大学・鈴鹿大学短期大学部紀要人文科学・社会科学編第. 2024. 7. 1-9
  • Takashi Nagasawa. A Study on the Relationship between Capitalism, Democracy and Education. Journal of Suzuka University and Suzuka Junior College Vol.4 2021. 2021. 4. 147-154
  • 長澤貴, 山本成行. 公立中学校における授業改革を軸とした学校改革の取り組みについて. 鈴鹿大学・鈴鹿大学短期大学部紀要 人文科学・社会学編. 2019. 2. 351-360
  • 長澤貴, 白前, 伸佳. 乳児からの遊びと環境を考える. 鈴鹿大学・鈴鹿大学短期大学部紀要 人文科学・社会学編. 2019. 2. 427-434
  • Takashi NAGASAWA, Suzuka Junior College. The perspectives for multicultural education. 2013. 33. 179-189
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Books (5):
  • ワークで学ぶ教育方法と技術
    ナカニシヤ出版 2019
  • 幼児教育・栄養教育のためのアクティヴラーニング
    三恵社 2018
  • 教育の歴史と思想 教育原理を学ぶために
    三恵社 2016
  • 生活コミュニケーション学を学ぶ
    あるむ 2014 ISBN:9784863330801
  • 臨床国語教育学を学ぶ人のために
    世界思想社 2007
Lectures and oral presentations  (12):
  • イスラームとの多文化共生保育をめぐる課題と視点の整理
    (日本保育学会第71回大会 2018)
  • 子ども・子育て新制度から見えてくるこれからの保育士養成
    (全国保育士養成協議会中部ブロック第21回セミナー 2016)
  • 保育現場におけるイスラームとの共生の模索
    (日本乳幼児教育学会第26回大会 2016)
  • 国語教育におけることばと身体
    (全国大学国語教育学会 2015)
  • A role of local network for embarking on School Reform : a case of “Mie Manabi-no-network (a network of learning community in Mie prefecture) ”
    (The first international conference for school as learning community 2014)
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Education (4):
  • - 2005 東京大学大学院 教育学研究科博士課程
  • - 2000 東京大学大学院 教育学研究科修士課程
  • - 1996 Tottori University Graduate School of Education
  • - 1994 Tottori University
Professional career (2):
  • 教育学修士 (鳥取大学大学院教育学研究科)
  • 教育学修士 (東京大学大学院教育学研究科)
Work history (2):
  • 2024/04 - Fukuyama City University Faculty of Education
  • 2008/04 - 2024/03 Suzuka Junior College
Committee career (4):
  • 2014/05 - 2024/05 公益社団法人三重県事件教育研究協議会 理事
  • 2023/04 - 2024/03 短期大学基準協会 評価員
  • 2022/04 - 2023/03 保育者養成協議会中部ブロック 第25回セミナー大会長・実行委員長
  • 2018/11 - 2020/02 鈴鹿市子ども子育て会議 部会長
Association Membership(s) (5):
JAPAN SOCIETY OF RESEARCH ON EARLY CHILDHOOD CARE AND EDUCATION ,  JAPANESE ASSOCIATION OF SCHOOL EDUCATION ,  THE JAPANESE SOCIETY FOR THE STUDY ON TEACHER EDUCATION ,  JAPANESE TEACHING SOCIETY OF JAPAN ,  JAPANESE EDUCATIONAL RESEARCH ASSOCIATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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