Rchr
J-GLOBAL ID:201601012478790394   Update date: Apr. 30, 2024

Suzuki Tatsuya

スズキ タツヤ | Suzuki Tatsuya
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): https://ir.yamagata-u.ac.jp
Research field  (1): Educational technology
Research keywords  (5): IR ,  Institutional Research ,  Institutional Effectiveness ,  エンロールメント・マネジメント ,  大学経営
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2017 - 2023 訪問看護師の在宅看護実習指導能力向上支援アプリの開発
  • 2016 - 2019 Current Status and Social Issues of University Management Model, EM and IR
Papers (4):
  • 藤原 宏司, 浅野 茂, 白石 哲也, 鈴木 達哉, 山本 幸一. IR履修証明プログラムの開発について. 大学評価とIR. 2019. 10. 3-15
  • 福島 真司, 鈴木 達哉. 東日本大震災後の被災地高校進路指導部の声. 大学入試研究ジャーナル. 2017. 27. 97-102
  • 福島 真司, 小田 和久, 鈴木 達哉. 全国調査から見る受験生の進路動態の分析- テレメール全国一斉進学調査を利用した一地方大学の分析事例から -. 大学入試研究ジャーナル. 2016. 26. 103-110
  • 福島 真司, 鈴木 達哉, 菅井 和明. 学生募集の費用対効果を高める大学訪問受け入れ戦略 - 一地方大学の事例から -. 大学入試研究ジャーナル. 2015. 25. 97-102
MISC (1):
  • 福島 真司, 小田 和久, 鈴木 達哉. 全国調査から見る受験生の進路動態の分析 : テレメール全国一斉進学調査を利用した一地方大学の分析事例から. 大学入試研究ジャーナル. 2016. 26. 103-110
Lectures and oral presentations  (12):
  • Power BIを活用した効率的なQ&Aの支援
    (大学評価コンソーシアム 令和元年度IR実務担当者連絡会 2019)
  • 学生の語彙力をどう測るか
    (継続的改善のためのIR/IEセミナー2019 2019)
  • IR部署における業務内容の効率的な共有の仕組みについて
    (継続的改善のためのIR/IEセミナー2019 2019)
  • Power BIを用いたアンケート結果のリアルタイム可視化について
    (ツールの有効活用による業務効率化に関する勉強会 2019)
  • 日本型IR履修証明プログラムに関する検討
    (大学評価コンソーシアム 平成30年度IR実務担当者連絡会 2018)
more...
Education (1):
  • - 1998 Hirosaki University Faculty of Humanities
Professional career (1):
  • 経営学 (弘前大学)
Work history (6):
  • 2022/10 - 現在 Yamagata University Technical Support Staff
  • 2021/04 - 2023/03 Yamagata University
  • 2021/04 - 2022/09 Yamagata University Technical Support Staff
  • 2020/05 - 2021/03 Yamagata University
  • 2018/04 - 2021/03 Yamagata University Enrollment Management Department Technical Support Staff
Show all
Association Membership(s) (2):
Japan Association for Institutional Research ,  大学評価コンソーシアム
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page