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J-GLOBAL ID:201601018819359520   Update date: May. 13, 2024

Okada Yuji

オカダ ユウジ | Okada Yuji
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Homepage URL  (1): https://www.tmu.ac.jp/stafflist/data/a/24046.html
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (3): 教育心理学 ,  発達心理学 ,  大学教育
Research theme for competitive and other funds  (13):
  • 2022 - 2027 子どもと教師のペアデータから捉える教師のいじめ認識と児童期におけるいじめの変化
  • 2022 - 2026 教養教育および専門教育における学びの両立を可能にする教授・学習要因の解明
  • 2022 - 2026 講義型授業における知識習得プロセスに依存したジェネリックスキルの育成と評価
  • 2022 - 2025 Development of a learning support system that provides support information to students for the acquisition of SDL performance
  • 2021 - 2024 A Study of Unified elementary and secondary Schools ,about the influence over students, parents, teachers
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Papers (30):
  • MATSUDA Takeshi, KONDO Nobuhiko, OKADA Yuji, SHIGETA Katsusuke, WATANABE Yuki, KATO Hiroshi. Impact of Self-Directed Learning Readiness on Continuous Use of a System for Recording Learning Plans and Learning Situations. Japan Journal of Educational Technology. 2024. 47. 4. 639-653
  • 岡田 有司. 発達障害への接触経験が大学生の発達障害に対する態度に与える影響-The Effects of Contact Experience to Developmental Disabilities on College Students' Attitude toward Developmental Disabilities. パーソナリティ研究 = The Japanese journal of personality / 日本パーソナリティ心理学会編集委員会 編. 2023. 32. 2. 96-98
  • 金子 泰之, 岡田 有司, 都筑 学. 小学1年生から中学3年生までの横断調査にもとづくいじめの実態調査 : いじめはいつ,どこで起きているのか?そして教師はどのように関わる必要があるのか?. 静岡大学教育研究 = Journal of Shizuoka University Education. 2023. 19. 19-40
  • 鳥居 朋子, 岡田 有司, 林 透, 大山 牧子, 高橋 哲也. 教育プログラムの評価と改善における教育情報の活用およびIRの現状と課題 : ティップス開発に向けて-Current Status and Issues of Initiatives on Educational Information Utilization and IR in Program Evaluation and Improvement : Toward the Development of Tips. 大学教育学会誌 = Journal of Japan Association for College and University Education / 「大学教育学会誌」編集委員会 編. 2022. 44. 2. 106-111
  • 金子 泰之, 都筑 学, 岡田 有司, 高坂 康雅. 小中一貫教育を教員はどう捉えているのか? : 文科省による小中一貫教育等の実態調査との比較から. 静岡大学教育研究 = Journal of Shizuoka University Education. 2022. 18. 107-117
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MISC (2):
  • 岡田 有司, 大久保 智生, 半澤 礼之, 鈴木 美樹江, Hou Yuejiang, 浅井 継悟, 都筑 学. 学校適応はどのようにとらえられるのか(13)-縦断研究による適応プロセスの検討. 日本教育心理学会総会発表論文集. 2021. 63. 104-105
  • 岡田 有司. オンライン授業アンケート集計結果報告. クロスロード(東京都立大学FD委員会年間報告書). 2020. 20
Books (18):
  • 大学の質保証における教育プログラムの評価と改善 : IR機能を活用した好循環づくりのティップス
    東北大学出版会 2024 ISBN:9784861633935
  • よくわかる心理学実験実習(第2版)
    ミネルヴァ書房 2024 ISBN:9784623097395
  • 教育問題の心理学-何のための研究か?
    福村出版 2022 ISBN:9784571206054
  • 子どもを支援する教育の心理学
    ミネルヴァ書房 2021 ISBN:9784623091218
  • 小中一貫教育の実証的検証:心理学による子ども意識調査と教育学による一貫校分析
    花伝社 2021 ISBN:9784763409591
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Lectures and oral presentations  (33):
  • 障害理解教育を通じた大学生の発達障害に対する認識の変容-顕在的な指標に注目して
    (日本発達心理学会第30回大会 2019)
  • 公立小中一貫教育における子どもの発達と適応-A市における施設一体型と連携型との比較を通して
    (日本発達心理学会第30回大会 2019)
  • 教養教育科目における授業選択理由とその関連要因
    (日本教育工学会第34回全国大会 2018)
  • サブカルチャーの心理学(1)-オタクのダイバーシティとスペクトラム
    (日本心理学会第82回大会 2018)
  • 障害理解教育を通じた大学生の発達障害に対する潜在的態度の変容-潜在連合テストを用いた検討
    (日本教育心理学会第60回総会 2018)
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Education (3):
  • 2005 - 2010 Chuo University
  • 2003 - 2005 Chuo University
  • 1998 - 2003 Chuo University Faculty of Letters Department of Education
Professional career (1):
  • 博士(心理学) (Chuo University)
Work history (5):
  • 2020/04 - 現在 東京都立大学 大学教育センター 准教授
  • 2017/10 - 2020/03 Tohoku University Institute for Excellence in Higher Education, Center for Professional Development
  • 2016/04 - 2020/03 Tohoku University Institute for Excellence in Higher Education
  • 2012/04 - 2016/03 Takachiho University Faculty of Human Sciences
  • 2010/04 - 2012/03 Ritsumeikan University Institute for Teaching and Learning
Committee career (14):
  • 2023/04 - 現在 日本教育工学会 学会誌編集委員
  • 2022/04 - 現在 昭島市自殺対策ネットワーク会議委員(副委員長)
  • 2016/09 - 現在 大学教育学会 学会誌編集委員
  • 2023/07 - 2025/03 昭島市自殺対策計画審議会委員(副会長)
  • 2020/01 - 2022/12 日本教育心理学会 学会誌編集委員
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Awards (1):
  • 2017/03/25 - 大学教育学会 大学教育学会会長特別賞 「共通教育の質保証のためのマネジメントのティップス Ver.1.0」による受賞
Association Membership(s) (7):
心理科学研究会 ,  日本学校心理士会 ,  日本教育工学会 ,  大学教育学会 ,  日本パーソナリティ心理学会 ,  日本発達心理学会 ,  日本教育心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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