Rchr
J-GLOBAL ID:201601020610787619   Update date: Nov. 13, 2024

Yuri Ichikawa

Yuri Ichikawa
Affiliation and department:
Research field  (3): Foreign language education ,  Sociology of education ,  Primary/secondary education and curricula
Research keywords  (7): 英語教育 ,  協働対話 ,  languaging ,  SDGs ,  異文化間コミュニケーション能力 ,  ESD(持続可能な開発のための教育) ,  思考力
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2022 - 2025 Research on the relationship between production and collaborative dialogue that fosters appropriateness in context
  • 2019 - 2023 How extensive reading improves EFL learners' fluency and proficiency
  • 2016 - 2020 Case Study of a Long Term Extensive Reading Program
Papers (17):
  • 市川裕理. オランダのバイリンガル教育を通して見るCLIL 英語授業についての考察 -学校視察から得られた示唆-. 2024. 56. 22-33
  • 市川裕理. 英語スピーチ原稿作成のための協働対話がプロダクションに与える影響 -英語表現のCAFと適切性の観点より-. 中部地区英語教育学会紀要. 2024. 53. 17-24
  • Matsumoto, Y, Ichikawa, Y, Eguchi, K, Tsuzuki, K. Evaluation of international exchange activities focusing on global citizenship at Toyota KOSEN. 2023
  • ICHIKAWA Yuri, MATSUMOTO Yoshitaka, TSUZUKI Keita, EGUCHI Keiko. How input and output activities to foster a global mindset were implemented into the institutional project. International Symposium on Advances in Technology Education 2022. 2023. 245-250
  • 市川裕理. 協働対話における母語使用の有効性について. 教科開発学論集. 2022. 10. 15-25
more...
MISC (22):
  • 市川裕理. SDGs授業をアップグレードする. 新英語教育. 2024. 659. 18-19
  • 市川裕理. 題材のリアルに迫る:自分の言葉として. 新英語教育. 2023. 650. 10-12
  • 市川裕理. 題材に応じたSDGs目標段階の設定と授業実践例. 大修館英語通信 What's New!. 2023. 5. 6-7
  • 市川裕理. 教室をつなごうSDGsでつながろう. 新英語教育. 2022. 634. 9-11
  • 市川裕理, 松本嘉孝, 都築啓太, 江口啓子. オンラインでつながる国際交流ビデオコンテストー若者目線でSDGsを考えるー. 東海工学教育協会高専部会. 2022. 5-6
more...
Lectures and oral presentations  (33):
  • A long relationship brings a synergistic effect to prompt students to join international exchange
    (International Symposium on Advances in Technology Education (ISATE) 2024)
  • Developing language appropriateness in collaborative dialogue
    (JACET International Convention 2024)
  • Pursuing appropriateness in collaborative dialogue affects English production
    (International Association of Applied Linguistics (AILA2024) 2024)
  • 国際交流ビデオコンテストで育む異文化間コミュニケーション能力
    (中部地区英語教育学会(富山) 2024)
  • タブレットPCを使用した主体的・対話的で深い学びの視点からの小・中学校の英語教育方法論
    (中部地区英語教育学会(富山) 2024)
more...
Work history (3):
  • 2020/04 - 現在 National Institute of Technology, Toyota College General Education
  • 2016/04 - 2020/03 Toyota National College of Technology General Education
  • - 2016/03 愛知県立豊田東高等学校
Association Membership(s) (5):
THE JAPAN SOCIETY OF ENGLISH LANGUAGE EDUCATION ,  J-CLIL ,  外国語教育メディア学会 ,  新英語教育研究会 ,  JALT
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page