Rchr
J-GLOBAL ID:201601021061873539
Update date: Dec. 20, 2024
Takuya Saiki
Saiki Takuya | Takuya Saiki
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Other affiliations (1):
Research field (1):
Healthcare management, medical sociology
Research theme for competitive and other funds (25):
- 2023 - 2027 Development and effectiveness of an e-learning system for residents as teachers using microlearning
- 2023 - 2027 Development and effectiveness of an e-learning system for residents as teachers using microlearning
- 2023 - 2026 我々は将来の医療を誰に託すのか?:医学部入学者の多様化推進に関する政策的研究
- 2020 - 2024 Developing an educational model of "plain Japanese" in healthcare with focus on language management process in interaction between health professionals and foreign resident patients
- 2020 - 2023 Elucidation of the social background of medical students in Japan
- 2020 - 2023 Research on the functions of medical education divisions and the roles and identities of the full-time staffs
- 2017 - 2020 A Study into the Educational Impact of the Glocal Learning Alliance on Clinical Education Connecting Foreign and Regional Clinical Teachers
- 2015 - 2018 Research on the establishment of the master program for healthcare profession education in Japan
- 2015 - 2018 Outpatient clinical clerkship combining the clinical reasoning and patient-centered medicine focusing on empathic attitude
- 2015 - 2016 国際標準の臨床指導医能力開発プログラム“TeachingintheClinicalSetting”の教育的効果に関する研究
- 2012 - 2015 Development and Evaluation of Integrated Program combining Clinical Reasoning and Communication skills
- 2012 - 2015 Developing a model for effective small group discussion based on the analysis of medical students' learning approach and culture
- 2011 - 2014 Research on the establishment of certified expert program in medical education
- 2012 - 2014 小グループ学習における医学生の学習スタイルに関する文化的検証とモデル開発
- 2012 - 2014 小グループ学習における医学生の学習スタイルに関する文化的検証とモデル開発
- 2012 - 2014 小グループ学習における医学生の学習スタイルに関する文化的検証とモデル開発
- 2011 - 2013 Developing the 6-year continuum communication educational programs to improve medical student's emotional intelligence
- 2009 - 2011 Interdisciplinary approach for the treatment of chronic fatigue syndrome-Chinese herbal medicine combined with cognitive behavioral therapy
- 2009 - 2011 The development and evaluation of Program for Education and Acquirement of Communication skills(PEAC)
- 2009 - 2011 The Development of Retraining Course for Instructors on Clinical Skills(RICS) that Activate Clinical Education at Skills Lab Center
- 2006 - 2008 臨床判断能力を涵養する外来診療教育プログラム開発
- 外来診療における効果的な学習者教育に関する研究
- 調査・研究助成:Maastricht大学における研究
- 研修医を成長させる指導医の面談スキル・プログラム構築に関する探索的研究
- 岐阜大学医学系研究科・医学部及び同附属病院若手職員の外国における研究・研修等助成:McGill大学との共同研究
Show all
Papers (146):
-
Hiromi Ida, Rintaro Imafuku, Koji Tsunekawa, Yasuyuki Masaoka, Satoko Fukushima, Takuya Saiki. Exploring the cognitive processes of pharmacy students when writing reflective reports. Reflective Practice. 2024
-
Yukiko Nagatani, Rintaro Imafuku, Kaho Hayakawa, Yasuyuki Suzuki, Takuya Saiki. Who you are and who you want to be: a pilot study of dental hygiene students' professional identity formation. BMC Medical Education. 2024. 24. 1
-
Jun YOSHINO, Rintaro IMAFUKU, Kaho HAYAKAWA, Yoshihito TAJIMA, Takuya SAIKI. Exploring Physical Therapy Student Perceptions of Collaborative Learning in Synchronous Online Settings. Rigakuryoho Kagaku. 2024. 39. 4. 173-179
-
久保田 伊代, 伊藤 貴康, 平井 克城, 上村 小雪, 磯部 真倫, 西城 卓也, 牛越 博昭. ホログラフィック患者での臨床的推論 没入型の学習体験(Clinical Reasoning with a Holographic Patient: Immersive Learning Experience). 医学教育. 2024. 55. Suppl. 219-219
-
西城 卓也, 高橋 美裕希, 鷹羽 律紀, 早川 佳穂, 川上 ちひろ, 今福 輪太郎, 久保田 伊代, 平井 克城, 牛越 博昭. 森の生態系を見る医学教育者 医学教育部門のスタッフ養成の発展にむけた文献調査. 医学教育. 2024. 55. Suppl. 325-325
more...
MISC (129):
-
髙橋慶, 川上ちひろ, 西城卓也. 臨床推論と生物心理社会モデルを織り交ぜた新たな授業モデルの開発 -生活者をみる姿勢を育成するための実証主義と現象学の融合-. 医学教育 実践報告 -新たな試み-. 2024. 55. 5. 423-430
-
西城卓也, 今福輪太郎. 巻頭言 非認知能力とは何か?どう涵養するか?. 医学教育 特集 医学系学生に必要な非認知能力. 2024. 55. 4. 293-293
-
川上ちひろ, 今福輪太郎, 早川佳穂, 堀田亮, 髙橋美裕希, 鷹羽律紀, 藤崎和彦, 西城卓也. 各論1. 社会性と情動の学習(SEL)とは何か. 医学教育 特集 医学系学生に必要な非認知能力. 2024. 55. 4. 301-308
-
藤江里衣子, 川上ちひろ, 西城卓也. 各論5. 医療系教育機関・医療機関における様々な実践~情動知能(EI)とリーダーシップ~. 医学教育 特集 医学系学生に必要な非認知能力. 2024. 55. 4. 335-341
-
川上ちひろ, 早川佳穂, 今福輪太郎, 堀田亮, 髙橋美裕希, 鷹羽律紀, 藤崎和彦, 西城卓也. 看護職のスキルアップ/キャリアアップの一助にー岐阜大学医学教育開発研究センターの教育プログラムの紹介. 2024. 49. 7-0676. 76-81
more...
Books (40):
-
Developing competencies relating to information science and technology in Japanese undergraduate medical education
2024
-
医学教育白書
篠原出版新社 2022 ISBN:9784867058169
-
COVID-19神経ハンドブック 急性期,後遺症からワクチン副反応まで
中外医学社 2022 ISBN:9784498328860
-
Interactional Research Into Problem-Based Learning
Purdue University Press 2020
-
新しい医学教育の流れ
三恵社 2020
more...
Lectures and oral presentations (112):
-
医療現場で共に創る患者・医療者関係のアプローチ
(第67回NPO法人日本口腔科学会中部地方部会・学術研修会 日本歯科専門医機構認定共通研修 2患者・医療者関係の構築 2024)
-
外科医を育てる: 卒前卒後教育のTIPS
(岐阜地区外科医FUSEセミナー 2024)
-
学習:ICT・オンライン学習/研究・学識(座長)
(第56回日本医学教育学会 口演8 2024)
-
森の生態系を見る医学教育者:医学教育部門のスタッフ養成の発展に向けた文献調査
(第56回日本医学教育学会大会 ポスター 1P-Q 指導者育成・評価 2024)
-
医学者教育学×日本文化論による教育実践アップデート!日本人学習者の特性の理解とその活用
(第56回日本医学教育学会大会 ワークショップ3 2024)
more...
Professional career (2):
- 医学(博士) (名古屋大学)
- 医療者教育学修士 (マーストリヒト大学)
Work history (3):
- 2022/05 - 現在 Gifu University Graduate School of Medicine
- 2021/06 - 現在 Tokai National Higher Education and Research System, Gifu University Medical Education Development Center Professor/ Director of the Center
- 2013 - 2021/05 Gifu University School of Medicine
Awards (3):
- 2023/06 - 総務省東海総合通信局 東海情報通信懇談会会長表彰
- 2023/03 - 第10回日本シミュレーション医療教育学会 第10回記念大会賞 模擬患者はどのように内発的動機へと変容させているか?
- 2022 - 一般財団法人 日本医学教育学会 日野原賞 第十五号
Return to Previous Page