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J-GLOBAL ID:201701002645924014   Update date: Apr. 06, 2024

Masuda Hisashi

マスダ ヒサシ | Masuda Hisashi
Affiliation and department:
Job title: Assistant Professor
Research field  (3): Web and service informatics ,  Commerce ,  Business administration
Research keywords  (5): Service Engineering ,  Service Marketing ,  Hospitality Management ,  Tourism Management ,  Influencer Marketing
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2020 - 2025 Study of Regional Strategy Model Promoting Meso-level Community
  • 2021 - 2024 Impact of Service Quality and Infectious Disease Security Quality on Tourism Destination Loyalty
  • 2020 - 2024 Service Capability and Its Resource Allocation Model based on the Utilization of Dynamic Customer Information
  • 2021 - 2022 飲食サービスの従業員負荷を軽減するためのプロセスを考慮した顧客満足クラス分類モデルの開発
  • 2020 - 2022 withコロナの観光産業における動画共有プラットフォーム・インフルエンサーと連携した観光マーケティングの効果検証
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Papers (23):
  • Miwa Nishinaka, Kunio Shirahada, Yusuke Kishita, Hisashi Masuda, Hideaki Takeda, Dohjin Miyamoto, Hirotaka Osawa. Comparative Study of Roadmapping and Sci-fi Prototyping Methods to Develop a Knowledge Management Framework. 2023 Portland International Conference on Management of Engineering and Technology (PICMET). 2023
  • Nishinaka, Miwa, Masuda, Hisashi. Literature Review of the Role of Trust in Online Social Platforms using Consumer Generated Media (CGM). Global Business Journal. 2022. 8. 1. 1-11
  • Miwa Nishinaka, Hisashi Masuda. Case Study Analysis on Value Co-creation through Positive Participation of Customers in Technology Application Services. PICMET 2022 - Portland International Conference on Management of Engineering and Technology: Technology Management and Leadership in Digital Transformation - Looking Ahead to Post-COVID Era, Proceedings. 2022
  • Hisashi Masuda, Kengo Matsumura. An Empirical Study on the Impact of Prior Information Provision Methods on Participants’ Perceptions in Tasting Marketing. Information and Communication Technologies in Tourism 2022. 2022. 455-460
  • Hisashi Masuda, Spring H. Han, Jungwoo Lee. Impacts of influencer attributes on purchase intentions in social media influencer marketing: Mediating roles of characterizations. Technological Forecasting and Social Change. 2022. 174. 121246-121246
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MISC (15):
  • Hisashi MASUDA. Understanding “Kansei” at Customer Contact Points and the Possibility of “Support” through the Use of Technology. Journal of Japan Society of Kansei Engineering. 2021. 19. 2. 63-67
  • 増田央, 木見田康治, 平本毅, 小早川真衣子, 神田陽治, 福田賢一郎. 特集解説: 「ロボットホスピタリティ」. サービソロジーWebマガジン. 2020
  • NISHINAKA MIWA, TAKEDA Hideaki, SHIRAHADA Kunio, KISHITA Yusuke, MASUDA Hisashi. Future Prototyping Methodology for Knowledge Co-creation. Proceedings of the Annual Conference of JSAI. 2019. 2019. 0. 2I3OS15a01-2I3OS15a01
  • 岸和良, 下田悠平, 北村英之, 増田央, 江川陽, 福田賢一郎. インタビュー記事:インシュアテックによる新たな保険の価値創出. サービソロジー. 2019. 6. 2. 22-30
  • 三輪純平, 増田央, 江川陽, 戸谷圭子. インタビュー記事:フィンテックが社会・企業・生活者に与える影響. サービソロジー. 2019. 6. 2. 6-12
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Books (2):
  • Domain-Specific Conceptual Modeling: Concepts, Methods and Tools
    Springer International Publishing 2016
  • 日本型クリエイティブ・サービスの時代 「おもてなし」への科学的接近
    日本評論社 2014
Lectures and oral presentations  (21):
  • サービス・ケイパビリティと信頼
    (サービス学会 第11回 国内大会)
  • 日本酒試飲体験における事前説明における動画説明者との関係の有無がテイスティングの知覚と購買意図に及ぼす影響
    (サービス学会 第11回 国内大会)
  • 健康訴求型嗜好品 (アルコール飲料) 消費者の期待構造
    (第65回消費者行動研究コンファレンス 2022)
  • コロナ禍における旅行者の認識する観光地の感染症対策に対する支払意思額
    (グローバルビジネス学会2022年度「研究発表会」 2022)
  • Development of a Customer Satisfaction Classification Model Considering Service Failure in Restaurant Business
    (2022 Human-Side of Service Engineering (HSSE) Conference 2022)
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Work history (6):
  • 2022/04 - 現在 Kyoto University Graduate School of Informatics
  • 2022/04 - 現在 Kyoto University of Foreign Studies Faculty of Global Engagement Assistant Professor
  • 2021/08 - 現在 FunMake
  • 2021/09 - 2022/03 Kyoto University of Foreign Studies
  • 2017/11 - 2022/03 Kyoto University
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Awards (2):
  • 2018/11 - 一般社団法人日本開発工学会 優良賞 ロボットホスピタリティの特性探索
  • 2014/04 - サービス学会 Best presentation award(学生部門) 価値共創パターンからの企業分類による文化的特性の明示
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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