Rchr
J-GLOBAL ID:201701003550041910   Update date: Apr. 28, 2022

Ito Katsuhiro

Ito Katsuhiro
Affiliation and department:
Job title: Lecturer
Papers (6):
  • 伊達宏子, 渋谷博子, 伊東克洋. 学習者の自律学習と相互交流を目的としたLMSの導入と実践. 東京外国語大学論集 第96号. 2019
  • Tomoko Komada, Yuriko Ide, Katsuhiro Ito. The Relation between Language Learning and Successful Communication in Task-based Activities in Pre-advanced Japanese Language Course. The Bulletin of the Center for Japanese Studies, Volume1. 2018
  • 伊東克洋, 井手友里子, 駒田朋子. 中上級日本語コースでのタスク授業実践報告. 南山大学国際センター紀要17. 2017
  • Hanzawa, Chiemi, Hatasa, Yukiko, Ito, Katsuhiro. ANALYSIS OF CONCESSIVE EXPRESSIONS IN ORAL OPINION STATEMENTS BY NATIVE SPEAKERS AND ENGLISH-SPEAKING LEARNERS OF JAPANESE. CAJLE 2017 Proceedings. 2017
  • 伊東克洋. 非直接的フィードバックと自己訂正率-初級日本語学習者によるコーパス分析の能性-. 日本プロフィシェンシー研究4. 2016
more...
Books (7):
  • パターン別徹底ドリル 日本語能力試験N4
    アルク 2011
  • パターン別徹底ドリル 日本語能力試験N3
    アルク 2010
  • パターン別徹底ドリル 日本語能力試験N2
    アルク 2010
  • パターン別徹底ドリル 日本語能力試験N1
    アルク 2010
  • パターン別日本語能力試験3級徹底ドリル
    アルク 2008
more...
Lectures and oral presentations  (9):
  • Academic speaking corpus for research and pedagogical purpose: It's design and usage
    (2020, Annual Spring Conference of American Association of Teachers of Japanese 2020)
  • 日本語母語話者・学習者を対象とした意見陳述コーパスの概要
    (第52回 日本語教育方法研究会 2019)
  • 予備教育における理工系専門科目語彙の音声韻律情報付き補助教材の開発-基礎数学-
    (2018年度 日本語教育学会 春季大会 2018)
  • 『中級日本語』本文の視聴覚的教材化-OJAD によるアクセント・イントネーションパターンの描画と合成音声付与-
    (第 50 回日本語教育方法研究会 2018)
  • タスク活動におけるグループ内の話の進行役の重要性
    (第 50 回日本語教育方法研究会 2018)
more...
Professional career (2):
  • 修士(日本語教育学) (名古屋外国語大学)
  • Ph.D.(Applied Linguistics) (Purdue University (U.S.A))
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page