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J-GLOBAL ID:201701004959543948   Update date: Jun. 22, 2024

Tomita Maki

トミタ マキ | Tomita Maki
Research field  (6): Sociology of education ,  Education - general ,  Educational technology ,  Education - general ,  Sociology of education ,  Educational technology
Research keywords  (5): 定量分析 ,  グローバル教育 ,  教育評価 ,  国際協力 ,  教育開発
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2023 - 2027 グローバル化時代の初年次教育:自己効力感醸成とキャリア設計の視点から 4.補助事業期間 令和5年度~ 令和8年度 (円) 所属研究機関名: 研究機関代表者: 中央大学 学長・河合 久 6.委任先 (職・氏名) 富田
  • 2019 - 2024 大学教育におけるグローバル市民育成実践モデルの開発:開発教育活用の可能性 (追加配分)
  • 2019 - 2024 大学教育におけるグローバル市民育成実践モデルの開発:開発教育活用の可能性
  • 2014 - 2017 経済水準と学校要因および家庭環境要因が学力に与える影響との関係についての研究
Papers (6):
  • 富田 真紀. 「ELS の教授法を用いた実践英語講座の留学促進効果とグローバル市民育成における役割-東北大学イングリッシュアカデミーを事例として-」. 『東北大学高度教養教育・学生支援機構紀要』. 2019. 5. 135-144
  • 富田 真紀. 国際課題・途上国問題に関する学習活動のグローバル人材育成への有用性の検討-国際協力機構および東北大学のプログラムの事例から-」. 東北大学高度教養教育・ 学生支援機構紀要. 2018. 4. 259-267
  • Evaluating Learning Achievements through the Introduction of an Active-learning Class in the Global Leadership Program. 2017. 3号. 221-226
  • The Comparison of the Influence of School Factors and Family-Related Factors on Learning Achievements : Confirmation and Policy Implication of HL Effect in Low-Income Countries from MALP Example in Malawi. 2012. 15. 11. 23-38
  • TOMITA Maki. Factors influencing pupils' learning achievements: from an MALP survey in Malawi. Journal of international development studies. 2010. 19. 1. 67-80
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Books (1):
  • 『教師の質が学力に与える影響に関する研究-サハラ以南のアフリカ英語圏諸国を事例として-』
    東京工業大学 博士論文 2013
Lectures and oral presentations  (8):
  • “Enhancing Global Citizenship through the Experience of International Development”
    (APAIE(The Asia-Pacific Association for International Education)2019 Conference, Malaysia. 2019)
  • 「グローバル市民育成における教養教育としての国際協力学習活動の有用性についての検討-国際協力機構および東北大学の事例より-」
    (国際開発学会 第19回春季大会『国際開発学会第19回 春季大会・発表要旨集』、40. 2018)
  • 「学力に影響を与える要因について-PISAのタイとインドネシアを事例に-」
    (国際開発学会 第27回全国大会 『国際開発学会第27回全国大会大会プログラム・発表要旨集録』、100. 2016)
  • “Is Heyneman-Loxley Effect identified? - From the analysis of TIMSS data in South East Asia -”
    (CIES 60th Annual Conference, Vancouver. 2016)
  • 「生徒の学力に影響を与える因子に関する研究-マラウイ学力調査プロジェクトを事例として-」
    (国際開発学会 第11回春季大会 『国際開発学会第11回春季大会報告論文集』、278-281. 2010)
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Association Membership(s) (1):
THE JAPAN SOCIETY FOR INTERNATIONAL DEVELOPMENT
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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