Rchr
J-GLOBAL ID:201701005718109194   Update date: Dec. 29, 2023

Reo Fukuda

フクダ レオ | Reo Fukuda
Affiliation and department:
Job title: 専任講師
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (10): メタバース ,  バーチャルリアリティ ,  VR ,  物語 ,  メンタルシミュレーション ,  Attitude ,  Persuasion ,  Marketing Communication ,  Consumer Behavior ,  Marketing
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2019 - 2023 VR技術を用いたマーケティング・コミュニケーションの効果と没入促進要素の解明 研究課題
  • 2017 - 2019 購買意思決定の納得感と満足感を高める広告ー消費者のメンタルシミュレーションに着目してー
  • 2017 - 2018 広告への没入がブランドコミットメントに及ぼす影響
  • 2017 - 2018 店舗内における今日の購買意思決定プロセス-モバイルの利用に着目して-
  • 2016 - 2017 インターネット上での製品購買場面において物語広告が購買意図に及ぼす影響-製品と広告の呈示方法に着目して-
Show all
Papers (17):
  • 福田怜生. 製品使用状況に関する物語が認知的製品態度に及ぼす影響: 製品機能に関する訴求力と消費者の製品関与に着目した検討. 商品研究. 2023. 64. 1・2
  • 福田怜生. 消費者を対象としたマーケティングにおけるVR研究-近年の研究に関するレビュー-. マーケティングジャーナル. 2023. 42. 3
  • Takuya Nomura, Reo Fukuda. Sharing as a Customer Value:. Japan Marketing Journal. 2022. 42. 2. 73-83
  • 福田怜生. 物語広告が推奨意図に及ぼす影響-ブランド・コミットメントの調整効果に着目して-. JSMDレビュー. 2022. 6. 2. 19-30
  • 福田怜生. 物語広告が感情的製品態度に及ぼす影響. 繊維製品消費科学. 2022. 63. 5. 304-312
more...
MISC (2):
  • Have We Progressed Marketing Knowledge? : A Meta-Meta-Analysis of Effect Sizes in Marketing Research. Japan marketing journal. 2016. 35. 4. 126-137
  • 福田 怜生. AMA : Journal of Marketing 論文抄訳 消費者が制作した広告 : 共創広告は,説得を阻害するのか?. マーケティングジャーナル. 2013. 33. 2. 111-124
Books (1):
  • 消費者の心理をさぐる : 人間の認知から考えるマーケティング
    誠信書房 2020 ISBN:9784414311242
Lectures and oral presentations  (31):
  • The Influence of scarcity in a metaverse
    (ACR Special Conference on Metaverse 2023)
  • マーケティング研究におけるバーチャルリアリティの位置づけ
    (日本心理学会第85回大会 2021)
  • 絵画における説明文が物語性の知覚に及ぼす影響
    (日本社会心理学会第62回大会 2021)
  • The Effect of Advertising Scenario Images on Mental Simulation
    (International Congress of Psychology 2020+ 2021)
  • 製品の新奇性が不確実性に及ぼす影響
    (日本心理学会第82回大会 2020)
more...
Professional career (2):
  • 経営学博士 (学習院大学)
  • 経営学修士 (学習院大学)
Work history (7):
  • 2017/04 - 2018/03 Asia university Faculty of management Lecturer(part time)
  • 2017/04 - 2018/03 Nihon university College of commerce Lecturer(part time)
  • 2016/04 - 2018/03 Meiji gakuin university Faculty of economics Lecturer(part time)
  • 2016/04 - 2018/03 Gakushuin university Faculty of economics Lecturer(part time)
  • 2016/04 - 2018/03 Gakushuin university Research institute of economics and management Visiting researcher
Show all
Committee career (5):
  • 2022/04 - 現在 日本消費者行動研究学会 幹事
  • 2021/04 - 現在 日本マーケティング学会 論文編集委員会 アソシエイトエディター
  • 2018/04 - 現在 J-MILK 調査専門委員会
  • 2016/04 - 2019/03 J-MILK 乳の社会文化ネットワーク、マーケティング国際担当研究者
  • 2016/04 - 2018/03 日本フードサービス学会 組織拡大委員会委員
Awards (3):
  • 2021/10 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング学会マーケティングジャーナル奨励賞 消費者の逐次選択における目標コンフリクトの影響 - 各選択の関連性に着目した分析 -
  • 2017/06 - JAPAN SOCIETY OF FOODSERVICE STUDIES A research encouragement award
  • 2016/08 - J-MILK Excellence award
Association Membership(s) (7):
Japan Marketing Academy ,  JAPAN ACADEMY OF ADVERTISING ,  THE JAPANESE SOCIETY OF SOCIAL PSYCHOLOGY ,  JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION ,  日本商品学会 ,  日本繊維製品消費科学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page