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J-GLOBAL ID:201701005960256819   Update date: Jun. 25, 2024

Akita Shin

アキタ シン | Akita Shin
Affiliation and department:
Research field  (1): Primary/secondary education and curricula
Research keywords  (1): 社会科教育
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2023 - 2026 男女同権教育は小学生の社会的平等意識を改善するか:潜在連想テストを用いた検証
  • 2018 - 2021 主権者教育によって児童の女性観はどう変化するか:潜在意識測定による地域ごとの検証
  • 2013 - 2014 A・センの権利論に基づいた価値判断能力育成のための小学校社会科授業研究
  • 2006 - 2006 概念探究学習理論に基づくWebにおける小学校社会科地域読本の研究
Papers (3):
  • Akita, Shin, Mori, Kazuo. Implicit Image of Women Improved in Japanese Children After Gender Equality Education and Maintained Three Years Later. SN Social Sciences. 2023. 69
  • Shin Akita, Kazuo Mori. How implicit image of woman changed in Japanese sixth-grade children after a gender equality education lesson. The Journal of Social Studies Research. 2021
  • 秋田 真. 小学校社会科における価値判断の授業開発-包摂主義を基軸とした価値類型の有効性-. 2016. 1-155
MISC (9):
  • 秋田 真. 小学校主権者教育におけるIATを用いた潜在的女性観抽出の試案 : クオータ制を用いた価値判断を通して. 松本大学研究紀要. 2021. 19. 83-90
  • Shin Akita, Shukou Tsushima, Toshikazu Satito, Kazuo Mori. [In Japanese] Composition and Administration of a Group Performance Implicit Association Test for Sixth Grade Children. The Journal of Matsumoto University. 2019. 17. in press
  • AKITA Shin. The effect of wearing a “veil of ignorance” on the fundamental human right judgments by 6th-grade Japanese students: Through using teaching materials to raise students’ awareness about economic fairness. 2018. 37. 138-144
  • 秋田 真. Social studies at elementary school by using the capability approach by A・Sen : From a class of teaching "Japan in the world" in the sixth grade civic field. 公民教育研究 = The Journal of civic education. 2015. 23. 69-78
  • Akita Shin. Teaching Economics at Elementary School as an Exercise of Value Judgement : Perspectives of Utilitarianism and Justice. The Journal of Economic Education. 2015. 34. 0. 164-171
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Books (2):
  • 小学校社会科における価値判断の授業開発 : 包摂主義を基軸とした価値類型の有効性
    松本大学出版会 2021 ISBN:9784902915280
  • 小学校社会科「みんなにやさしい」価値判断の授業方法 : アクティブ・ラーニングを実現する授業
    デザインエッグ 2019 ISBN:9784815010690
Professional career (1):
  • 博士(学術) (弘前大学)
Association Membership(s) (5):
中部教育学会 ,  日本公民教育学会 ,  経済教育学会 ,  全国社会科教育学会 ,  社会系教科教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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