Rchr
J-GLOBAL ID:201701006849549790   Update date: Mar. 20, 2024

Saito Yugo

サイトウ ユウゴ | Saito Yugo
Affiliation and department:
Research field  (1): Tertiary education
Research keywords  (6): 教学マネジメント ,  教学IR ,  教育測定 ,  教育評価 ,  パフォーマンス評価 ,  高等教育
Research theme for competitive and other funds  (11):
  • 2022 - 2027 The International Collaborative Development of Higher Education Program Evaluation Models Linking External and Internal Quality Assurance
  • 2022 - 2026 A Study of Competency Formation and Assessment: Focusing on Integration, Subject-Specificity, and Agency
  • 2018 - 2023 高校生の深い学びのメカニズムの解明と理論化ー高大接続研究の観点からー
  • 2019 - 2022 Proposal of a visualization method for learning outcomes based on curriculum maps
  • 2018 - 2022 Shifting to a Learning Systems Paradigm Through the Use of Learning Outcomes Assessment Tools
Show all
Papers (43):
  • ONO Kazuhiro, SAITO Yugo, MATSUSHITA Kayo. The Effectiveness of Online PBL in Learning Problem-Solving Skills : A Comparison with Face-to-Face PBL Using Direct Assessment. 2023. 23. 71-90
  • ONO Kazuhiro, MATSUSHITA Kayo, SAITO Yugo. A Study of the Genericity of Problem-Solving Skills Acquired in Specialized Education: Focusing on Far Transfer. Japan Journal of Educational Technology. 2023. 47. 1. 27-46
  • 松下 佳代, 田中 孝平, 大野 真理子, 岡田 航平, 佐藤 有理, 斎藤 有吾. 汎用的能力の育成と評価の可能性 : ミネルヴァ・モデルを手がかりに-Prospects of Developing and Assessing Generic Competencies : Using the Minerva Model as a Compass. 大学教育学会誌 = Journal of Japan Association for College and University Education / 「大学教育学会誌」編集委員会 編. 2022. 44. 2. 143-148
  • 畑野 快, 長沼 祥太郎, 斎藤 有吾. 主体的な学修態度と成績・汎用的能力の獲得感の関連 : 授業外学修時間との交互作用に着目して-Examining the Relationship Between Active Learning Attitudes, Grades, and a Sense of Gaining Competence : Focusing on Interaction Effect with Out-of-Class Learning Time. 大学教育学会誌 = Journal of Japan Association for College and University Education / 「大学教育学会誌」編集委員会 編. 2022. 44. 2. 20-28
  • カダイ ケンキュウ シンポジウム I. 2022. 44. 1. 35-38
more...
MISC (1):
  • 斎藤 有吾. ルーブリックと観察評価-Rubrics and Workplace-based Assessment-特集 学習者評価update. 医学教育 = Medical education (Japan) / 日本医学教育学会 編. 2023. 54. 4. 377-387
Books (1):
  • 大学教育における高次の統合的な能力の評価 : 量的vs.質的、直接vs.間接の二項対立を超えて
    東信堂 2019 ISBN:9784798915487
Lectures and oral presentations  (3):
  • 評価の特徴-日本の大学との比較から- (参加者企画セッション「ミネルバ大学を解剖する-学生へのインタビューを通して-」)
    (第30回大学教育研究フォーラム 2024)
  • 新潟大学における自己創生型のマイナーの学習成果を評価するパフォーマンス評価の測定論的検討
    (第30回大学教育研究フォーラム 2024)
  • 学生のPC活用状況と学習行動に関するIR調査-医療系私立大学の事例-
    (第30回大学教育研究フォーラム 2024)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page