Rchr
J-GLOBAL ID:201701007366466415   Update date: Nov. 24, 2025

Shinya Nakami

ナカミ シンヤ | Shinya Nakami
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (7): 価値共創マーケティング ,  地域再生化 ,  健康経営 ,  CX ,  DX ,  オムニチャネル ,  小売イノベーション
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2021 - 2024 ニューノーマル時代の健康経営:若者世代の身体的・精神的・社会的健康に着目して
  • 2020 - 2023 デジタル変革期における小売ビジネスモデル革新に関する研究
  • 2018 - 2023 豊島の地域再生化(ストーリー)に関する研究
  • 2019 - 2019 地銀のキャッシュレス化の在り方に関する産学共同研究 (地銀協 地域金融マーケティング研究会)
  • 2017 - 2019 オムニチャネル時代における消費者の行動類型を踏まえたコミュニケーション戦略の在り方(公益財団法人 吉田秀雄記念事業財団)
Show all
Papers (45):
  • 岩瀬敦智, 中見真也. 日本小売業のベトナム市場への展開に関する一考察-グローカル戦略に基づく高島屋の現地調査を中心に-. 国際経営フォーラム. 2025. 36
  • 山崎宇充, 中見真也. 横浜みなとみらい21地区の未来都市変貌への 考察と提案に関する一考察. 国際経営論集. 2025. No.69. 119-129
  • 中見真也. ニューノーマル時代における日本の小売イノベーションの現状と課題に関する一考察. 青山経営論集. 2021. 55. 4. 43-62
  • 大手2強、「トップバリュ」×「セブンプレミアム」の行方. 販売革新. 2020. 58. 4. 1-86
  • ゼロから学ぶ業態の知識「業態って、一体なんだ?その成立 と進化」. 販売革新. 2020. 58. 3. 1-112
more...
Books (5):
  • サステナブル・マーケティング
    有斐閣 2025
  • ケースブック 価値共創とマーケティング論第7章「工芸のSPAにおける価値共創とは何か-中川正七商店の事例-」
    同文館出版 2020
  • オムニチャネルと顧客戦略の現在
    千倉書房 2019
  • オムニチャネル時代の顧客戦略
    千倉書房 2019
  • ケースブック 価値共創とマーケティング論第7章 「小売業における価値共創マーケティング-ヤオコーの 事例-」
    同文館出版 2016
Lectures and oral presentations  (49):
  • 三越伊勢丹のサステナブルマーケティングの取り組みについて
    (日本流通学会 関東・甲信越部会2025年度第4回研究会 2025)
  • Evolution of Customer Strategies in the Omni-Channel Era: Can we reduce Information Asymmetry through Digitalization
    (Global Marketing Conference2025@Hong Kong 2025 RITSUMEIKAN UNIVERSITY-GAMMA JOINT SYMPOSIUM 2025)
  • Does goal congruence enhance commitment to joint activities within retail buying groups?
    (31st INTERNATIONAL CONFERENCE Recent Advances in Retailing and Consumer Services Science 2025)
  • What is the Sustainability in Place Branding?: Consideration from structure model of the Regional Re-Birth in Teshima (ART SETOUCHI)
    (2020 GAMMA conference Sustainability in Asia Track 2020)
  • ポストコロナ時代に求められる小売業の「攻め」と「守り」のデジタルシフト
    (リテール・イノベーション 2020 2020)
more...
Education (4):
  • 2013 - 2016 Gakushuin University Graduate School, Division of Administration
  • 2011 - 2013 Gakushuin University Graduate School, Division of Administration
  • 1997 - 2001 Aoyama Gakuin University Graduate School of International Political Economy
  • 1990 - 1994 Doshisha University Faculty of Commerce
Professional career (2):
  • 修士(経営学) (学習院大学)
  • 修士 (青山学院大学)
Work history (13):
  • 2025/04/01 - 現在 神奈川大学 国際経営研究所みなとみらい学センター センター長
  • 2025/04/01 - 現在 神奈川大学 社会連携センター 副所長
  • 2020/04/01 - 現在 Faculty of Business Administration Faculty of Business Administration Department of International Business and Management Associate Professor
  • 2020/10 - 2021/03 Lecturer
  • 2020/04 - 2020/08 和光大学 経済経営学部 経営学科 非常勤講師
Show all
Committee career (17):
  • 2021/04 - 現在 Hiratsuka City Industrial Revitalization Council and promotion meeting Industrial Revitalization Advisor
  • 2020/10 - 現在 日本流通学会 関東甲信越部会幹事
  • 2020/09 - 現在 Next Retail Lab 常務理事
  • 2020/09/01 - 現在 Next Retail Lab フェロー
  • 2020/07 - 現在 一般社団法人オムニチャネル協会 学術フェロー
Show all
Awards (6):
  • 2020/10 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング本大賞2020 オムニチャネルと顧客戦略の現在
  • 2020/10 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング本大賞2020 オムニチャネルと顧客戦略の現在
  • 2020/06 - 公益社団法人流通経済研究所 「食と農・流通(小売・外食)における新型コロナウイルス対策 懸賞論文・提言」 審査員特別賞 ニューノーマル時代における流通業者主導型「健康経営」の可能性
  • 2020/06 - 公益社団法人流通経済研究所 「食と農・流通(小売・外食)における新型コロナウイルス対策 懸賞論文・提言」 審査員特別賞 ニューノーマル時代における流通業者主導型「健康経営」の可能性
  • 2016/11 - 2016 Korean Scholars of Marketing Science International Conference Honorable Mention Award
Show all
Association Membership(s) (8):
日本マーケティングサイエンス学会 ,  日本行動計量学会 ,  日本流通学会 ,  日本商業学会 ,  日本マーケティング学会 ,  日本消費者行動研究学会 ,  日本広告学会 ,  日本フードサービス学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page