Rchr
J-GLOBAL ID:201701008411011277   Update date: Oct. 01, 2022

TOKITA(FUJIKAWA) Mamino

トキタ(フジカワ) マミノ | TOKITA(FUJIKAWA) Mamino
Affiliation and department:
Research field  (3): Cognitive sciences ,  Social psychology ,  Educational technology
Research keywords  (1): Information education, Statistics Education, Cooperative learning,Thinking, Reasoning, Recursion, Probability judgment, Decision-making,Theory of Mind, ICT utilization
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2017 - 2021 Learning support for overcoming difficulties in Understanding Nested Loops of programming incorporating cognitive science
Papers (12):
  • Mamino Tokita. To what extent is it reasonable to assume that your opponent is reading your mind?: Using a guessing game based on the Indian Poker (accepted). Cognitive science. 2022. 29. 3. 415-420
  • 時田真美乃. 認知的負荷のある再帰的な推論とその効果的な学習についての研究. 慶應義塾大学大学院社会学研究科 博士論文. 2022
  • Characteristic Analysis of Effective Group Work in Distributed Asynchronous Learning. 2022. 39. 2. 293-298
  • Yuki Hirai, Mamino Tokita, Kazuhiko Takano, Shigeki Koyama, Akio Katsuki, Masaaki Niimura, and Noriaki Matsumura. University-level Mathematics Pre-enrollment Education Combining Individual and Group Works in a Perfectly Distributed Asynchronous Environment:Journal of Information Processing,30:15-20. 2022
  • 時田真美乃, 田口多恵. 出席確認システムを活用した連続欠席学生への取り組み. 信州大学総合人間科学研究. 2021. 15. 49-56
more...
Lectures and oral presentations  (25):
  • 非同期分散型グループワーク学習における調整活動の頻度と個人差との関連
    (日本教育心理学会第63回総会 2021)
  • Creation and investigation ofa "guess the amount task" to measuring about mentalizing reasoning.
    (2021Human Behavior and Evolution Society 2021)
  • 非同期分散型の入学前教育における効果的なグループワークの特徴分析
    (教育システム情報学会研究報告 2021)
  • 初学者向けプログラミング基礎教育における可聴化を用いた多重ループの効果的な学習方法
    (教育システム情報学会誌 2021)
  • ベッドセンサーシステムによる認知障害のある高齢者の睡眠評価ー自己組織化マップ(SOM)の活用
    (第55回日本作業療法学会 2020)
more...
Education (2):
  • 2004 - Keio University Graduate School of Human Relations
  • 1997 - Tsuda College Faculty of Liberal Arts
Professional career (3):
  • Doctor. (Education) (Keio University)
  • Master (Education) (Keio University)
  • Bachelor (Science) (Tsuda College)
Work history (4):
  • 2022/10 - 慶應義塾大学 論理と感性のグローバル研究センター 共同研究員
  • 2022/06 - 慶應義塾大学大学院社会学研究科 論文博士により博士号(教育学)取得
  • 2012/06 - Shinshu University
  • 2004/04 - NEC Corporation
Awards (1):
  • 2004 - 第21回日本認知科学会 大会発表賞 ( 確率判断課題における心の理論の優先性 )
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page