Rchr
J-GLOBAL ID:201701009864987042
Update date: May. 07, 2024
Kunisaki Taion
クニサキ タイオン | Kunisaki Taion
Affiliation and department:
Research field (1):
Education - general
Research keywords (4):
教師教育
, 歴史的教育人間学
, 教育思想史
, 教育哲学
Research theme for competitive and other funds (2):
- 2021 - 2025 教師の発達的変容と教育実践をめぐる関係性の動態的記述
- 2015 - 2017 Describing Relationships in Educational Practice and Constructing Reflection-Model on Educational Practice
Papers (27):
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Kunihiko Takamatsu, Ikuhiro Noda, Kenya Bannaka, Katsuhiko Murakami, Takafumi Kirimura, Taion Kunisaki, Ryosuke Kozaki, Sayaka Matsumoto, Aoi Kishida, Hibiki Ito, et al. Abduction, Abstract Degree and Urgency Matrix (ABDU-M) for Flexible/Agile Higher Education Reform Based on Eduinformatics. 2024
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國崎 大恩. メディアの「厚み」を取り戻す : GIGAスクールの時代の教育可能性を教育思想史研究から問う-What Is the Responsibility of Educators in the Future? Considering the Relationship between Learning and Education in GIGA School Program-シンポジウム 学びのメディア変容の思想史的/同時代的考察. 近代教育フォーラム = Forum on modern education. 2023. 32. 69-77
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Akira ITOH, Hibiki Ito, Sayaka Matsumoto, Ikuhiro Noda, Kenya Bannaka, Keita Nishiyama, Takafumi Kirimura, Taion Kunisaki, Kenichiro Mitsunari, Katsuhiko Murakami, et al. A Two-Step Approach for Syllabus Development and Evaluation using Machine Learning such as Doc2Vec based on Eduinformatics. IIAI Letters on Institutional Research. 2023. 3. LIR128. 1-11
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國崎大恩. 「心理学における反射弧概念」の記号論的考察. 福井県立大学論集. 2022. 57. 11-21
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Taion KUNISAKI. After "Beyond the New Education". 2021. 30. 90-96
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MISC (19):
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高松 邦彦, 伊藤 響, 桐村 豪文, 國崎 大恩. 教育の中のデータ/データの中の教育 -データ駆動型教育におけるデータの利活用と教師の専門性-. 日本教育学会大會研究発表要項. 2023. 82. 253-254
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Kunihiko Takamatsu, Akira Ito, Hibiki Ito, Keita Nishiyama, Takafumi Kirimura, Taion Kunisaki, Ikuhiro Noda, Kenya Bannnaka, Kenichiro Mitsunari, Katushiko Murakami, et al. Promoting Sustainable Development Goals in Higher Education: Advancing Competency-Based Education and the Implementation of Rubrics in Japan. Proceeding of 17th Higher Education Reform (HER) Conference 2023. 2023. 71-72
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國崎 大恩, 高松 邦彦, 伴仲 謙欣, 桐村 豪文. データの中の教育教育の中のデータ -教育の可視化をめぐる実践と理論-. 日本教育学会大會研究発表要項. 2022. 81. 295-296
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Data-driven approach essential for mathematical and data science education in basic nursing education: to avoid a belief conflict between methodologies. 神戸常盤大学紀要 = Bulletin of Kobe Tokiwa University. 2022. 15. 12-19
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國崎大恩. 一般教育科目におけるオムニバス授業が果たす役割とその課題 -学生による授業まとめの分析を通して-. 第27回大学教育研究フォーラム発表論文集. 2021
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Books (11):
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実践につながる教育原理
北樹出版 2022 ISBN:9784779306785
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民主主義と教育の再創造 : デューイ研究の未来へ
勁草書房 2020 ISBN:9784326251476
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教育のイデア
昭和堂 2018
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子どもの未来と教育を考えるII
北樹出版 2017
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教育思想史事典増補改訂版
勁草書房 2017
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Works (3):
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「発達障害学生への学生支援のあり方について-関係機関との支援ネットワーク構築にむけて-」
2014 -
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「教員養成の抜本的改革に向けた体系的・機動的教育システムの開発-多様な教員養成を担える新しい教員養成大学の在り方の提案-」
- 2013
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「今後の教職大学院におけるカリキュラムイメージに関する調査研究」
2013 -
Education (2):
- - 2011 大阪大学大学院 人間科学研究科 博士後期課程
- - 2002 Kyoto University of Education Faculty of Education Educational Science
Professional career (1):
Work history (6):
Committee career (3):
- 2022/03 - 現在 International Journal of Institutional Research and Management (IJIRM) Associate Editor
- 2015/10 - 2018/09 教育哲学会 国際交流委員会 編集幹事
- 2006/09 - 2009/08 教育思想史学会 編集委員会 幹事
Awards (2):
- 2023/12 - The 15th International Congress on Advanced Applied Informatics(IIAI), International Congress on Advanced Applied Informatics (AAI) Honorable Mention Award Proposing a new field: Institutional Research (IR) Philosophy based on Eduinformatics - Bridging the Gap Between Practice and Theory in IR
- 2013 - 「平成25年度日本教育大学協会研究集会 推薦論文」
Association Membership(s) (6):
日本カリキュラム学会
, 日本教師教育学会
, 日本デューイ学会
, 教育思想史学会
, 教育哲学会
, 日本教育学会
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