Rchr
J-GLOBAL ID:201701010033975941
Update date: Apr. 17, 2024
Akutsu Satoshi
アクツ サトシ | Akutsu Satoshi
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (1):
Business administration
Research theme for competitive and other funds (10):
- 2021 - 2024 持続可能で効果的な「健康経営」の理論体系化と実践応用のための学際的実証研究
- 2019 - 2023 働く人々の幸福感・肯定感情の免疫・遺伝子発現機序の解明と産業保健現場での応用
- 2017 - 2020 働く人々の健康を促進する持続的経営:炎症マーカー・遺伝子発現を用いた実証研究
- 2015 - 2020 向社会行動を支える心と社会の相互構築
- 2015 - 2018 Effects of Personality Traits and Self-Construals on Life Orientations
- 2013 - 2016 組織制度変遷と文化志向の相克:生産性、幸福感、精神機能、遺伝子発現への影響の研究
- 2012 - 2015 創造性についての素朴理論と創造力についての研究
- 2012 - 2015 素朴弁証法の日本人の消費行動への影響に関する実証研究 素朴弁証法の日本人の消費行動への影響に関する実証研究
- 2002 - 2004 弁証法的思考アプローチによる創造的コンフリクト解決方法論の構築と実証分析
- 2000 - 2002 雇用契約における公平概念の認知的形成と文化パラダイムの差異による影響
Show all
Papers (51):
-
Satoshi Akutsu, Fumiaki Katsumura, Shohei Yamamoto. The Antecedents and Consequences of Workaholism: Findings From the Modern Japanese Labor Market. Frontiers in Psychology. 2022. 13
-
Satoshi Akutsu, Ramesh Krishnan, Jinju Lee. The Cultural Variance Model of Organizational Shame and its Implications on Health and Well-Being 1. Japanese Psychological Research. 2022
-
Min-Sun Kim, Atsushi Oshio, Eun-Joo Kim, Satoshi Akutsu, Ayano Yamaguchi. Nomological Network of Dispositional Mindfulness: Evidence from MIDUS-II and MIDUS-III. International Journal of Psychological Studies. 2021. 13. 3. 44-44
-
Satoshi Akutsu, Fumiaki Katsumura, Asako Tokunaga, Emi Goto, Makoto Kimura. Empathy Management in the Covid-19 Telework Era: Proposing a Communication Model and Examining a Practical Method. Japan Marketing Journal. 2021. 41. 1. 54-67
-
Suzuki, Satoko, Satoshi Akutsu, Florian Kohlbacher. Charitable behavior in China under the Charity Law: Evaluation of charity advertisements involving in-groups and out-groups (jointly worked). International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing. 2020
more...
MISC (31):
-
断熱訴求の現状と課題(共著). 月刊スマートハウス. 2022
-
阿久津 聡, 勝村 史昭, 山本 翔平. 日本の労働者に見られるワーカホリズムの生成機序とその帰結(共著). 2021
-
阿久津 聡, 中山 真孝, 宮林 隆吉. 現代日本社会における「生き生き働く」の意味 定量的テキスト分析による検討(共著). 2021
-
パーパスブランディングの成否を分ける! 各プロセスにおいての広報の役割とは?. 広報会議. 2021
-
企業ブランディングの勧め ステークホルダーが期待する企業のパーパスとは?. 日本貿易会 月報. 2021. 799
more...
Books (32):
-
サクッとわかる ビジネス教養 マーケティング
新星出版社 2023 ISBN:9784405120211
-
健康経営を推進する職場のためのEAPハンドブック
金子書房 2022 ISBN:9784760821907
-
弱くても稼げます シン・サッカークラブ経営論
光文社 2022 ISBN:4334045960
-
Creating signature stories Strategic messaging that persuades, energized and inspires, (Translation)
2019
-
職場ではぐくむレジリエンス 働き方を変える15のポイント (共著)
金剛出版 2019
more...
Work history (2):
- 2018/04/01 - 現在 Hitotsubashi University Graduate School of Business Administration Department of International Corporate Strategy Professor
- 2010/04/01 - 2018/03/31 Hitotsubashi University Graduate School of International Corporate Strategy Professor
Return to Previous Page