Rchr
J-GLOBAL ID:201701011958139520   Update date: Oct. 16, 2024

Kaname Yayumi

Kaname Yayumi
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2007 - 2010 A Study To Clarify Practical Thinking of Japanese Language Teachers By Applications of "On Going Method" and "Personal Attitude Construct Analysis"
Papers (9):
  • KANAME Yayumi, TSUBONE Yukari, TAKEGATA Yukie, OZAWA Ikumi. Comparison of Teacher Belief Among Japanese Language Teachers in Japan, Thailand, Korea, and China: Multi-group Simultaneous Analysis Using Structural Equation Modeling (SEM). 2023. 20. 20. 24-48
  • KANAME, Yayumi. Why Does the Chinese Teacher of Japanese Comes to Japan? : -The Needs Analysis by PAC Analysis-. 2022. 44. 60-66
  • KANAME, Yayumi. Differences of Latent Variables between Successful and Non-successful JSL Learners in the Beginner's Level Final Exam : A Multi-group Simultaneous Analysis and a Mean Structure Analysis by SEM (Structural Equation Modeling). 2019. 42. 19-28
  • KANAME Yayumi. Problems Observed in Students' Comprehension of Materials for Writing Reports. 2012. 7. 1. 155-164
  • 要弥由美, 吉里さち子. アカデミック・ライティング指導による言語表現の事前・事後テストにおける変化(全文検索システム『ひまわり』を用いた量的報告). リメディアル教育研究. 2011. 6. 2. 72-81
more...
MISC (1):
  • Takahiro Makiyama, Yayumi Kaname. Newly Discovered Materials at the Time of Marine Engineering Course Establishment. 2021. 43. 27-29
Books (1):
  • Japanese Writing Based on Genre: A Guide for Teenager's First Reports, Presentations, and Practical Writing
    2024 ISBN:9784823412370
Lectures and oral presentations  (21):
  • MCC(表現・コミュニケーション)対応の国語教科書『型から学ぶ日本語練習帳 10代のはじめてのレポート・プレゼン・実用文書のために』のコンセプトと実践報告
    (令和6年度KOSENフォーラム 2024)
  • 国語の授業での就職活動へのきっかけづくり(『型から学ぶ日本語練習帳』を使った実践報告)
    (日本リメディアル教育学会 第19回全国大会 2024)
  • リメディアル教育のための日本語教科書『10代に贈る日本語練習帳ーーはじめてのレポート・プレゼン・手紙を書くために(仮)ーー』のコンセプトとその成果
    (日本リメディアル教育学会第3回授業実践フォーラム 2023)
  • 中学卒業レベルから始めるレポート・プレゼン・実用文書の練習ワークブック試案
    (令和5年度KOSENフォーラム 2023)
  • 学習スタイルと遠隔授業ストレス
    (令和3年度KOSENフォーラム 2021)
more...
Works (3):
  • 統計は怖くない!分析を前提としたアンケートとは?-因子分析のための質問紙の作り方入門-
    2017 -
  • 2010年度「かごしまカレッジ教育 日本語リテラシー」報告 -機関H での授業実践を例として-
    2011 -
  • 統計は怖くない! 図を見てわかる直観的統計分析-論文理解のための構造方程式モデリング(SEM)入門-
    2010 -
Education (2):
  • - 2002 Kansai University Graduate School
  • - 1987 Hanazono University Faculty of Letters
Professional career (1):
  • 修士(文学)
Work history (6):
  • Kagoshima University
  • Kansai University of International Studies
  • ECC国際外語専門学校
  • 国際交流基金(Helene-Lange-Gymnasium:ドイツ ハンブルク州)
  • 神戸山手女子中学校・高等学校
Show all
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page