Rchr
J-GLOBAL ID:201701019026395988
Update date: Feb. 01, 2024
Nakata Eriko
ナカタ エリコ | Nakata Eriko
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Research field (5):
Experimental psychology
, Educational psychology
, Clinical psychology
, Educational technology
, Tertiary education
Research keywords (8):
認知
, memory
, メタ認知
, failure
, 時間的展望
, 発達
, 大学教育
, ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????evaluation by students
Research theme for competitive and other funds (1):
2022 - 2025 Psychological research
Papers (8):
中田英利子. 評定時期が学生による授業評価に与える影響. 日本教育工学会誌. 2018. 42. Suppl. 177-180
NAKATA Eriko, MORITA Taisuke. The Relationship between Everyday Reality Monitoring Error Experiences and Obsessive-Compulsive Tendencies. 2017. 26. 2. 167-169
NAKATA Eriko, MORITA Taisuke. An Investigation on Remembered Events Associated with Evaluation of Teaching by Students. Japan Journal of Educational Technology. 2017. 40. Suppl. 197-200
Eriko Nakata, Taisuke Morita. Development and validation of the Reality-Monitoring Error Experience Questionnaire. Shinrigaku Kenkyu. 2014. 85. 2. 168-177
The effect of linguistic labels and pictorial stimuli in source monitoring tasks. Kandai psychological review. 2008. 2. 2. 53-62
more...
Lectures and oral presentations (56):
自己と他者における失敗エピソードの記憶(18)-失敗の教訓に関する対応分析を用いた検討-
(日本心理学会第87回大会 2023)
自己と他者における失敗エピソードの記憶(17)-行為者と社会との関係に基づく失敗の教訓に関する検討-
(日本心理学会第87回大会 2023)
自己と他者における失敗エピソードの記憶(16)-失敗の生起頻度,統制感,時間的展望からみた失敗の捉え直しに関する検討-
(日本教育心理学会第65回総会 2023)
自己と他者における失敗エピソードの記憶(15) -対応分析を用いた失敗の捉え直しに関する検討-
(日本発達心理学会第34回大会 2023)
自己と他者における失敗エピソードの記憶(14) -失敗直後と現在における感情語の比較検討に基づく失敗の捉え直し-
(日本発達心理学会第34回大会 2023)
more...
Association Membership(s) (7):
日本発達心理学会
, 日本教育心理学会
, 日本教育工学会
, 日本パーソナリティ心理学会
, 日本認知心理学会
, 日本心理学会
, 日本基礎心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM