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J-GLOBAL ID:201801000226164748   Update date: Feb. 01, 2024

KENJI KODA

コウダ ケンジ | KENJI KODA
Affiliation and department:
Research field  (1): Primary/secondary education and curricula
Research keywords  (5): 総合的学習 ,  生活科 ,  アクティブ・ラーニング ,  ルーブリック ,  モデレーション
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2020 - 2023 A Study into the Evaluation of Deep Learning—Developing Teacher Training That Utilizes Moderation
  • 2010 - 2012 Research on Teacher Development about study evaluation of Interdisciplinary Study, and on the training method
Papers (13):
  • An investigation into guidance and evaluation necessary to achieve deeper learning in living environment studies : a study into teachers' ability to instruct and a SCAT-based qualitative data analysis of young children. 2021. 25. 55-64
  • Research on Fostering of Competency Using ICT in "Theory and Practice of Class Management " : Using the analysis of a Student Questionnaire Survey. 2021. 25. 17-28
  • 福山 多江子, 生野 金三, 香田 健治, 大澤 洋美. Study of Active Learning : Through Activity to go to Learn. 東京成徳短期大学紀要. 2017. 51. 95-104
  • 伊澤 永修, 生野 金三, 香田 健治. A study of domain 'Language'. 新渡戸文化短期大学学術雑誌 = Journal of Nitobe Bunka College. 2017. 7. 47-53
  • Shin Sato, Kenji Kouda. Research into the Engendering of Self-evaluation Abilities in Interdisciplinary Education Curriculum Management : Self-evaluation and Mutual Evaluation via Rubric Sharing. 教育学論究 = Educational studies review. 2017. 9. 27-34
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MISC (18):
  • Research on active learning : Through the reflection of learning. 2020. 53. 11-27
  • Aiming for the qualities and abilities required of teachers : Through the development of the teaching plan. 2020. 53. 29-41
  • 森 みゆき, 二子石 諒太, 佐藤 慶治, 伊澤 永修, 香田 健治, 生野 金三. 領域「環境」と領域「表現」との連携授業の研究 : 複合領域の指導法を探る. 2020. 17. 2. 63-72
  • 生野 金三, 二子石 諒太, 森 みゆき, 坂本 健, 伊澤 永修, 香田 健治, 米谷 光弘. 複合領域の指導法に関する研究 : 領域「環境」、領域「表現」及び領域「言葉」を中核に据えて. 児やらい : child-rearing to generate mutual recognition. 2020. 17. 2. 73-83
  • Shono Kinzo, Takagi Fumito, Kohda Kenji, Yukawa Masaki. Research on the Practical Seminar for Teachers:To elucidate its relationship with the overall system of courses in faculties and departments whose main purpose is teacher education. BULLETIN. 2020. 52. 0. 37-60
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Books (7):
  • 実践事例で学ぶ10の姿と生活科
    大学図書出版 2020
  • 幼稚園・小学校教育の理論と指導法
    鼎書房 2018 ISBN:9784907282417
  • これからの学校教育を担う教師を目指す-思考力・実践力アップのための基礎的な考え方とキーワード-
    学事出版 2016
  • 新教育課程ライブラリ Vol.3 子どもの姿が見える評価の手法
    ぎょうせい 2016
  • 気付きの質を高める生活科指導法
    東洋館出版 2011
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Lectures and oral presentations  (32):
  • 生活科における教師に指導力を育成するアクティブ・ラーニングに関する研究
    (日本生活科・総合的学習教育学会(於:札幌市立北辰中学校) 2018)
  • 生活科に求められる資質・能力とその評価
    (東大阪市生活科教育研究会総会 2018)
  • 幼・保・小の接続期のカリキュラムについて
    (日本国語教育学会幼稚園保育所部会 2018)
  • いま求められる資質・能力とその評価-これからの生活科の重要点-
    (東大阪市生活科教育研究発表会 2017)
  • いま求められる資質・能力とその評価-アクティブ・ラーニングを視点とした授業改善の要点-
    (平成28・29年度 文部科学省指定「課題の発見・解決に向けた主体的・協働的な学びの推進事業」における「教科等の本質的な学びを踏まえたアクティブ・ラーニングの視点からの学習・指導方法の改善のための実践研究」中津市地域指定 拠点校 公開研究発表会及び平成29年度中津市授業研究会(指導・助言者、講師) 2017)
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Education (1):
  • 2006 - 2008 Hyogo University of Teacher Education
Professional career (1):
  • 学校教育学(修士) (兵庫教育大学大学院)
Work history (3):
  • 2022/04 - 現在 玉手山学園 地域連携センター 副センター長
  • 2022/04 - 現在 Kansai University of Welfare Sciences
  • 2016/04 - 2022/03 Kansai University of Welfare Sciences
Committee career (2):
  • 2017/04 - 現在 日本生活科・総合的学習教育学会 大阪支部 理事
  • 2017/06 - 2020/05 日本生活科・総合的学習教育学会 常任理事
Association Membership(s) (6):
日本個性化教育学会 ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF TEACHING AND LEARNING MATERIALS ,  JAPANESE ASSOCIATION OF SCHOOL EDUCATION ,  THE JAPANESE SOCIETY FOR CURRICULUM STUDIES ,  JAPANESE ASSOCIATION FOR THE EDUCATION FOR LIVING ENVIRONMENT STUDIES AND INTEGRATED STUDIES ,  日本口承文芸学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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