Rchr
J-GLOBAL ID:201801001313181680   Update date: Feb. 01, 2024

yuki suginomoto

yuki suginomoto
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Primary/secondary education and curricula
Research keywords  (1): 数学教育
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2020 - 2023 数学教授言語の今日的課題-複数言語を用いた数学科カリキュラムの検討-
  • 2019 - 2022 リテラシーを視座とする学校数学における出口の課題:数学的活動から数学的リテラシー
  • 2019 - 2019 数学的感覚を重視した中学校数学科授業の開発研究~データの活用を題材として~
  • 2015 - 2018 Research on curriculum development of mathematical proof by networking mathematical activities within and between the domains consistent in secondary education
  • 2015 - 2018 Characteristics and Tendency of Mathematics Education Research in Japan among International Research Works
MISC (23):
  • IWASAKI Hideki, SUGINOMOTO Yuki, OTAKI Koji, IWACHIDO Hideki. Prospects in Development of Teaching Materials as Mathematics Education Research. Journal of JASME : research in mathematics education. 2018. 24. 1. 180-180
  • 杉野本 勇気, 福田 博人, 岩知道 秀樹, 岩崎 秀樹. 操作・命題・述語論理に展開するカリキュラム開発の研究 : 活動を基盤とする「数学的帰納法」の考察. 秋期研究大会発表集録. 2017. 50. 411-414
  • 杉野本 勇気, 岩崎 秀樹. A Curriculum Development through Lesson Study : Toward a New Mathematics Teacher Education for Upper Secondary Level. 数学教育学研究 : 全国数学教育学会誌. 2016. 22. 1. 51-58
  • 杉野本 勇気. L3 後期中等段階のための数学教師教育の方法論に関する検討(L 教師教育・国際協力,《口頭発表》の部). 秋期研究大会発表集録. 2015. 48. 453-454
  • Mathematical Activities in Argumentation around Sylvester's Partition Theorem. 2015. 3. 53-56
more...
Lectures and oral presentations  (2):
  • 資質・能力の育成を目指した作図の授業開発研究,
    (日本数学教育学会第55回秋期研究大会発表集録,189-192,共著 2022)
  • 操作的証明の一般的表記に関する考察
    (全国数学教育学会第56回研究発表会 2022)
Education (1):
  • 2010 - 2015 広島大学 博士課程後期 教育学研究科 文化教育開発専攻
Professional career (1):
  • ph.D. in Pedagogology (Hiroshima University)
Work history (3):
  • 2021/04 - 現在 香川大学教育学部
  • 2016/04 - 2021/03 Nagasaki University
  • 2012/04 - 2016/03 Fukuyama Heisei University
Association Membership(s) (2):
日本数学教育学会 ,  全国数学教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page