Rchr
J-GLOBAL ID:201801001565102014
Update date: Aug. 26, 2024
Kim Ranmi
キム ランミ | Kim Ranmi
Affiliation and department:
Job title:
Associate Professor
Research theme for competitive and other funds (5):
- 2021 - 2026 Interdisciplinary Study on Comprehensive Support for Asian Students Studying Abroad in Japan
- 2021 - 2026 An Interdisciplinary Investigation on the Integral Support of Study and Career Education for International Asian Students
- 2019 - 2023 初級から学べる段階別学習型作文支援システムの構築
- 2016 - 2020 Collaborative research combining high schools and universities in Japanese language and science-engineering educations for non-Chinese-character-using Asian international students
- 2015 - 2018 Development of an Online Email-Writing Support System Using a Task-Based Email-Writing Corpus
Papers (27):
-
KIM Ranmi, KANENIWA Kumiko. Necessary "Support" for Writing Support Systems -Transition and Prospects of Japanese Learning Support Systems-. The journal of Tokiwanomori. 2021. 8
-
KIM Ranmi, KANENIWA Kumiko. A Study on the Teaching Method of "te-shimau": An Analysis of Usage in a Narrative Task. The journal of Japanese Language Education Methods. 2021. 27. 4-5
-
KANENIWA Kumiko, KIM Ranmi, CAO Na. Usage Features of “te-shimau" in YNU corpus. Journal of Japanese language and Japanese language teaching. 2021. 4. 55-73
-
A Collaborative Class Combining Physics and the Japanese Language: The Efficiency of Teaching and Learning Kanji and Technical Terms in the Context of Physics. Research Bulletin, Organization of Global Affairs Kanazawa University. 2020. 2. 1-17
-
金蘭美, 金庭久美子, 金玄珠. 日本語メール文に見られる伝聞表現-相手からの情報を前提情報とする場合-. 日語日文学. 2019. 84. 23-38
more...
MISC (5):
-
金 蘭美. YNU書き言葉コーパスに見られる日本語学習者の接続詞の使用について : 韓国語母語話者の「逆接」関係の接続詞に注目して. 横浜国大国語研究. 2017. 35. 93-79
-
金 蘭美. 【活動報告 報告部(個人) 】金蘭美. ときわの杜論叢 = The journal of Tokiwanomori. 2017. 4. 78-79
-
金 蘭美. 【活動報告 報告部(個人) 】金蘭美. ときわの杜論叢 = The journal of Tokiwanomori. 2016. 3. 104-105
-
四方田 千恵, 金 蘭美. 新しい留学プログラムとしての世宗プログラムの紹介. ときわの杜論叢 = The journal of Tokiwanomori. 2014. 1. 51-52
-
金 蘭美. 韓国語教材における文法記述の問題点 : 日本人学習者のための文法記述の提案. 横浜国大国語研究. 2013. 31. 51-38
Books (1):
-
日本語コーパスを対象とした日本語学習者の「複合助詞」の使用に関する研究
金蘭美 2010
Lectures and oral presentations (17):
-
「大学体験を目的とした短期留学プログラム-アンケート結果から見えてきた改善の成果と今後の課題-」
(第52回日本語教育方法研究会 2019)
-
「日本語メール文に見られる伝聞表現-相手からの情報を前提情報とする場合-」
(韓国日語教育学会第34回国際学術発表大会 2018)
-
「メールタスクにおける「Vようと思う」の使用状況 -日本語学習者と日本語母語話者の違いに着目して-」
(第51回日本語教育方法研究会 2018)
-
「メール返信時の韓国人学習者の自分の意志を伝える表現-婉曲表現の有無に焦点を当てて-」
(韓国日本学会第79回国際学術大会 2018)
-
「留学生支援と異文化理解を目的とした一般教養科目-短期留学プログラムのためのサポーター育成の実践と課題-」
(韓国日語教育学会 2018)
more...
Professional career (1):
Return to Previous Page