Rchr
J-GLOBAL ID:201801003418883917
Update date: May. 10, 2024
TAKAHASHI YUKA
タカハシ ユカ | TAKAHASHI YUKA
Affiliation and department:
Research field (1):
Foreign language education
Research keywords (1):
Corpus linguistics / Second language acquisition / English education
Research theme for competitive and other funds (5):
- 2020 - 2023 日本の検定教科書とELTコースブックにおける関係代名詞の提示に関する研究
- 2020 - 2023 日本人英語学習者の派生語知識に関する包括的研究
- 2019 - 2022 Developing an English Learning System to Provide Comprehensive Support by Aligning ePortfolio with Lifelog
- 2019 - 2020 A Study of the Acquisition of Relative Clause Constructions by Japanese Learners of English
- 2018 - 2019 日本人英語学習者における関係代名詞の習得に関する研究
Papers (8):
-
Morita, M., Uchida, S. & Takahashi, Y. The Frequency of Affixes and Affixed Words in Japanese Senior High School Textbooks: A Corpus Study. Annual Review of English Language Education in Japan. 2021. 32. 81-96
-
KUSANAGI Kunihiro, ENOKIDA Kazumichi, AMANO Shuichi, KIDA Shusaku, SAKAUE Tatsuya, TAKAHASHI Yuka, NAKAGAWA Atsushi, MORITA Mitsuhiro. LMS-Based Students' Reflection of Learning Engagement: A Case of English Classes in Hiroshima University. ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan. 2020. 31. 303-318
-
森田光宏・高橋有加. オンライン語彙学習に対する異なる学習指示の効果. 2020. 31. 241-257
-
Morita, M, Uchida, S, Takahashi, Y. The Frequency of Affixes and Affixed Words in Japanese Junior High School English Textbooks: A Corpus Study. Annual Review of English Language Education in Japan. 2019. 30. 129-143
-
鬼田崇作, 天野修一, 榎田一路, 草薙邦広, 森田光宏, 阪上辰也, 高橋有加, 田北冬子, 達川奎三, 上西幸治. 広島大学英語Can-Doリストの試験的運用. 2019. 30. 287-302
more...
Books (1):
-
Language Education under the Coronavirus Pandemic: Online Courses Developed by Hiroshima University's Institute for Foreign Language Research and Education
2021
Lectures and oral presentations (22):
-
Developing an EFL instruction model to provide comprehensive support by aligning ePortfolio with lifelogging
(EUROCALL 2021 2021)
-
A report on asynchronous online English classes at Hiroshima University
(2021)
-
非同期型オンライン授業における問い合わせフォームの活用
(LET関西秋期大会 2020)
-
広島大学における非同期型オンライン英語授業の実践
(LET関西秋期大会 2020)
-
オンライン教材への異なる指示の効果
(LET関西秋季大会 2019)
more...
Awards (3):
- 2019/08/18 - 全国英語教育学会第45回弘前研究大会 教育奨励賞 広島大学英語Can-Doリストの試験的運用
- 2019/08/18 - 全国英語教育学会第45回弘前研究大会 教育奨励賞 広島大学英語Can-Doリストの試験的運用
- 2016/11/11 - English Teachers’ Association-Republic of China (ETA-ROC) Best Paper Award
Return to Previous Page