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J-GLOBAL ID:201801004180911620   Update date: Oct. 24, 2024

Mitomi Yuki

ミトミ ユウキ | Mitomi Yuki
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (3): ウイスキー ,  消費者行動 ,  マーケティング
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2023 - 2026 時間の表現が消費者の行動に与える影響についての検討
  • 2019 - 2021 The Effect of Remaining Time on Consumers' Information Processing for Limited Time Products
  • 2016 - 2018 多角的視点で見る「顧客行動」と「時間」の関連性の研究
Papers (16):
  • 三富悠紀. マーケティングにおける時間圧力・時間制約研究の可能性と課題. 消費者行動研究. 2024. 30. 2. 77-90
  • 三富悠紀, 徐寧教, 佐藤秀典. 日本のウイスキー産業における『ジャパニーズ・ウイスキーの自主基準』導入の影響について-消費者の認識とブランド・パーソナリティを用いて-. 産業学会研究年報. 2024. 39. 175-194
  • Sato Hidenori, Suh Youngkyo, Mitomi Yuki. The Effect of Existing Business on Strategic Change: The Case of Whiskey Business in Japan. Akamon Management Review. 2022. advpub
  • 三富悠紀, 阿部誠. 期間限定商品における残り時間の影響. 高崎経済大学論集. 2022. 64. 2. 101-115
  • Does Order of Presentation Affect the Focus of Comparison? An Empirical Study of Eye-Tracking Data. 2021. 42. 1. 53-62
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Lectures and oral presentations  (10):
  • 日本のウイスキー産業における『ジャパニーズ・ウイスキーの自主基準』導入の影響について-消費者の認識とブランド・パーソナリティを用いて-
    (産業学会第61会全国大会 2023)
  • マーケティングにおける時間圧力の可能性と課題
    (日本消費者行動研究学会第66回消費者行動研究コンファレンス 2023)
  • 期間限定セールにおける時間表現の影響
    (日本マーケティングサイエンス学会第112回研究大会 2022)
  • 期間限定セールが消費者の購買意図に与える影響
    (日本マーケティング・サイエンス学会第108回研究大会 2020)
  • 「期間限定」が商品評価に与える影響
    (日本マーケティング・サイエンス学会 第103回 研究大会 2018)
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Professional career (1):
  • 修士(経済学) (東京大学)
Work history (5):
  • 2021/04 - 現在 Takasaki City University of Economics Faculty of Economics
  • 2020/04 - 現在 Waseda University
  • 2018/04 - 2021/03 Takasaki City University of Economics Faculty of Economics
  • 2017/04 - 2018/03 Tokyo Denki University School of Information Environment
  • 2016/04 - 2018/03 Japan Society for the Promotion of Science
Awards (2):
  • 2016/11 - 日本マーケティング・サイエンス学会 若手研究者セッション審査員特別賞 生存時間解析を利用した消費者分類手法の探索
  • 2012/03 - 経営科学系研究部会連合協議会 平成23年度データ解析コンペティションフリー学生部門優秀賞 顧客のECサイトへの再来訪間隔短縮化要因の探索
Association Membership(s) (4):
日本産業学会 ,  日本プロモーショナル・マーケティング学会 ,  JAPAN INSTITUTE OF MARKETING SCIENCE ,  JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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