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J-GLOBAL ID:201801005307872137   Update date: Feb. 01, 2024

Sagano Duggan

ダガン サガノ | Sagano Duggan
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): English linguistics
Research keywords  (3): Learner Autonomy ,  教育コミュニケーション ,  第二言語習得
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2022 - 2025 SDGsの観点から考える大学の現状と持続可能な共生に向けて:男女共同参画・教職協働・雇用形態の3つの視点から
  • 2021 - 2025 Effectiveness of customised learning plan using learner autonomy advice system
  • 2020 - 2021 自動採点システムCriterion®と教員による内容分析からみる大学生英語学習者のアカデミックライティングの向上
  • 2019 - 2020 自動採点システムと教員による内容分析からみる大学生英語学習者のアカデミックライティングの向上
  • 2018 - 2019 日本企業の実態から学ぶケーススタディー:日本人大学生のグローバルビジネス及びマネージメントコミュニケーションスキルアップ
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Papers (11):
  • Duggan Sagano. Influence of Japanese Educational Curriculum Reform on English learners’ self-awareness in higher education. Studies of Langauge and Culture. 2020. 24. 63-76
  • Duggan Sagano. Fostering autonomous English learners in common education in listening skills at Japanese higher education. SPELT Journal. 2020. 9. 18-33
  • Duggan Sagano. Fostering autonomous English learning: Out-of-classroom learning plan for reading class. Bulletin of the Graduate School of Human and Socio-Environmental Studies. 2020. 39. 21-30
  • Duggan Sagano. Students’ learning behavior in ESL setting; Case of Waikato University Short-term study abroad programme. Studies of Language and Culture. 2019. 23. 97-107
  • ダガンさがの. ワイカト大学短期語学研修プログラム〜事前・中間・事後テストから見る英語力の変動〜. 日本ニュージーランド学会誌. 2018. 25. 64-69
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MISC (15):
  • Duggan, S. Issues in EFL classroom in China. Zhejiang University City College. 2010
  • ダガン さがの. Academic Speaking III. Zhejiang University City College. 2008
  • ダガン さがの. Academic Speaking II. Zhejiang University City College. 2008
  • ダガン さがの. Academic English II (4th ed). Zhejiang University City College. 2008
  • ダガン さがの. Academic English I (4th ed). Zhejiang University City College. 2008
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Lectures and oral presentations  (13):
  • 英語学習者の自己査定の正確性:リスニングにおける学習者オートノミーの事例
    (第一回社会環境研究科カンファレンス, 金沢大学人間社会学域 2022)
  • 海外移住体験からみる英語教育:ニュージーランド人の暮らしと文化
    (金沢大学サテライトプラザミニ講演 2022)
  • 自動採点システムCriterion®と教員による内容分析からみる大学生英語学習者のアカデミックライティングの向上
    (共同研究成果報告会 金沢大学 2020)
  • 金沢大学における英語教育の取り組みとライティング指導ツールCriterion®の利用目的と効果
    (第18回Criterion導入校 TOEFL. Web Magazine)
  • Fostering autonomous English learners in listening and reading skills: Preparing production of autonomous learning advice web system (LAAS) programme
    (27th Research Meetings of Graduate School of Human and Socio-Environmental Studies 2019)
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Education (4):
  • 2018 - 現在 Kanazawa University
  • 2002 - 2005 ワイカト大学院 PhD (満期退学) 言語学部 教育学科
  • 2000 - 2002 ワイカト大学院 (MA) 言語学部 第二言語学科
  • 1994 - 1999 カンタベリー大学 文学部 教育学科
Professional career (3):
  • MA (Waikato University)
  • BA (Hons) (Canterbury University)
  • BA (Canterbury University)
Work history (12):
  • 2021/04 - 現在 金沢大学融合研究域融合科学系 准教授
  • 2016/04 - 2021/03 Kanazawa University Institute of Liberal Arts and Science
  • 2015/04 - 2016/03 Kanazawa University
  • 2014/04 - 2015/03 Hokuriku Gakuin University
  • 2014/04 - 2015/03 北陸学院短期大学 コミュニティ文化学科 非常勤講師
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Association Membership(s) (6):
The Japan Society for New Zealand Studies ,  日本第二言語習得学会 ,  大学教育学会 ,  大学教育英語学会 ,  グローバル人材育成教育学会 ,  実用英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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