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J-GLOBAL ID:201801005579824212   Update date: Aug. 30, 2019

SAORI KANNO

カンノ サオリ | SAORI KANNO
Affiliation and department:
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (5): ブランド・マネジメント ,  Consumer Behavior ,  Marketing ,  消費者行動 ,  マーケティング
Research theme for competitive and other funds  (16):
  • 2018 - 2021 ライフイベントにおけるミックス・エモーションと消費者の購買行動との関連
  • 2014 - 2015 ライフイベントにおける父親のアイデンティティ形成と消費の関連
  • 2013 - 2015 ブランド・リレーションシップの国際比較に関する研究
  • 2008 - 2013 演劇消費に関する共同研究プロジェクト
  • 2011 - 2012 地域ブランド戦略会議
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Papers (20):
  • Suzuki, Satoko, Saori Kanno. Self-Gifting in Interdependent Cultures: Japanese Single Women and Self-Compassion. Proceedings for the EMAC Annual Conference. 2018
  • Suzuki, Satoko, Saori Kanno. Self-Gifting in Interdependent Cultures: Lonely Mothers and Self-Compassion. European Advances in Consumer Research,. 2018. vol.11,. 50-54
  • Kanno, Saori. Transitions and Brand Relationships: How Do Brands Get Over Consumer's Transitions?. 2016. 36. 1. 27-41
  • Satoko Suzuki, Saori Kanno, Kosuke Mizukoshi, Yoshinori Fujikawa. Consuming "To Have No Self": Kawaii Consumption in Japanese Women's Identity Work. Advances in Consumer Research,. 2016. vol.44,. 348-352
  • Kanno, Saori. Self-Brand Connections and Brand Attachment: The Relative Importance of Brand-Based Self-Brand Connections and Consumer-Brand Connections,. 2014
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Books (6):
  • Gifts, Romance, and Consumer Culture,eds. Yuko Minowa, Russell W. Belk.
    Routledge 2018
  • 『ケースに学ぶマーケティング』(青木幸弘編著)
    2015
  • 『価値共創時代のブランド戦略』(青木幸弘編著)
    ミネルヴァ書房 2011
  • 『地域ブランドマネジメント』(和田充夫・菅野佐織・徳山美津恵・長尾雅信・若林宏保著)
    有斐閣 2009
  • 『ライフコース・マーケティング』(青木幸弘+女性のライフコース研究会編)
    日本経済新聞出版 2008
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Work history (5):
  • 2015/04 - 現在 Komazawa University Faculty of Business Administration
  • 2015/04 - 2017/03 University of California, Berkeley
  • 2009/04 - 2015/03 Komazawa University Faculty of Business Administration
  • 2008/04 - 2009/03 Komazawa University Faculty of Business Administration
  • 2004/04 - 2008/03 Chiba University of Commerce Faculty of Commerce and Economics
Awards (2):
  • 2005 - 財団法人吉田秀雄記念事業財団研究助成 奨励賞(専任教員の部)受賞
  • 2002 - 日本消費者行動研究学会 JACS-SPSS論文プロポーザル賞優秀賞受賞
Association Membership(s) (5):
日本消費者行動研究学会 ,  日本商業学会 ,  マーケティング学会 ,  Society for Consumer Psychology ,  Association for Consumer Research
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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