Rchr
J-GLOBAL ID:201801006798999814
Update date: Apr. 30, 2024
Noriko Miyoshi
Noriko Miyoshi
Affiliation and department:
Other affiliations (1):
Research field (1):
Other
Research theme for competitive and other funds (2):
- 2023 - 2027 Developmental Characteristics and Psychosocial Factors of Functional Hearing Loss in Children and Investigation of Useful Supports
- 2021 - 2024 Examination of auditory processing disorder as a hearing problem in autism spectrum disorders and its support
Papers (18):
-
中川 あや, 大崎 康宏, 三好 紀子, 松本 恵. 当院での聴覚情報処理障害/聞き取り困難に対する現況-小児の聴覚過敏に着目して-. AUDIOLOGY JAPAN. 2023. 66. 5. 490
-
三好 紀子, 中川 あや, 松本 恵, 池田 学. 聴覚過敏を訴える自閉症スペクトラムの聴覚検査結果とその経過. 日本児童青年精神医学会総会抄録集. 2022. 63回. O4-2
-
松本 恵, 三好 紀子, 金井 講治, 森 愛実, 池田 学. 自閉症スペクトラムの過集中体験. 日本児童青年精神医学会総会抄録集. 2022. 63回. O4-3
-
Hidenori Yamasue, Masaki Kojima, Hitoshi Kuwabara, Miho Kuroda, Kaori Matsumoto, Chieko Kanai, Naoko Inada, Keiho Owada, Keiko Ochi, Nobutaka Ono, et al. Effect of a novel nasal oxytocin spray with enhanced bioavailability on autism: a randomized trial. Brain. 2022. 145. 2. 490-499
-
三好 紀子, 松本 恵, 金井 講治, 池田 学. 身体症状を呈した自閉症スペクトラム児の治療経過中における知能検査の変化の検討. 日本児童青年精神医学会総会抄録集. 2021. 62回. O-13
more...
MISC (13):
-
三好紀子, 三好紀子, 松本恵, 中川あや, 池田学. 「聞こえ」の問題を訴える自閉スペクトラム症の聴覚検査の検討. 日本児童青年精神医学会総会抄録(Web). 2023. 64th
-
松本恵, 松本恵, 三好紀子, 三好紀子, 金井講治, 池田学. 児童思春期心因性疼痛の2症例についての検討 親子双方の評価から. 日本児童青年精神医学会総会抄録(Web). 2020. 61st
-
福森優司, 高橋裕美, 三好紀子, 三好紀子, 松本恵, 松本恵, 大西光雄. 自閉症スペクトラムを抱える思春期の子どもと親が対峙する課題の検証-思春期に直面する課題と解決案を掲載したパンフレットの作成-. 日本児童青年精神医学会総会抄録(Web). 2020. 61st
-
三好紀子, 三好紀子, 松本恵, 松本恵, 金井講治, 池田学. COVID-19に伴う休校措置が中学生ASD男児のメンタルヘルスに及ぼす影響. 日本児童青年精神医学会総会抄録(Web). 2020. 61st
-
三好紀子, 三好紀子, 佐藤俊介, 鈴木麻希, 鈴木麻希, 末廣聖, 三浦慎也, 奥谷光, 松本拓也, 松本拓也, et al. 発達性相貌失認の一例. 日本神経心理学会総会プログラム・予稿集. 2019. 43rd
more...
Lectures and oral presentations (16):
-
「聞こえ」の問題を訴える自閉スペクトラム症の聴覚検査の検討
(第64回 日本児童青年精神医学会総会 2023)
-
自閉症スペクトラムの聴覚検査による聴覚過敏の検討
(第63回 日本児童青年精神医学会総会 2022)
-
思春期のこどものこころ
(池田保健所 2021)
-
身体症状を呈した自閉症スペクトラム児の治療経過中における知能検査の変化の検討
(第62回日本児童生年精神医学会 2021)
-
大人の発達障害の理解と支援について
(吹田市保健センター 2021)
more...
Return to Previous Page